Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 augusti 2020

Av Malin wiper - 27 augusti 2020 14:00


 

Zeta Italiensk Mozzarella kan jag varmt rekommendera. Den är inte så svampig som många andra och saltlaken har inte tagit över så den tål min mage bäst. Dessutom går den så bra att skära i skivor utan att den går i bitar. Det var den sorten vi fick till grillat med tillbehör hos M&L. Klicka här för att se hur det såg ut


 

Till kaffet på eftermiddagen använde jag mig av Kornmo med fullkorn. Det är dom kexen min mage tål bäst så dom äter jag för det mesta till kaffet hemma

 

 

Så här kan det se ut när jag gjort iordning ett kornmokex med den goda mozzarellan. På toppen tomater och lite svartpeppar. 


      

Swing Out Sister med låten You On My Mind. Det klippet mejlade min son över till mig. Det var ett av hans favoritband på 1980-talet. Vi har rätt lika musiksmak och gillar blandad kompott med variation av olika genrer. Dom är en brittisk grupp som bildades 1985 av Andy Connell. Klicka här för att läsa lite mer. Klicka här för att höra låten live. Det är den versionen som min son gillar bäst. Han har ju själv spelat i både storband, blåsorkester och symfoniorkester.  

 

                               

 

Om det går som det ska så skall vi snart åka och träffa min son. Det var några veckor sen sist och jag bara längtar. Det känns nästan som när vi bodde i Vaggeryd och hade 36 mil till Enköping. Nu har vi bara 6 mil men Covid-19 kom nu emellan efter 3,5 härliga år då vi har kunnat träffats så mycket oftare och det har kännts så mycket bättre. Jag har min lilla familj omkring mig och det gör mig lycklig

 

 

En minnesbild på min son då han fyllde 1 år. Jag skall fråga min man om han vill arbeta med bilden så den blir mer tydlig. Han har ju arbetat med att fixa till bland annat gamla bilder på Museieföreningen i Vaggeryd några år. När denna bild togs så bodde min sons pappa och jag i ett eget stort hus på södra sidan av Sundsvall. Hans pappa byggde om köket så det var fullt modernt gällande 1970-talets stil. Som ni ser var det mycket av orange, brunt och vitt och furuskåp i köket. Vi hade kyl och frys som hade grön färg. På bilden hade min son blå hängselbyxor i smalrandig manchester. Sist vi träffade min son så hade han köpt en blå skjorta som var i just smalrandig manchester så det är på modet igen. Sen hade vi satt på honom en fin skjorta till byxorna. Presenterna står bakom honom i form av en korgstol, nalle och en häst i plast på hjul. Vi åt prinsesstårta med ett ljus i. Kolla in köksstegen vid fönstret såna är poppis igen

 

                                                                          

 

      

Roliga och färgstarka vindskulpturer. Det gick bra på provtagningen och sköterskan stack så bra så jag kände ingenting. Ha nu en fortsatt fin dag

 


#Mozzarella #Kornmo #Swing #Minnesbild #Vindskulpturer

Av Malin wiper - 27 augusti 2020 08:00

 

Såg en Ford Thunderbird Tudor från 1962 med släp. Det var på en av våra promenader


Jag hade inget inlägg klart på morgonen så jag sätter in detta som var halvfärdigt. Vi fick gå upp 05.00 i morse för att göra oss klara och hämta elbilen 07.00 för att åka iväg till Köpings Sjukhus. Jag skall ta prov för att dom skall se om jag fått antikroppar mot harpest (ej smittsamt). 

 

Bilen såg ut att ha en skada på vänster sida så den skulle nog in för reparation


  

Just denna modell av Thunderbird har en speciell och snygg form


     

  

När detta är inne så är jag som sagt på väg med elbilen så i dag blir det en hektisk dag. Det var bara 9 grader varmt på morgonen.  Utslaget är i alla fall nästan borta och det känns toppen. Tyvärr  har jag sovit urdåligt i natt så jag kommer att vara som en zoombie i dag. Nu har jag inget mer att komma med så jag önskar er en fin torsdag

 

       

Roy Orbison med I drove all night

 

                                           animated-car-image-0021



#Thunderbird #Roy

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards