Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2020

Skottkärra med plantering, Ringduva och en snigel

Av Malin wiper - 2 augusti 2020 12:45


 
Hej på er! jag tar det lugnt och försöker läka kroppen och det verkar ta lite tid. Jag är ute med min man på korta promenader. Det gör att man får rotation på lederna i kroppen och även blodomloppet. Går det inte över så kontaktar jag sjukgymnastiken. Skadorna från det jag ramlade sitter i men jag fortsätter med värktabletter och kyla för att få ner inflammationen. Jag har även lite annat i kroppen som jag måste ta itu med. Jag fick lite hjälp igen av min man med inlägget. Jag säger vad han skall skriva och bilderna är klara sen förut så jag har lite att ta av.


 

För ett tag sen såg jag en skottkärra mitt på Hammartorget. I den var det planterat växter


 

En lapp hängde på skottkärran. Den var från Hallstahammars Kommun, så roligt dom hittat på. Sånt gillas och jag hoppas den flyttas runt och vattnas


 

På lite närmare håll


 

En ringduva satt högt upp på en gatubelysning och spejade


     

What a wonderful world med Mark Knopfler & Chris Botti


 

Fotade en snigel på en promenadväg. 

 

Ett litet filmklipp på hur snigeln tar sig fram. Hoppas ni har en fin helg. Det känns som inget blir som förr så vi får nog dras med detta elände som ligger som en sordin över oss alla. Sköt om er och ha det så bra 

 


#Skottkärra #Kommun #Ringduva #Mark #Snigel

 
 
Biggeros

Biggeros

2 augusti 2020 13:00

Usch, vad jobbigt att ha ont=(
Hoppas att värken ger med sig eller om du får komma igång med en lämplig träning.Vilken utomordentlig ide att placera en skottkärra fullt med växter till samhället. Hoppas nu att alla hjälper till att hålla dem o liv <3
Kram

http://Biggeros.blogg.se

Malin wiper

2 augusti 2020 13:07

Jag är även uppspänd i nacken och har som migränliknande känslor. Det värsta går ju säkert över så småningom. Tack för omtanken. Det var verkligen en kul idé av kommunen. Jag hoppas verkligen den roterar och får vara intakt.

Ha en skön söndag
kram från Malin

 
Veiken

Veiken

2 augusti 2020 13:22

Men Kära vän. Jag har läst ikapp och blev helt bestört när jag läste att du ramlade pga yrsel. Det kunde faktiskt gått ännu värre, men det är illa som det är!
Är det vanligt att du blir så yr??
I vilket fall som helst hoppas jag att du snart är bra igen!
Den där skottkärran gillar jag. Det gäller att vara kreativ och hoppas på att människorna gör precis som det står!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

2 augusti 2020 15:28

Min nackskada gör att jag har lite yrsel men nu blev det för mycket. Annars har jag kontroll på detta och har verktyg att ta till. Nu är jag inte lika yr längre tack och lov. Vet inte vad som hände men jag hade suttit vid datorn lite för länge i några dagar och det funkar inte i längden

Ja du det var väldigt kreativt av kommunen.

Hoppas allt är väl med dig. Ha en fin söndag
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

2 augusti 2020 13:52

Vilken kul idé med en ambulerande skottkärrsplantering som kan glädja många personer på olika platser i stan!

Hoppas att du snart tillfrisknar och får må bra igen, många kramar till dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

2 augusti 2020 15:29

Det var verkligen en kul idé. Jag börjar må lite bättre men det tar lite tid och jag har lite saker som jag måste söka för.

Tack för omtanken

Ha en fin söndag
kram från Malin

 
Hebbe

Hebbe

2 augusti 2020 14:57

Oj inte kul,hoppas du blir av med det onda...Jag tänker på Astrid Lindgrens Kajsa Kavat,har inte läst något om den tösen,men det var namnet som dök upp när jag såg dagens namn..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

2 augusti 2020 15:31

Det är inte bara ont utan även uppspänt i nacken och migränliknande känslor men jag är lite bättre på grund av att jag tar det lite lugnare och sitter inte vid datorn mer än korta stunder

Ja just det Kajsa Kavat kom jag ihåg när du nämner det

Ha en skön söndag
kram från Malin

 
Hebbe

Hebbe

3 augusti 2020 08:28

Mors..Ja det blir säkert jättefint när det blir klar på Eskön..Den kärran skulle jag med glädje flytta runt..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

3 augusti 2020 08:35

Det kommer att bli supersnyggt. Jag skulle också vilja flytta runt den men nacken är för dålig just nu.

Ha det bra
kram

 
Hebbe

Hebbe

3 augusti 2020 08:31

Jag känner några som heter Tage,tror alla är över 60 år,namnet är mindre vanligt på barn nu..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

3 augusti 2020 08:35

Jag tror att namnet kommer tillbaka så småningom. Det är många gamla namn som gjort det.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards