Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 september 2020

Regnväder, Mopedbil, Kärleksört, Regnskogen och Patty Griffin

Av Malin wiper - 12 september 2020 16:00

 

I dag har vi regnväder, blåst och 15 grader varmt. Vi tog en kortare promenad och kanske tar en till på eftermiddagen. Just nu fixar vi lite hemma med sånt vi kommit efter med. Jag mår rätt bra i regnväder för luften blir så ren och skön att andas in.  

                              

       

Patty Griffin med Rain. Hon är en amerikansk sångerska, gitarrist och låtskrivare

 

 

En mopedbil dök upp framför oss

 

 

På vägen hem gick vi igenom några bostadsområden och jag hittade lite att fota som denna kärleksört i betongkruka

 

 

Lite höstliknande i kruka utanför en port

 

 

I ett buskage såg jag dessa oranga kapslar som fick mig att tänka på såna där papperslyktor man sätter ut i vatten för att fira nåt. Vet ni som tittar in vad detta är för nåt?

 

  

På lite närmare håll.

 

 

Här var vi på väg hem igen och vi tittade ut bakom träd och buskar

 

 

På en gräsmatta dök detta porslinsglas upp som hade fjärilsmönster

 

         

En dokumnetär Our Planet: Hur vi kan rädda vår regnskog. Klicka här för att se ett annat intressant klipp

 

Slutord:


I och med pandemin så har en känsla som funnits förut smugit sig in ännu mer i kroppen. Trots allt elände i världen så ägnar vi oss åt bagateller som inte betyder nåt istället för att kämpa mot krig, svält, rasism. gängkriminalitet, klimatförändringarna, miljöförstöring, rädda regnskogen mm. Människan är det värsta djuret på jorden och det är just vi som förstör och gör allt för att försämra för oss själva. Det man sett många år i både katastroffilmer och sience ficktion håller på att realiseras i världen just nu. Nu kommer det snart ut mänskliga robotar precis som i TV-serien "Äkta människor" istället för att vi ägnar tiden vi har åt att förbättra världen. Det är med ett sorgligt och ledsamt sinne jag beskådar mina sista år i denna värld 


            

 

#Regnväder #Patty #Mopedbil  #Kärleksört #Porslinsglas #Regnskogen #Pandemin

 
 
wiolettan

wiolettan

12 september 2020 17:21

Så mycket vackert du fick se på promenaden. Många vackra blomster. Men, den du frågar efter namnet på, de vet jag inte vad det är, jag är inte så bra på växter.

Jag håller med dig om detta att det känns så rent och friskt ute då det har regnat, luften känns fin.
Mopedbilar dyker rätt som det är upp här hos oss också. Dom är så små, lätta att parkera.
Porslinsglaset som ligger där, ser fint ut.

Ja, var ska det sluta, tror du?

Trevlig helg och varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 september 2020 08:58

Ja du det dyker alltid upp nåt som man kan fota. Jag är inte heller så bra på växter.

I dag vaknade vi till sol och regnfritt. Det finns verkligen många mopedbilar nu och även andra nya fordon så det finns mycket att välja på

Det var ett fint glas och man kan hitta vadsomhelst på marken numera

Jag undrar också hur det skall sluta

Ha en skön söndag
varm kram tillbaka från Malin

 
Bittan

Bittan

12 september 2020 19:14

Hej! Jag har skickat epost till dig idag
Vi önskar Er en trevlig helg!
Kram från Bittan ❤🌷

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 september 2020 08:58

Jag har varit in och svarat på ditt mejl

Ha en härlig söndag ni båda
kram från Malin

 
Aurora

Aurora

12 september 2020 20:07

Hej!
Tror ni fick mer regn än oss. Det var alldeles svart söderut.

http://https://aurorasliv.blogspot.com

Malin wiper

13 september 2020 08:59

Vi fick verkligen mycket regn. Ja du nu börjar det bli mörkt.

Ha en skön söndag
Hälsning från Malin

 
Amisa

Amisa

15 september 2020 01:39

Den orangea blomman kallas Japansk lykta.

Jag visste inte att Cyndie Lauper också skådespelat. Är hon bra på det? Man hör aldrig något om henne nu för tiden, men jag antar att konkurrensen är mördande i USA?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

15 september 2020 07:40

Tack för att du talade om detta för mig. Dom ser ju verkligen ut som Japanska lyktor. Jag tycker Cyndie Lauper är en bra skådespelare också. Här kommer lite fakta:

Som skådespelerska har hon bland annat medverkat i filmen Life with Mikey, där hon spelade mot Michael J Fox, och ett gästspel i komediserien Galen i dig.

Dessutom har hon medverkat i TV-Serien Bones.

Som du säger så är det mördande konkurrens i USA och när man blir lite äldre så syns man mindre

Ha en jättefin dag
kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

15 september 2020 16:26

Du är en så flitig bloggskriverska så jag hinner knappt med i svängarna, i all synnerhet nu när vi har fullt upp med att få undan träd och trädgård. Men jag har läst fast mig, om man kan säga så. Skokloster alla delar; helt otroligt fint allting, Fordbilar, Tvättställning, Jack Storms kreationer Wow,Lyssnat på Joan Baez ( favorit), sett träugglor och ödlor i Skolparken i Enköping, Fridegårdsparken och den japanska lyktan, så orange och vacker. Så heter den..:)
Tack Malin för mycket och intressant läsning.
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

15 september 2020 18:57

Tack snälla du. Jag borde ta lite fler bloggvilor men bloggen har blivit en hobby och jag blir rastlös om jag inte har den att skriva i. Ni har ju hus och tomt och då har man fullt upp att göra. Vi har ju också haft hus och en rätt stor tomt så det var alltid nåt. Jag har ju inget nu så bloggen får bli ett substitut.

Kul att du gillar inläggen om Skokloster. Skall dit fler gånger för att fota lite mer för det fanns hur mycket som helst.

Du har själv så intressanta inlägg så jag njuter av din blogg.

Ha en fin kväll Karin
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards