Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 juli 2020

Chevrolet Van från 1990, Valsarens Kök & Hotell, Chevrolet Pick Upp och Bond Minicar

Av Malin wiper - 26 juli 2020 13:00


 

För ca 1,5 vecka sen så hyrde vi elbilen och åkte runt och då såg vi denna CHEVROLET VAN från 1990. Den är ju i alla fall 30 år och jättefin. Jag skulle kunna tänka mig att äga en sån och sätta in två bäddar så man kan åka ut lite längre stäckor och ligga över i bilen. 


 

Här vinkar den trevliga killen som äger bilen. Han driver dessutom Hallsta Cruising i Hallstahammar. Jag saknar verkligen Cruisingen i år men jag hoppas det blir en nästa år igen

 

     

Jag hittade en passande låt som heter Chevy Van och sjungs av Waylon Jennings. Waylon var en av min pappas favoriter. Pappa var först med VHS i familjen och han hade just den sångaren inspelad på VHS band. Pappa hängde med i tiden och var nyfiken på allt nytt både gällande teknik och i matväg mm

 

Waylon Jennings var en amerikansk countrysångare och gitarrist. han dog 2002 i en ålder av 64 år. Han blev först känd som basist åt Buddy Holly.


    

Baktill står det: Independent Cruisers


  

Här i bakdörren så finns det plats för en burkdricka och nåt annat som jag inte såg vad det var. Tack snälla du för att jag fick fota din snygga van

 

 

Samma dag dök vi på denna byggnad utanför stadskärnan i Västerås och området heter Schience Park. Till vänster ser man Valsarens Hotell och till höger Valsarens Kök


 

När vi var ute och körde runt med sonen i torsdags så såg vi denna oranga bil dyka upp. Det är en CHEVROLET PICK UP från 1951. Den har verkligen blivit väl omskött 

 

                        


Trofe

 

Den lyste upp där den stod en bit nedanför vägen.

 

     

Bond Minicar Model G, så häftig. Klicka här för att se ytterligare en. Nu är det söndag som jag tycker är den tråkigaste dagen på veckan. Fast då får vi lite gjort hemma ocksåt. Vi kom nyss hem från en utflykt på 5-6 km och vi hade även kaffe och tilltugg med oss. Det är varmt och lite lagomt blåsigt. Vi har haft det toppen och det känns så bra i kroppen av att försöka promenera varje dag. Man får sig lite upplevelser i det lilla formatet

 

               animated-car-image-0251 Nu kör jag vidare i livet och önskar er en lugn och skön eftermiddag

 

#Chevrolet #Waylon #Cruising #Valsarens #Pick #Minicar

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

26 juli 2020 22:07

En sådan van har vi haft, va soffa som gick fälla till dubbelsäng i den, vi va inte riktigt i läget för att åka å campa på den tiden så testade inte sova i den. Jag körde den några gånger men är lite kort så syntes inte bakom ratten,haha. Tyvärr gick toppen på den så sambon bytte bort den mot fd polisbil(civil) men den gick med toppen på så den skickade vi till skroten, men gubben som hämtade den gjorde en fuling å lagade upp den och sålde vidare, vi fick chock när vi mötte den ett tag senare. Företaget som gav honom uppdraget blev väldigt förbannade när dom fick veta det.

Malin wiper

27 juli 2020 07:05

Vad kul att ni haft en sån van. En del är bra fräcka som den gubben. Förstår att ni fick en chock. Även företaget.

Ha en jättefin början på veckan
Hälsning Malin

 
Sebastian

Sebastian

30 september 2020 14:56

Det är riktigt skönt att sova i dubbelsäng i bilen! Såhär ska det se ut
https://www.scstyling.com/admin/pub_images/original/van-med-sang.jpg

http://https://www.scstyling.com/admin/pub_images/origina

Malin wiper

30 september 2020 17:17

Tack för länken. Det ser fantastiskt ut.

Ha en skön kväll

Hälsning från Malin

 
Sebastian

Sebastian

1 oktober 2020 08:29

Ha en skön torsdag du med :)

http://https://www.scstyling.com/admin/pub_images/origina

Malin wiper

1 oktober 2020 09:10

Tack snälla du. Det blir en lugn torsdag i dag, inga utsvävningar ;)

Hälsning från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards