Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 september 2020

Av Malin wiper - 10 september 2020 15:00

 

Här kommer lite fler bilder från då vi besökte Skoklosters Slott. Nu från utsidan.

 

Klicka här för att komma in på del 1. Klicka här för att komma in på del 2

 

      

Hittade ett klipp över Skoklosters slott, kyrka och omgivningen 

 

 

Man kan slå sig ner på bänkar på en höjd vid vattnet bredvid gamla anrika träd

 

 

Gäss som guppar upp och ner på vågorna

 

 

Jag såg en del båtar också

 

 

Tog med denna bild trots att det var lite nära men man ser inte hur dom ser ut

 

  

Min son framför ett träd som var helt urgröpt

 

 

Detta är Café Sjövillan i Skokloster. Där kan man sitta ute fina dagar och titta ut över vatten

 

            animated-flower-image-0300    

Det såg så fint ut på den avlånga verandan. Den var fylld med vackra blommor i både blomlådor och hängande krukor. Vi åkte ut med elbilen 09.00 och kom hem 13.30 fast vi hade bilen till 14.00 Det har varit fint väder i dag och inte en droppe regn. Fast jag har nog aldrig tagit så lite bilder som i dag. Nyss har ventilationsteknikerna varit här och det gick snabbt undan. Alla hantverkare vi haft här har varit supertrevliga och skickliga

 

        

Leo Rojas - The Last Mohican live 2018. Leo Rojas är en av mina favoriter vad gäller panflöjt. Jag har haft honom inne i bloggen rätt många gånger och han har varit aktiv sen 2011.  Han vann den femte säsongen av TV-programmet Das Supertalent , den tyska versionen av Britain's Got Talent

 

 

Detta är Kulturskolan i Enköping som sticker fram mellan träden. Min son går på kvällskurs där och lär sig spela tvärflöjt. Han har en privatlärare och min sons pappa spelade tvärflöjt och saxofon både altsax, sopransax och barytonsax. Sonen har spelat fiol, piano, trummor, saxofon mm. Det var länge sen han var med i nåt band men han får utlopp för sina kunskaper i och med sitt jobb som IT-handläggare 

 

              animated-western-concert-flute-image-0018


Nu är jag lite trött så jag tittar in på era bloggar i morgon för då har jag mer tid. Ha en skön eftermiddag och kväll kära ni

 

#Skoklosters #Bänkar #Gäss #Båtar #Son #Sjövillan #Leo #Kulturskolan

Av Malin wiper - 10 september 2020 08:45


 

Vi köpte en torkställning på Lidl 14 augusti som vi nu testat. Det är vår vän Kristina som tipsade om denna. Den kostade bara 120 kr. Den går att fälla ihop och ställa undan i ett badrumshörn

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrev om när vi köpte den

 

 

Min man hängde upp några tröjor och dom torkade över natten. Vi använder den i duschen i badrummet

 

Klicka här för att se en torkställning som kostar 13.495.   

 

         

 

Det finns 3 hänganordningar på ställningen och när man har dom rakt ut så passar det för tröjor, skjortor, koftor och blusar


 

Här har jag hängt en av mina toppar

 

                              


Bauhaus                

 

Vill man sen hänga längre plagg såsom nattlinnen, morgonrockar, klänningar mm så är det bara att vinkla upp hängarmarna. Jag tycker denna ställning funkar bra och vi har ju desstuom en vanlig ställning för handdukar, underkläder mm och den ställer vi i vardagsrummet när vi tvättar men sen är den ju bara att fälla ihop och ställa undan 

 

                       animated-car-image-0156                                              animated-car-image-0156  

 

Nu fick vi spader igen så vi hyrde elbilen 5 timmar i dag. Det är jobbigt att inte ha bil längre men nyttigt för vi rör oss mer till vardags i och med detta. Sen är det så mycket billigare att hyra i och med att vi gör det hos vårt bostadsbolag Hallstahem. Det kostar dubbelt så mycket att hyra en bil på en mack än att hyra som medlem i bostadsbolaget. Vårt bostadsbolag är väldigt före sin tid för jag har aldrig hört talas om en sån tjänst förut. Det uppskattas till tusen. Från regn till solsken i dag och det passar oss toppen. Ha en härlig dag mina fina besökare. 

 

      

Ennio Morricone med Here's to you feat Joan Baez. Han är en av mina favoritfilms-kompositörerna. Joan Baez är en stor favorit sen jag satt i mitt ungdomsrum och spelade på gitarr och sjöng hennes låtar

 

 

#Torkställning #Elbilen #Ennio

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards