Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2020

Volkswagen från 1966 och Caspar Camitz

Av Malin wiper - 28 augusti 2020 17:00


 

Här klev jag rakt in i 1960-talet för denna VOLKSWAGEN 1300 typ 1 såg precis ut som jag minns dessa bilar. Bilen är från 1966. Dessutom hade den ett gammalt takräcke som såg tidstypiskt ut. Jag gissar att även färgen är i orginal. Den verkar omskött med omsorg 


                                 


Klicka här för att se en härlig reklamsnutt. Där ser man bland andra Janne (Loffe) Carlsson


 

Jag blev nästan tårögd när jag såg denna bil. Nåt grep tag i mig. Min sons pappas moster hade flera såna bilar genom åren men i olika färger. Har för mig att den sista var röd


Det var en behagligare hastighet och ett lugn på den tiden som aldrig kommer åter. Man umgicks på ett annat vis då det inte fanns mobiltelefoner och datorer. 

 

                                       


Atteviks

 

Jag blir lyrisk och tankarna letar sig tillbaka till många minnen

 

              animated-vw-beetle-image-0017          animated-vw-beetle-image-0017          animated-vw-beetle-image-0017          animated-vw-beetle-image-0017


 

Kunde inte låta bli att fota genom rutan också. Den är ju helt i orginal och det känns som att göra en tidsresa att stöta på en sån bil. Jag har nog växt upp i den bästa av tider i och med att det var efter andra världskriget och allt var på uppåtgång. Bilar och all design visade sig bli tidlösa.


   animated-vw-beetle-image-0025 Nu är det bara att köra på och hoppas helgen visar sig från sin bästa sida

 

     

En härlig kille från årets Idol. Han har en lite retro utstrålning och kan föra sig på scenen och allrahelst i detta nummer. Han heter Caspar Camitz

#Volkswagen #Caspar

 
 
Hebbe

Hebbe

28 augusti 2020 17:29

Jag kommer ihåg att det har funnits en lite mörkare grön "Bubbla" i vår familj,själv har jag haft den större modellen WW 1600 röd..
Ja det är kul att få lite fakta om våra namn..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

29 augusti 2020 08:20

Vad härligt att det funnits en sån i er familj. Vad kul att du haft en WW också.

Gillar verkligen dina inlägg om namn. Dessutom kan jag hålla reda på namnsdagar ;)

Ha en fin dag
kram från Malin

 
Hebbe

Hebbe

28 augusti 2020 17:32

Ja det blev jättegott med kryssad potatis..Kommer att bli fler gånger,en enklare variant av hasselbackpotatisen..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

29 augusti 2020 08:21

Bra med en enkel version av dessa goda potatisar

Ha det bra
kram

 
Ingen bild

Gunilla

29 augusti 2020 11:22

En sådan bubbla hade vi men inte så fin som den du visar.
Nog tycker jag att tiden var bättre förr allt var på uppgående nu
är det inte en kul tid och vad skall det bli av allt.
Idol är kul att titta på och så duktiga att dom bara vågar.
När jag tänker på alla revyer och alla fina artister, så man saknar många av dom.
Ha en fin helg och må så gott! Kram!

Malin wiper

29 augusti 2020 15:24

Vad roligt att ni haft en sån bubbla. Då är jag inte ensam om att tycka att det spårat ur i denna tid vi lever i när det gäller många saker. Jag skulle inte vilja vara ung nu. Ja du att dom vågar ställa sig framför en kritisk jury är bra starkt.

Jag saknar också många av dom gamla artisterna och revyer som var på den tiden. Sen var det mycket billigare att gå ut och roa sig då

Ha en fin helg själv
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards