Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 september 2020

Av Malin wiper - 17 september 2020 16:45



 

Ekulf

Jag fungerar inte så bra just nu för jag har fått tillbaka problemen med att bita ihop käken på natten och skära tänder. Tänderna på vänster sida i underkäken är så starkt påverkade nu så inte ens värktabletter hjälper så jag skall undersöka om nån tandläkare kan ta emot mig inom en snar framtid. Det har varit bra nu i nästan ett år. Jag har försökt med bettskena men det funkade inte så om inte tänderna är helt förstörda i rötterna så får dom göra en riktig bettskena åt mig hos tandläkaren. 

 

                animated-tooth-image-0031               animated-tooth-image-0031               animated-tooth-image-0031               animated-tooth-image-0031

 

Detta gör att man inte sover ordentligt och får noll ork på dagarna. Det har eskalerat dom sista dagarna så jag måste göra nåt åt detta. Nu hjälper inte heller avslappning, käkgymnastik och andningsövningar fullt ut. Förut har jag lyckats själv att stoppa detta men nu funkar ingenting så jag måste be om hjälp än om jag drar mig för att i detta läge gå till tandläkare men måste man så måste man. Så fort man blivit fri ett bekymmer så kommer nästa. Detta har resulterat i att jag inte kan äta på vänster sida så jag går nu på välling, mosad banan, mosad potatis och morötter. Precis som jag gjorde då jag hade magproblemen.

 

         

Tur att jag inte har tandläkarskräck för då hade jag inte kollat på detta klipp. Little shop of horrors - Dentist

 

Vi får se om jag drar mig tillbaka nån eller några dagar. Hjärtlig hälsning från Malin

 

                                      


Fyndiq

 

 #Käken #Bettskena #Horrors

Av Malin wiper - 17 september 2020 09:00


                        

                      


 

Här kommer lite höstbilder i ett ordlöst inlägg


       

  

 

 

         

       

Autumn Leaves i ett finstämt klipp. Song & Dance med Andrea Dotto & Michael J. Verre

 

Jag önskar er alla en fin torsdag. Var rädda om er

 

  


#Höstbilder #Andrea

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards