Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 augusti 2020

Av Malin wiper - 13 augusti 2020 14:30


    

Nu på lördag 15 augusti 18.00 blir det underhållning igen på Hallsta Café & Restaurang. Det är samma musikerpar som förra gången då vi var dit. Conny Ös på dragspel och Anu Kumpumäki på sång

 

Klicka här för att se när vi var dit 12 juli. Eftersom det kommer att vara soligt och varmt så håller dom till på uteserveringen. Det är som förra gången begränsat vad gäller antal folk och avstånden skall hållas. 

 

                 animated-accordion-image-0002                                                animated-accordion-image-0002


 

Månadens öl hos Hallsta Café & Restaurang är Corona extra. Corona är en av mina favorit ölsorter. 

 

                               


Ölglas från från Fruugo 

     

Conny Ös med La Vie en rose. Njut av augustivärmen och ha det så bra

 

                      animated-rose-image-0067 

 

#Café #Conny #Corona

Av Malin wiper - 13 augusti 2020 09:30


 

Jag har lite överblivna bilder som jag sätter in. Här en lysande gul husvagn som jag fotade utefter en liten landsväg. Den såg så läcker ut. Klicka här för att se en massa gamla husvagnar jag fotade 2011

 

 

Den här husvagnen med "Linus på linjen" utsmyckning fotade jag i juli 2018

 

      

Så här kunde det se ut på TV 1972. Det finns massor av klipp av Linus på linjen. Det var en Italiensk tecknad TV-serie. Den skapades av Osvaldo Cavandoli och började sändas på Italiensk TV 1969 och senare i Svensk tv


 

På en camping såg jag denna husvagn som har några år på nacken. Annars är det mest nya husvagnar och husbilar som man ser. Klicka här för att se en husvagn jag fotade i Enköping 2012

 

 

Den 7 juli 2017 fotade jag den här färgstarka husvagnen som stod framför ett rapsfält


  

Ytterligare en som sticker ut lite med sin form. Klicka här för att se en minnesbild inifrån vår Adria. Klicka här för att se en husvagn jag fotade 2015

 

 

Här ser man vår Adria husvagn från 2001. Den stod utanför min pappas brors hus i Ängelholm. Vi var på genomresa så vi passade på att träffa dom


 

En husbil susade förbi OKQ8 en dag då vi satt på en bänk ovanför rondellen. Där kan man sitta och titta på bilar och alltid dyker det upp nån snygg veteranbil. Vi har haft två husvagnar en begagnad KABE och en helt ny Adria med golvvärme, dubbelsäng och allt annat man behöver. Istället skulle vi ha köpt en husbil direkt för det hade passat oss bättre. Vi gillar inte att bli stående på campingar mer en nån eller några nätter. Vi vill åka omkring och upptäcka saker.

 

 

Här kan man prata om en husbuss med utrymme. En sån går ju att bo i året om.  


 

Villavagn på ett område där det är fullt med både husvagnar och husbilar. En del är bofasta så jag kunde räkna till 7 brevlådor vid området


  

Lite blomsterfägring vid Skantzö Baren

 

 

Jag önskar er alla en rosenskimrande dag. Var rädda om er

 

      

Jill Johnson & Robin Stjernberg med låten Miles of Blue 

 

#Husvagn #Linus #Adria #Rondellen #Husbuss #Villavagn #Rosenskimrande #Jill 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards