Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 augusti 2020

Av Malin wiper - 23 augusti 2020 15:00


 

För ett tag sen då vi hyrde elbilen så såg jag denna ljusblå FORD STATION WAGON från 1964. Den stod vid en bensinmack och jag frågade killen om jag fick fota bilen och det gick bra


 

Den var verkligen läcker och hade en snygg blå färg. Killen ville inte vara med på bild så jag dolde hans ansikte för han tankade just då

 

       

Gammal bilreklam med en Station Wagon från 1965


 

Bilen hade beigevitt tak och snygga lyktor


 

Fälgarna gick i samma färg


 

Den här bilden fick jag av min son över mejl. Han var ute på Enköpings torg och där stod denna snygga Volvo Duett. Bilen var skyltat för närproducerad honung. Bredvid bilden ett torgbord där dom sålde denna honung. Det var ett tag sen jag besökte Enköpings torg. Jag har aldrig sett en Volvo Duett i den färgen förut. Där på torget har dom en stor fontän också som jag fotat några gånger. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag fotat fontänen när det stod en toalettstol där. Klicka här för att se en bild på fontänen från 2012, då längst ner i inlägget. 

 

                                  


tradera 

Klicka här för att se några Volvo Duett som jag fotat. Klicka här för att komma in på Riksettanrallyt 2013. Där förekommer en Duett. Klicka här för att se mer från Riksettanrallyt 2013. Första bilden med en Volvo Duett med husvagn. Jag var sjuk då så min man var ute och fotade åt mig. Klicka här för att se när jag fotade Volvo PV-Klubbens sommarträff 2011. Där förekommer även Volvo Duett. Nu blev det mycket klickande..  . Det började jag med för många år sedan då alla inte förstod detta med länkar.

 

 

På en vägg i köket har vi en tavellist med 6 st nostalgiböcker. Ovanför 2 tavlor med gamla volvobilar. Det var bilder vi fick av en granne på samma gata som oss i Vaggeryd då vi bodde i vår sista lägenhet där. Sen ramade vi in bilderna och dom passar så bra ovanför tavellisten. Vi har en innedag med toning av hår, spadag med fotbad mm. Vid 12-tiden kom solen fram igen men i morse hade vi bara 18 grader men nu 21 i skuggan. Annars händer inte mycket här men det blir mer framöver då jag blivit av med harpesten. Ha en fortsatt fin dag mina kära besökare 

 

      

Rock'N Roll Medley 50s 60s (cover) till dansnummer. 

 

#Station #Duett #Riksettanrallyt #Tavellist #Roll

Av Malin wiper - 23 augusti 2020 08:30



                        

 

En tall som var formad som en sjöhäst. Jag sätter in lite bilder jag fotat sen förut.

 

                  animated-sea-horse-image-0017                   animated-sea-horse-image-0017                   animated-sea-horse-image-0017                   animated-sea-horse-image-0017 

 

Vindruvor hos M&L dit vi var på grillkväll för ett tag sen. Klicka här för att komma in på del 1. Klicka här för att komma in på del 2

 

 

Härlig syn från en åker

 

      

Knivsta-Sigtuna Veterantraktorklubb Sigtuna möte 2019 (Volvo BM traktorer)

 

 

Båtar liksom bilar och motorcyklar är bra motiv

 

    

På väg ut från Öster Mälarstrand

 

 

En bild från Köpingsån

 

  

Det jobbas för fullt med utbyggnaden från vårt ICA Matkassen. Det skall bli Café & Restaurang 

 

I går eftermiddag fick vi några välbehövliga regnskurar. Efter det blev luften så skön att andas och svetten i ansiktet stannade av. I dag skall jag tona håret för det är så solblekt nu och sen fortsätter vi att fixa hemma. Vet inte om vi kommer ut nåt i dag. Utslaget börjar sakta minska i storlek på foten och det har blivit ljusare och svullnaden är nästan borta. Det känns helt underbart. Nu önskar jag er en skön och vilsam söndag

 

                                 1

Paraply i hållbar kork från Grönt Kontor DK 

       

Simply Three med låten Rain


#Sjöhäst #Vindruvor #Knivsta-Sigtuna #Båtar #Köpingsån #Simply

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards