Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 september 2020

Av Malin wiper - 11 september 2020 14:00

 

I förmiddags var vi in till Swedbank för att få en ny bankdosa till min mobil. Jag har inte kunnat gå in på mitt mobilt Bank ID på ett tag, bara hemma. Jag tycker det är så bra att kunna göra transaktioner på mobilen och det är ju så enkelt när det fungerar. Det blev dosan ovan som är liten men dom har även en mycket större modell så man har att välja på. Jag måste även byta batteri på min mobil för det börjar bli lite svagt. Helst hade jag velat ha en ny mobil men det får jag vänta med ett tag för numera får man ta en sak i taget i och med en låg pension i och med att jag blev sjuk flera år före pensionen.

 

   

Fick ett jättebra bemötande från tjejen som hjälpte mig. Då märkte jag verkligen att jag haft en allvarlig utbrändhet för jag blev jättestressad av att stå där och göra allt på en gång. Det var så mycket knappande så jag blev snurrig och slutade fokusera. Till slut funkade det och när jag kom ut från banken och jag skulle göra detta själv så gick det hur bra som helst. Efter utbrändheten så kan jag inte ha lika många bollar i luften som förut. I och med detta så är knappandet klart och jag behöver bara logga in mig. 

 

 

Dom har jättefint möblerat på banken. Här känns det lite 1960-talet ut

 

       

Framtidens banking. På tal om att bli snurrig  

 

 

Sen tog vi en promenad utanför centrumkärnan. Detta tyckte jag såg så gulligt ut med den röda vattenkannan på bordet. Det var nog en leksaksvattenkanna

 

 

En liten trehjulig barncykel hade blivit kvarlämnad på en gräsmatta.

 

               animated-bicycle-image-0066               animated-bicycle-image-0066               animated-bicycle-image-0066               animated-bicycle-image-0066

 

 

Framför vårt hus på asfalten stod denna sparkcykel som såg så fin ut. Jag flyttade ut den till gräsmattan så postbilen kommer fram. Detta är en vanlig syn numera men när vi sen kom ut igen så var sparkcykeln borttagen.

 

 

Helt plötsligt dök det upp på en gräsmatta stommen till en ev fotpall/pall som saknade dynan. Inget förvånar mig längre

 

                                  


Jättesnygg pall från Byflou skapad av Hans J. Wegner. Fast priset är saftigt med sina 10.730 kr

 

 

En av bilderna från i går då vi hyrde elbilen

 

Jag har lite fler bilder från i lördags då vi var till min son men dom kommer in vid ett senare tillfälle. Vi tog på oss lite tjockare kläder men när vi varit ute ett tag så fick vi knäppa upp och det har blivit varmare igen. Vi skall ut en gång till i eftermiddag för det var så otroligt skönt i luften nu. Ha en fortsatt fin dag

 

                                                      animated-newspaper-image-0030

 

Klicka här för att läsa om vad Britta Svensson skriver i Aftonbladet. Det är lite sånt jag tagit upp i några inlägg men hon har skrivit en längre artikel och det väldigt bra

 

      

Min son mejlade över ett klipp från Youtube till mig med The Pointer Sisters. Han skrev: vilket ös. Det tycker jag också plus att dom hållit på så länge men inte i samma konstellation. Klicka Här för att läsa om dom och även se vilka medlemmarna i gruppen är numera. En av orginalmedlemmarna gick ur tiden 8 juni i år och det var Bonnie Pointer. Hon blev 69 år gammal. Även June Pointer är död och det redan 2006 i en ålder av 52 år. Den enda som lever av dom tre medlemmarna i orginalgruppen är Anita Pointer och hon är nu 72 år gammal

 

#Bankdosa #Möblerat #Vattenkannan #Trehjulig #Sparkcykel #Britta #Pointer

Av Malin wiper - 11 september 2020 08:15


         

Optical Glass Sculptures by fine art glass skapade av Jack Storms. Så häftiga och annorlunda. Jack Storms är en amerikansk glasskulptör och entreprenör. Han använder skulpteringsprocessen för kallt glas (tillverkat glas) för att skapa sina verk. Hans glas Spectrum Cube och Teadrops-skulpturer användes i Marvel-filmerna Guardian of the Galaxy. Klicka här för att komma in på en annan sida och även läsa en biografi över honom

 

Klicka här för att se lite mer av hans glaskonst. Klicka här för att komma in på hans fb och se en fantastisk flaska i rörelse med ljusets alla spektrum

 

     

Jack Storms från Gifer

 

  Jack Storms 

 

        

Ytterligare ett klipp med hans fantastiska glaskonst. Jag får gåshud av hans skulpturer för dom är både vackra, annorlunda och jag gillar hans formspråk

 

Vi vaknade tidigt i morse och solen sken in på oss och molnen såg ut som bomull. Fast det är bara 6 grader varmt och rätt kallt inomhus för värmen är inte påsatt än. Vi har problem med mer kyla i sovrummet och ändå har dom isolerat väggen 10 cm men värmen på dom nya elementen är nedsatta så vi har kallare än förut. I dag måste jag ner till Swebank och få en ny dosa för jag kommer inte in på mitt mobila Bank ID längre gällande mobilen så nåt har blivit fel. Efter det en promenad och sen skall vi fortsätta att rensa i min mans lådor vid datorplatsen. Nu önskar jag er en skön fredag i denna märkliga tid

 

  Jack Storms hos Gifer

 

#Sculptures #Jack #

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards