Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2020

Ford Tunderbird, DKW, Doris & Plums

Av Malin wiper - 5 augusti 2020 14:00


 

Sist vi hyrde elbilen så dök denna gula tjusiga FORD THUNDERBIRD upp. Den är från 1960 och väldigt välskött och ompysslad


 

Framifrån med sin snygga grill

 

     

Doris & Plums med Mama didn't Lie. Musik från 1960-talet

      

 

Så läcker med sina lampor och cromedekorationer


 

Långa tjusiga vingar och utsirningar, och kolla in hjulet med sitt gula virrvarr i fälgen


 

När vi åkte omkring med bilen så dök en DKW  upp framför oss. Hann få en rätt bra bild på nära håll. Det är en DKW Coupe  från 1959 och den var också väldigt välskött och ursnygg. Mina föräldrar hade en sån ett tag men i en annan färgkombination

 

      

Ett snyggt klipp på en DKW. Vi har rätt lagomt varmt i dag med en svag vind. Jag är ute så mycket som möjligt och i dag är det första dagen då dom migränliknande känslorna i huvudet försvunnit. Det är som en stor lättnad sveper över mig. Ha nu en fortsatt fin dag mina besökare trots vårt världsläge. Orkar inte ta in allt just nu så jag läser bara nyheterna en gång/dag tills vidare 

 

            

Memories

 

 #Tunderbird #Doris #DKW

 
 
Amisa

Amisa

5 augusti 2020 16:47

Jag tyckte DKW:n var väldigt häftig, en riktigt annorlunda bil. Kanske ni skulle testa att hyra den någon gång?
:)

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

5 augusti 2020 18:46

Den hade jag verkligen velat hyra ;) vilken känsla att få köra en sån

Ha en fin kväll

 
Veiken

Veiken

5 augusti 2020 18:08

Det gäller att hålla ögonen öppna när man är ute och åker. Då ser man det mesta. Två läckra bilar från förr. Det är otroligt så bra dom flesta sköts!
Jätteroligt att du la ut en video med Doris&Plums. En av våra äldsta vänner Thomas Sällström var pianist i just Plums ett tag!
Jag kan inte årtalet, men jag skulle tro att jag känner Thomas och hans Annelill sedan 1960 ungefär. Då var vi i nedre tonåren.
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

5 augusti 2020 18:51

Ja du man blir så glad att det finns folk som tar hand om dessa bilar. Dom har ett gediget bilintresse.

Vad roligt att få höra om er vän som var pianist i Plums. Nu har jag googlat på honom och sett honom på ett skivfodral. Härligt att ni känt dom så länge. Då är vi lika gamla du och jag.

Ha en skön kväll
kramar

 
Karin Eklund

Karin Eklund

5 augusti 2020 19:33

När jag genast får se tjusiga bilar, bl.a denna vackra Thunderbil, så vet jag att jag har hamnat rätt. Hos dig Malin! :)
Jag ska ge mig tid att läsa bakåt på din sida, inte i kväll men en annan kväll, för jag vill ju veta hur du har haft det när jag har varit bloggledig.
Ha det fint och kram från Karin

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

5 augusti 2020 19:39

Vad roligt att se dig Karin har saknat dig. Har varit inne och kollat emellanåt i din blogg. Ja du jag gillar ju veteranbilar till tusen ;)

Går in och kollar din blogg i morgon för jag antar att du har nåt inlägg inne. Hoppas du haft det bra

Ha en skön kväll
kram från Malin

 
Göran

Göran

5 augusti 2020 21:38

Wow! Precis en sån DKW hade min farfar när jag var liten. Eller rättare sagt två. Först en ljusblå med vitt tak och sedan en helvit. Motorn var av tvåtaktsmodell (som de tidigaste SAABarna) och bara obetydligt större än de som idag sitter i en motorgräsklippare. Härlig nostalgi!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 augusti 2020 07:24

Vilken lyckost din farfar var som haft två såna snygga bilar. En ljusblå med vitt tak låter jättesnyggt. Det är så kul att få se nån enstaka DKW på vägarna fortfarande

Ha en fin dag
Hälsning Malin

 
Ingen bild

Gunilla

6 augusti 2020 11:25

Så många fina bilder och känner igen mig då maken och jag hade en
CHEVA och andra amerikanare det var tider det,blir lite vemodigt att tiden har gått så fort men kul att se alla dina fina bilder.
Vad skönt att se att det känns bättre i huvudet.
Ha det så gott i dag!
Kram från mig!

Malin wiper

6 augusti 2020 14:25

Vad roligt att du och din man haft en Cheva. Jag blir också vemodig av att tiden bara rusar iväg. Nyss var det 1965 och jag och en väninna var i Sundsvalls centrum och kollade in raggarbilar, köpte korv i en sån där korvmoj och hade urkul. Härligt ändå att det är så populärt med gamla bilar och 1950-1960-tal så det är en ständig återväxt.

Jag är mycket bättre och tack för din omtanke.

Hoppas du har det bra. Sköt om dig och tack för att du tittar in till mig. Jag hade en klasskamrat som hette Gunilla men efter några år så flyttade hon med sina föräldrar tillbaka till Köping där föräldrarna var uppväxta. Tänker ofta på henne för nu har vi så nära till Köping men jag kommer ju inte ihåg hennes efternamn

Ha en fortsatt fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards