Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 september 2020

Av Malin wiper - 9 september 2020 13:15

 

Jag var in till Zoo Center här i Hallstahammar för några dagar sen för att köpa några kattleksaker till min väninna Lenas nya katt. Hennes katt Aston dog för ett tag sen efter att hon haft katten i många år. Sen upptäckte hon att hon inte ville vara utan katt utan kontaktade ett katthem och då hittade hon en jätteliten katt som var 10 år gammal och väldigt lugn och cool. Katten heter Signe och dom fann varandra direkt. Lena är en bloggläsare som blivit en kär vän till mig och hon började läsa min blogg 2009 och hörde av sig några år senare till min stora glädje


                                 


Kattformade glasögon från Fruugo 

 

Dom har alltid så pyntat och fint på bron och på sidan om butiken. Butiken ligger bara ett stenkast från vårt bostadshus

 

Klicka här för att se när vi var dit i juli 2018


 

Här ser ni lite mer blompynt och bakom en utemöbelgrupp där man kan sitta och njuta av deras glass från Engelholms Glass


 

Här ser ni kvinnan som driver den fina Zoo butiken. Hon var så gullig, trevlig och hjälpsam. Hon har drivit butiken i 3 år

 

 

Jag valde dessa kattleksaker till Lenas katt Signe. Dom var lagomt stora för en liten katt.

 

             animated-cat-image-0480                                              animated-cat-image-0480 


 

En liten del av butiken och den är rätt stor och väldigt välsorterad med allt man behöver för att ha husdjur


 

Vilka fina kattmatsskålar


 

Lite större leksaker som jag antar är för hundar

 

 

I dag regnar det för fullt och ser ut att ha gjort så i natt också. Vi tog en välbehövlig promenad först in mot centrum och sen lite utanför. 

 

                        

AD Company 

 

Nu har dom kommit till vår trappuppgång för att ställa in ventilationen efter allt jobb dom gjort i lägenheterna. Företaget heter Sot & Ventilationstjänst AB

 

       

En passande låt till detta är Torsten på Skorsten med Ove Thörnqvist

 

                             

 

 

#Zoo #Kattleksaker #Kattmatsskålar #Regnar #Sot #Ove 

Av Malin wiper - 9 september 2020 08:15


  Tom Alandh


Dokumentärtipset:


Det sköra livet - 1. Åren 2011-2014 SVT play. Avsnitt 2 mellan åren 2014-2020 som handlar om Pia Sjögren. Jag har sett dom förra omgångarna också i denna dokumentärserie av Tom Alandh. Det är ett skakande livsöde som tar på alla känslosträngar och man ser hur droger bryter ner en person. Det har varit jobbigt att följa denna serie ända från början men för att få en inblick i ett livsöde och problemen med beroende så har jag framhärdat. Jag har sett dom flesta av hans dokumentärer och han har en viss känsla i dom och det gör att man inte kan slita sig  än om man lider med dom drabbade

 

  Pia Sjögren

 

Klicka här för att se den fristådende dokumentären från 2001. Den första dokumentären i denna serie hette Det svåra livet och den är från 2001. Leva livet från 2011

 

Klicka här för att se vilka dokumentärserier Tom Alandh gjort för övrigt. Han är en svensk journalist och dokumentärfilmare som föddes i Stockholm. Klicka här för att läsa mer om honom

 

                             

Jag tycker Tom Alandh gör fantastiska dokumentärer och han har en sån fantastisk berättarröst som är lugn, skön, sympatisk och viker inte för nåt. Det är tragiskt att vi inte kan ombesörja hjälp för dessa personer så dom får ett fullvärdigt liv. Numera är det neddraget på allt vad gäller denna grupp och många andra också. Jag gråter nästan blod när jag ser detta/dessa människoöden. Det är inte bara den sjuka som lider utan hela familjen och jag känner så för Pia Sjögrens mamma som aldrig gett vika och kämpat på för sin dotter. 

 

Klicka här för att se vad som stod i Aftonbladet 7/9 ang Tom Alandh:s film om Pia Sjögren

 

                    

Att gå in och läsa nyheterna numera är rena skräckfilmen. Det händer så mycket i hela världen nu och det är mest negativa saker. Det är krig, bränder, miljöförstöring, djur och människor som far illa och mycket, mycket mer. Tänk att ingen har gjort nåt åt gängkriminaliteten i tid och fångat upp barn som far illa och blir född in till att begå brott. Vi måste även få mer rättvisa men som det ser ut nu så ökar klyftorna mer än jag någonsin varit med om i min livstid. 

 

#Tom #Pia #Rättvisa

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards