Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 augusti 2020

Av Malin wiper - 31 augusti 2020 16:00



 

Vi hade lite ärenden ner till samhället och kunde då inte motstå ytterligare en fikastund. Vi gick ju förbi vårt stamfik Hallsta Café & Restaurang. Det är alltid ombonat och snyggt på deras uteservering också med blommor, bra möbler och parasoller

 

 

Kolla in vilket fint omdöme dom fått av Supertuben Tekla. Hoppas jag länkade till rätt ställe. Vi kan bara hålla med för det är verkligen ett toppenställe med både bra fikabröd och mat. 

 

 

Min man tog en grillad smörgås med salami, brieost, coleslaw, deras goda hemgjorda olja och tomater och gurka. Den är suveränt god. Jag tog deras goda ostsmörgåsarna är nygjorda så man får dom direkt från köket. Vi träffade vår vän Kristina och pratade bort en stund innan vi gick vidare. 

 

 

Siba råkade höra att min man fyllde år så hon skickade med oss detta goda kaffebröd. Min mans favorit där är morotskaka som dom gör själva och den är magiskt god. Min favorit är deras blåbärsmuffins så vi fick våra favoriter. Tack snälla gulliga Siba..   

 

    

Naturligtvis så tog vi en fika hemma på eftermiddagen och avnjöt dessa godsaker. Nu blev det mycket firande..  

 

 

Månadens Öl är Småland öl som kommer från Åbro. Den håller 5,2 i alkoholhalt. Cafét har öppet till 23.00 fredagar och lördagar. Dom har rättigheter på både öl och vin. Sen finns det alkoholfria alternativ av både öl och annat

 

                      


Flasköppnare i form av en motorsåg från Wolfwinkel 

 

Det har tydligen regnat i natt för det var vattendroppar på buskbladen överallt

 

 

Vackra rönnbär som lyser upp. När vi hade vårt egna hus i Vaggeryd så hade vi två väldigt vackra och ståtliga rönnbärsträd. 

 

                               Ha nu en fortsatt fin början på veckan...     

 

      

Maria Daines med Last to know. Klicka här för att höra en annan låt med henne. Klicka här för att läsa en biografi om henne. Vilken röst och känsla hon har, jag är impad.

 

#Supertuben #Grillad #Morotskaka #Öl #Regnat #Rönnbär #Maria

Av Malin wiper - 31 augusti 2020 08:15

  

När vi hyrde elbilen i lördags så hann vi också en tur till hamnen i Västerås. Där kan man se bland annat dessa båtar som ofta ligger förtöjda där


 

Närkontakt av tredje graden


 

Kajplats 9 i Västerås som är en vacker gammal  tegelbyggnad vid hamnkanten. Klicka här för att komma in på deras facebook. Dom har alltid fint pyntat med blommor och snygga möbler på uteserveringen

 

Klicka här för att se när jag fotade där 2018. Klicka här för att se hur Kajplats 9 såg ut 2012. 


 

Vi har aldrig ätit eller fikat där för det är för dyrt för vår nuvarande ekonomi. Klicka här för att se priserna på lunchmenyn. Klicka här för att se den vanliga menyn på dan och kvällen. Det ser väldigt fint ut där och jag har fotat stället några gånger genom åren vi besökt Västmanland. Dom har fått 4-5 i betyg av 5 möjliga


 

En närstudie och dom har avdelat mellan borden så det blir inte så nära som det ser ut


   

Här går man inte till baren som ligger utomhus men under stora parasoller.

 

 

Utanför baren på långsidan så har dom satt både lampor och blomdekorationer


 

Sen kan man gå ut på ett stort trädäck och kolla på utsikten. I mina förra två bloggar hade jag bilder på hur det såg ut i Västerås hamn innan all bebyggelse. Vi var ju och hälsade på min son och min mans bror och då gick vi ju omkring i hamnen ofta.

 

               

 filmrullar för toapapper från Kaffebrus

 

Tyvärr så kraschade min första hårddisk så alla bilder försvann. Det är en dyrbar historia att lämna in hårddisken för undersökning och man vet ändå inte om det går att rädda bilderna. Sen kom jag på att jag fotade ju innan digitaliseringen så jag skall kolla efter negativ i mina gömmor. Vi filmade ju en del också då vi bodde i Katrineholm för vi var ofta i Stockholm och låg på hotell och roade oss. Dom filmklippen och bilderna måste ju finnas nånstans. 

 

Tänk att nu är det bara 7 grader varmt på morgonen men i dag skiner solen så det kan ju bli lite varmare framåt dan. I dag blir det en promenad igen för i går hade vi en morgonrocksdag så nu är man lite piggare. Nu hoppas jag ni får en fin början på den nya veckan. Kram på er mina fina besökare

 

                                

 

       

Thorstein Bergman med låten Om du nånsin kommer fram till Samarkand

 

Min son hade fullt upp i helgen och var bortbjuden på två ställen. På ett av ställena så fick han höra en sångare han aldrig hört talas om och det var Thorstein Bergman. Han gillade hans röst och texter så jag sätter in en låt med Thorstein Bergman för det var länge sen nu.

 

Klicka här för att höra en annan låt som blivit översatt till svenska och den börjar bli aktuell igen, tyvärr. 

 

#Båtar #Kajplats #Baren #Trädäck #Torstein

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards