Öppen Ridå

Alla inlägg under juli 2020

Av Malin wiper - 1 juli 2020 13:00

 

Vi promenerade ner till centrum och kunde inte låta bli att ta en fika på Hallsta Café & Restaurang. Nu kan jag äta en halv muffins och en halv kopp cappuccino. Fast jag har inte samma sug som förut så det blev en bit över från min halva som Mr T fick mumsa på. På morgon och kväll så äter jag välling och det gör väldigt gott för magen. Vill jag ha ett litet mellanmål så mosar jag en halv banan. 

 

                                         

Giunti    

På Hammartorget har dom haft ute såna här möbelgrupper i 2 år nu på sommaren och förra året såg allt så bra ut. Nu har det blivit skadegörelse så flera bord är tillbucklade. Det är vi skötsamma som får betala kalaset på skatten. 

 

Klicka här för att se hur det såg ut i juni 2019

 

 

En av stolarna hade nån satt över en kon så det blir nog inga möbelgrupper ute nästa sommar gissar jag. Det kändes som skrattet fastnade i halsen

 

 

Nästa stol hade hamnat vid ett cykelställ och den var sönderslagen. Det räckte inte med det utan flera stolar till stod utspridda runtom i centrum

 

   

   

 

En jättefin bild på min son från början av juni 2019. Vi var med honom till Öregrund förra året och gick omkring och myste där och då åt vi även på en fin uteservering och där fotade jag honom. Han ser lite ut som en James Bond. Jag känner nästan för att rama in bilden. Min son hade hyrt bil så vi kunde åka omkring och bara uppleva den vackra omgivningen. Då visste man inget om vad som komma skulle ett år senare

 

      

Sam Smith med Writing's on the wall från Bondfilmen Spectre 2015 

 

 

Detta är en MAZDA MIATA från 1990. Den såg jag i dag på en gata och den passar lite in till klippet ovan. Nu är solen tillbaka och det är 16 grader i skuggan. Njut i det lilla och ha en fortsatt fin onsdag



#Muffins #Skadegörelse #Son #Sam #Mazda

Av Malin wiper - 1 juli 2020 08:00


 

När vi promenerade ut i går så såg det ut så här på himlen. Det var mörkt men sån skön luft med lite svalka och 18 grader varmt. Sen kom det en regnskvätt men den klingade av. När vi sen kom hem så började det regna igen.

 

                            


Designtorget 

 

Nu är dom klar med ena kortsidan av vårt hus. Vi har fått två bänkar, soptunna och en blomsterlåda. Förut var det ett mörkt buskage där. Det verkar inte som det blir några blommor där i år för vi har inte fått några på framsidan. Det är nog svårt att hinna med allt för området är ju rätt stort

 

 

I ett område nedanför oss som också tillhör Hallstahem har dom fått en liten fyrkantig plantering med olika växter.

 

 

Dom har även fått en Boulebana så det verkar vara en populär sport.

 

                      animated-petanque-image-0007 

 

Dom har även fått två nya bänkar och ett litet bord i mitten. Hallstahem rustar upp i sina områden så dom är ett föredöme. Bra att dom använder pengarna till att snygga till.

 

      

Dagens vindsnurra

 

 

Lite blomlådor på ena sidan av en balkong. Klicka här om ni vill se mitt senaste bildspel. 

 

 

Barn har ritat med kritor på asfalten vid en portingång hos oss. Antar att det är såna kritor som regnet sen spolar bort. Har sett att det är populärt nu och denna streckgubbe ser så glad ut

 

 

Här har nån ritat en glad baby i en livmoder ser det ut som.  


Här kommer en andningsövning jag gör varje kväll:


När man lagt sig i sängen för att sova så ligger man på rygg och lägger händerna på magen. Sen andas man in genom näsan tills magen höjer sig och blir uppblåst. Man håller andan i 4 sekunder och sen andas man långsamt ut all luft genom munnen. Detta upprepas 3-4 gånger och sen känner man sig lite dåsig och då brukar det inte ta lång stund innan man somnar. I början var det svårt att andas ut all luft men efter ett tag så går det hur lätt som helst så lungorna blir mer flexibla. 

 

 

I dag kom ett paket i postboxen från Cocopanda

 

 

Jag skickade efter hårinpackningar för dom har tagit slut. Den till höger är helt parfymfri och märket är Wella. Den till vänster är inte parfymfri men den luktar ingenting ändå så det spelar ingen roll vilken man köper. Jag är ryggtestad och fick veta att jag är allérgisk mot vissa parfymer. Jag har ju blivit utsatt för mögel på en arbetsplats i 5 år och det var värsta sorten som man inte kände lukten av. Sen har jag stått mitt i flera farliga utsläpp på industrin utan att veta om det. Fick reda på det dan efter att det var ett läckage. Fast jag hade ju eksem som barn i några år och det slog ut i knävecken och armvecken men sen försvann allt då jag var 12 år.

 

Klicka här för att komma in på Cocopanda och läsa om hårinpackningarna. Jag är supernöjd med hårinpackningarna för jag har ju så torrt hår i och med självfall/lockigt hår

 

    

Jag blir aldrig less på Ennio Morricones filmmusik. Detta är från Gabriel's oboe från filmen The Mission. Jag får rysningar bara jag tänker på att jag fått se honom i verkligehten och det tack vare min sons födelsedagspresent till mig förra året

 

                              


Oboe från Ali Express 

 

Nu är jag så less på denna corona som aldrig tycks ta slut. Jag törs knappt kolla nyheterna för det dyker upp nya nya hot om andra sorters virusar. Ändå är det tillåtet att resa till flera ställen utomlands nu. I en sån här allvarlig situation gäller det att hålla ut istället för att kapitulera för då är vi på ruta 1 igen. Det blev inget riktigt busväder i går. Det regnade en stund men sen kom solen tillbaka. I dag på morgonen är det solfritt och det ser ut som det blir regn. Vi har inget på agendan förrens på lördag om det inte händer nåt oförutsett. Ha nu en skön onsdag den första juli.

 

#Bänkar #Boulebana #Vindsnurra #Blomlådor #Streckgubbe #Andningsövning #Hårinpackningar #Ennio  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards