Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 augusti 2020

Av Malin wiper - 16 augusti 2020 14:00


                 

I dag är det 43 år sen Elvis Presley dog och det in en ålder av endast 42 åt. Hade Elvis levt i dag så hade han fyllt 85 år. Trots att han varit borta så länge så är han ständigt aktuell i många generationer och även kommande. Han var helt enkelt "The King".  


                                              

Crafty Labs 

 

Jag har fått mig tillsänt 4 bilder från min väninna Lenas son Mr A. Det var för ett tag sen då dom besökte Elvis Annexet i Älvängen. Där finns det en uppskö av Elvis skivor och affischer och lite till. Bilden ovan är ingången till stället 


 

Lena har träffat många av dom stora artisterna under sitt liv men inte Elvis. Hon och hennes son var däremot och såg Elvis live on screen med symfoniorkester. Det var i Scandinavium i Göteborg 2018 och Priscilla Presley var en av dom drivande personerna och även presentatör. Evenemanget gick under namnet "The wonder of you"

 

      

Elvis Presley med låten The Wonder of you. Tillsammans med honom ser  Ann-Margret


  

Hela väggarna var täckta med Elvis. Han var ju inte bara sångare utan även skådespelare så det finns mycket att återuppleva i hans fotspår

 

               animated-elvis-image-0022                    animated-elvis-image-0022                    animated-elvis-image-0022


 

Här kommer sista bilden som jag fick och det skulle vara kul att besöka detta ställe. Trots att Elvis varit ur tiden så länge så känns han ändå så levande

 

     

Elvis med Jailhouse Rock. Klicka här för att höra den första låten jag hörde med Elvis. Jag blev hembjuden till en skolkamrat efter skoltid och där fanns det massor av Elvis skivor och en gammal grammofon Kom ihåg att vi satt oss ner framför grammofonen och spisade plattor som det hette då

 

                

I lördags gick vi iväg i värmen för att få uppleva Corona Run men efter att ha väntat 2 timmar på att bilarna skulle dyka upp hos oss så fick vi ge oss. Jag ställde en fråga på nätet och dom sa att cirka 10.00 skulle bilarna dyka upp. Det stämde inte och det var helt tomt på Mats Å Bilcentrum. Vi bestämde oss då för att promenera ner till samhället och fika och även se om det åkte förbi några bilar där. Det gjorde det så jag fick några stycken i alla fall. Dom kommer i ett annat inlägg. Vi hade tänkt både filma och fota för dom skulle inte gå ur bilarna utan bara åka förbi.

 

#Elvis #Annexet #Lena #Jailhouse #Run

Av Malin wiper - 16 augusti 2020 09:30

Här kommer fortsättningen från den trevliga och njutningsfulla lördagen hos nyfunna vänner. Här sitter vi och dricker kaffe och äter en supergod pannacotta. Jag kom inte med på bild för min man fotade precis då jag gapade..  


  

Så här såg den goda och fina blåbärspannacottan ut. Det blev så snyggt med blåbären ovanpå mynta. Klicka här för att få  receptet på den pannacottan. 

 

      

Till blåbärspannacottan passar det bra med Fats Domino och låten Blueberry hill. 


  

Vi fick smaka på en päronlikör som var jättegod och heter The Orginal Xanté Liquiur. Den likören skall jag köpa till vårt barbord med hopp om att vi så småningom kan bjuda hem folk igen. Det behövs fyllas på lite. Även av alkoholfritt

 

                   animated-pear-image-0002               animated-pear-image-0002               animated-pear-image-0002


  

Sen tog vi alla fyra en härlig promenad i deras idylliska område. Här ser ni en stensättning och där gick vi upp på en kulle och tittade på utsikten. Vi fick en härlig promenad och det behövs efter att vi ätit


 Ett gäng med granar


  

En mäktig häck som var jättelång och hög. Där står Mr L, Mr T och Mrs M. 


 

 Ett havrefält vi promenerade förbi. Dom bor i rena rama paradiset


  Framför deras hus en stor sten med grönska och en skylt med "Velcome" och några rosor

 

       

Vi fick även njuta av deras trädgårdsfontän  


  

Ett hav av lila blommor i en zinkbalja lyste upp framför huset. Tack för en härlig dag


 

Dom hade ett jättefint äppelträd och ett av äpplena hade fått besök av en fluga som njöt av äppelsaften

 

                               

 

I dag vaknade vi så sent så vi har bestämt oss för att stanna inne och fortsätta vår städning som vi började med för några dagar sen. Vi skall ändå unna oss en kopp kaffe på balkongen. Vi gick aldrig ner till Hallsta Café & Restaurang i går där dom hade underhållning utomhus. Vi har ju sett dom förut och dessutom var vi så skönt trötta. Vi bara slappade och såg på lite film på våra datorer. Hoppas ni haft en fin helg och får en vilsam och skön söndag

 

                           


#Blåbärspannacottan #Fats #Päronlikör #Stensättning #Häck #Skylt #Trädgårdsfontän #Blommor #Äpplena


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards