Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 augusti 2020

Av Malin wiper - 15 augusti 2020 14:30


 

I går var vi bjudna på grillmiddag hos nyfunna vänner. Det kändes som att komma till paradiset dom 4 timmar vi var där. Dom bor så otroligt fint och idylliskt. 


 

Bilden föreställer där vi satt och åt under två äppelträd. Det kändes som mindfulness att få vara där i lugnet och tystnaden och bara njuta

 

 

Här ser ni Mr L som korkar upp en god alkoholfri champagne. 

 

                   animated-champagne-image-0034                                             animated-champagne-image-0034

 

 

Vi skålade i vackra glas och kände oss så välkomna 

 

 

Dom har en grillplats där Mr L grillade både kyckling och carré.

 

                                 


Grillspade från Jula 

 

Sen kom han ut med det grillade som doftade ljuvligt

 

 

Ett av tillbehören var detta frestande fat med mozzarella, tomater och oliver. Supergott

 

 

Det bjöds även på en god sallad till det grillade som bestod av mango, blåbär, rödbetsstavar och  bistrosallad. Till detta serverades även potatissallad. Det passade perfekt ihop med det grillade. Jag skall använda mig av dessa tillbehör själv för vi har ju frysen full av blåbär så vi kan göra en sån sallad.

 

 

Jag kan säga utan att överdriva att den grillade kycklingen var den godaste jag ätit och jag tog mer senare av tillbehören. Min man valde carré och han var också lyrisk. Både min man och jag valde öl till maten. Tyvärr blev ingen av bilderna på oss vid bordet bra för det var så många skuggor så vi syndes knappt men det kommer fler och då med oss alla i nästa inlägg då vi dricker kaffe och äter blåbärspannacotta. Vi tog även en promenad till en sevärdhet som kommer i nästa inlägget. Vi var hos dom i hela 4 timmar och tiden gick så fort för vi hade så kul.

 

     

Björn Skifs med låten Fångad i en dröm. Björn Skifs är Mrs M:s favoritsångare. Ha en fortsatt fin dag

 

Fortsättning följer med del 2.............................................. 

               

                                    

Varuhus 1 

 

#Grillmiddag #Träd #Champagne #Glas #Grillplats #Kyckling #Mozzarella #Sallad #Björn

Av Malin wiper - 15 augusti 2020 09:15

   

Klicka här för att se Andreas Bardells bilder ang spåren av Covid-19 Sjukvårdspersonalen. Jag blev väldigt tagen och berörd och titta in i deras ögon för där ser man hur dom påverkats av sin tid i vården. Jag började gråta när jag sen läste under bilderna hur dom upplevt situationen. Det är ju som ett krigstillstånd och det är en skam att vårdpersonalen har varit så nedbantad i flera år. Det kan göra att dom som får jobba så intensivt och hårt nu blir utbrända och vad gör vi då?. Det tar tid att utbilda vårdpersonal och många kommer att tveka i och med att lönen är för låg också. Det jag sist läste var att 22.000 personer permitterats från vårdyrket.  

 

                                                   

Staples 

  

En dröm i lila en buske som verkligen blommat ut  

 

  

I dag är det lite förvirrat för i går var vi bjudna till nyfunna vänner på grillfest som jag skriver om så fort bilderna är klara. Det förvirrade är att vi vaknade 08.00 och fick sen reda på att Corona Run kommer förbi här redan 10.00 så vi har fått stressa för att hinna göra oss klara. Det är full rulle nu och i går var en toppendag och vi trivdes som fisken i vattnet så om jag tänker efter så är det inte så förvirrande i alla fall. Det kan kallas händelserikt. Ha en toppenfin lördag i värmen

 

      

Rockabilly Jive Mexico

 

                  

#Andreas #Covid #Förvirrat #Rockabilly

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards