Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 september 2020

Av Malin wiper - 12 september 2020 16:00

 

I dag har vi regnväder, blåst och 15 grader varmt. Vi tog en kortare promenad och kanske tar en till på eftermiddagen. Just nu fixar vi lite hemma med sånt vi kommit efter med. Jag mår rätt bra i regnväder för luften blir så ren och skön att andas in.  

                              

       

Patty Griffin med Rain. Hon är en amerikansk sångerska, gitarrist och låtskrivare

 

 

En mopedbil dök upp framför oss

 

 

På vägen hem gick vi igenom några bostadsområden och jag hittade lite att fota som denna kärleksört i betongkruka

 

 

Lite höstliknande i kruka utanför en port

 

 

I ett buskage såg jag dessa oranga kapslar som fick mig att tänka på såna där papperslyktor man sätter ut i vatten för att fira nåt. Vet ni som tittar in vad detta är för nåt?

 

  

På lite närmare håll.

 

 

Här var vi på väg hem igen och vi tittade ut bakom träd och buskar

 

 

På en gräsmatta dök detta porslinsglas upp som hade fjärilsmönster

 

         

En dokumnetär Our Planet: Hur vi kan rädda vår regnskog. Klicka här för att se ett annat intressant klipp

 

Slutord:


I och med pandemin så har en känsla som funnits förut smugit sig in ännu mer i kroppen. Trots allt elände i världen så ägnar vi oss åt bagateller som inte betyder nåt istället för att kämpa mot krig, svält, rasism. gängkriminalitet, klimatförändringarna, miljöförstöring, rädda regnskogen mm. Människan är det värsta djuret på jorden och det är just vi som förstör och gör allt för att försämra för oss själva. Det man sett många år i både katastroffilmer och sience ficktion håller på att realiseras i världen just nu. Nu kommer det snart ut mänskliga robotar precis som i TV-serien "Äkta människor" istället för att vi ägnar tiden vi har åt att förbättra världen. Det är med ett sorgligt och ledsamt sinne jag beskådar mina sista år i denna värld 


            

 

#Regnväder #Patty #Mopedbil  #Kärleksört #Porslinsglas #Regnskogen #Pandemin

Av Malin wiper - 12 september 2020 09:30


 

Här kommer lite fler bilder från förra lördagen då vi träffade min son i Enköping. Vi hann med rätt mycket och vi gick omkring i en park som heter Skolparken. Där har jag aldrig varit förut så det är kul att det finns nåt nytt att upptäcka i Enköping. Klicka på länken ovan för att läsa lite om denna park som även används på vintern för pulkaåkning.

 

 

Det står även en staty i parken som är omgiven av häckar och det finns även bänkar att sitta på där. Det är en byst av Enköpingsdoktorn Ernst Westerlund

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrivit om Westerlundska gården 2019. Apropå läkare så ringde läkaren från Köpings sjukhus till mig i går igen. Läkaren Rasmus hade skickat över bilden till hudkliniken på mitt utslag men ingen som tillfrågats vet vad det var jag drabbades av. Så det får jag aldrig reda på men jag uppskattar väldigt mycket att läkaren lagt ner sånt arbete på detta. Klicka här för att se hur utslaget ser ut. Nu är det helt borta efter antibiotikakur

 

 

Antik blodtrycksmätare


  

En lekpark dök upp som har en rutschbana som börjar en bit upp i skogen och sen åker man ner till lekparken.


 

Ett tåg med vagnar fanns även i parken och lite andra lekgrejer


 

Här kunde man gå upp i en trapp men vi gick rakt fram så nästa gång vi är där så skall vi kolla vad som finns däruppe


 

På ett träd bakom en parkoas satt en uggla men den var snidad i trä och bara ditsatt som en utsmyckning. Det fanns ytterligare en uggla på ett annat träd en bit ifrån 


Här har dom stöttat upp en trädstam med en balk.

 

      

Billy Stewart med Sitting In the park. I videon en kille som dansar till musiken i en park med fontän


 

Efter det så tittade vi upp mot skogen och där på marken låg en stor lång träödla en bit ifrån en bänk med bänkar. Det såg så häftigt ut för man såg först bara huvudet och bänken och sen lite buskar framför. Antar att det är många barn som suttit på den. Vi gick även förbi en scen som hade fullt med sittplatser  men där kunde jag inte fota för det stod två tjejer med barnvagnar där för att skydda sig mot regnet. Vi hade paraplyer med oss men det hade inte dom. Skall även fota scenen nästa gång och även kolla vad dom brukar ha för uppträdanden


                   

Jag missade att det i går var 19 år sedan 11 september attackerna. Klicka här för att se vad jag skrev 2016 ang vart vi befann oss 9/11 2001. Vart har tiden tagit vägen?


#Skolparken #Ernst #Rutschbana #Uggla #Billy #Ödla #9/11

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards