Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 augusti 2020

Av Malin wiper - 10 augusti 2020 14:45

       

Vi tog med oss fika ut för några dagar sen och promenerade bort till en av våra slussar i Strömsholms Kanal. Då hade vi sån tur att det var slussöppning så jag filmade i omgångar och satt sen ihop filmklippen. Tyvärr så har jag problem med att vara för snabb när jag filmar så man blir lite yr i huvudet av klippet så jag skall ta med enbenstativet nästa gång. Det fick jag av min son för nåt år sedan. Jag tycker jag filmar sakta men det gör jag inte så jag skall verkligen träna på detta framöver. Sen var solen rätt skarp så det var inte lätt. Jag sätter in klippet ändå. 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2017 där jag både fotat och filmat en slussöppning. Det var en annan sluss i Hallstahammar som vi också brukar besöka

 

  Övre slussen var helt öppen när vi kom dit

 

  Högt vatten i och med slussöppning

 

  Dom ungdomar som arbetar med detta på sommaren är väldigt duktiga så det flyter på. Här ser ni tre av dom 4 som var där

 

  Min man satt tålmodigt på ett brunnslock och väntade på mig medans jag filmade.

 

  Hela slussen 

 

   

  Sen var det äntligen dags för en fikastund. Vi satt oss lite ovanför kanalen där dom har bord. Annars kan man även sitta på dom långa bryggorna och njuta av kanalen. Vi var ensamma där 

 

     

Avslutar med ett gammalt klipp med Bob Dylan och låten Love Minus Zero. Som ung flicka så satt jag i mitt källarrum och spelade några acord på min gitarr och sjöng bland annat Bob Dylan låtar. Det var tider det. Nu har vi fått vattnet tillbaka i våra kranar. Det var nåt tillfälligt fel som dom lagade direkt. Vi har varit ute på vår första promenad och träffade då vår vän Kristina. Hon tipsade om en sak hon köpt på Lidl. Ni får se den i ett annat inlägg. Vi träffade även Gert som är husse till hunden Charlie. Gert cyklade så hunden var inte med denna gång. Klicka här för att se hunden Charlie. Vi känner oss inte längre som främlingar i kommunen. 

 

   

 

#Strömsholms #Slussöppning #Tålmodigt #Fikastund #Bob

Av Malin wiper - 10 augusti 2020 09:30


  Jag såg i Västerås tidning att det kommar att bli ett Coroan run för att stötta vårdpersonalen. 

 

  Det sker lördag den 15 augusti 09.00 Startavgiften är 150 kr för deltagarna. Bilarna startar på Mekonomen på Tunbytorp. Gyllene Hjulet Surahammar. Dom åker även förbi Mats Å Bilservice här i hallstahammar och då kommer jag och min man att vara på plats så jag får fota. Vi tar stolar och enbensstativ med oss. Intäkterna av allt går till Tillsammams för Västerås. Det är behjärtansvärt att dom gör detta för vårdpersonalen

 

                                  animated-car-image-0189

 

  Motorcyklar är också välkomna

 

  Nu passar det bra med lite bilar jag fotat. Dom är inte optimala för jag satt på en bänk långt ovanför en rondell vid OKQ8 macken och fotade. Bilen på bilden är Austin Cambridge men inte enligt biluppgifter så nåt är fel. 

 

  Detta är en MERCURY CALIENTE från 1966

 

     

Så här kunde det låta 1963. Swinging Blue Jeans med låten Hippi Hippi Shake. En av alla grupper som var på ropet då. Klicka här för att läsa om gruppen

 

  Vet inte vad detta är för bilmärke men den är superläcker

 

När vi skulle göra oss iordning för dan så upptäckte vi att vi har ett lågt tryck i kranarna. Vi ringde Hallstahem men det är kommunen som fått nåt fel så hela vårt bostadsområde är utan vatten. Dom är även utan vatten i hela centrum och då fungerar det ju inte där heller. Vi får se vad som händer. Vi hade tänkt duscha för man är ju så svettig än om man tvättar sig noga. Det finns ett ställe på facebook som heter: Vad händer i Hallsta då och där skriver dom om allt som händer vad det än må vara och det är jag tacksam för. Nu avslutar jag detta inlägg med att önska er en bra början på den nya veckan

 

       

Dagens vindskulptur 

 

 #Corona #Mats #Tillsammans #Austin #Mercury #Swinging #Vatten #Vindskulptur

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards