Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 juli 2020

Av Malin wiper - 25 juli 2020 13:00


  

I Enköpings småbåtshamn såg jag/vi en SCANIA VABIS L75 från 1962. Det är alltid kul att stöta på såna gamla fina lastbilar. Tack alla ni som lägger ner tid och energi på att bibehålla lastbilar, veteranbilar, traktorer och andra fordon. Det gör att vi andra får njuta av denna syn utefter vägar och andra platser. Bilarna numera ser ju nästan likadana ut och färgerna är för det mesta svart, vitt, grått och beige. Jag förstår att formen på bilarna måste se ut som dom gör i och med högre hastigheter och fler motorvägar så det har nog med luftmotståndet att göra. Det jag inte förstår är att man inte gör dom lite roligare med blandade färger eller motivlack

          

 

Den var så häftig där den stod. Klicka här för att se ett klipp. Klicka här för att se ytterligare ett klipp på Scania Vabis

 

     

 

Jag fotade några båtar också då vi ändå var där med min son. Vi hann med ganska mycket på dom timmarna vi var där


 

Det är så fint och idylliskt i Enköpings småbåtshamn


 

Lång tjusig segelbåt


 

                                        

Guapo

 

Det såg så idylliskt ut när denna stora plåtbåt låg där förtöjd vid en gammal fin brygga


 

Den här båten för muddring har min son varit med och sjösatt i och med att han är med i hamnens båtförening


 

En cykel stod lutad mot en båtställning


 

Jag fotade några fiskmåsar men det blev endast en visningsbar bild. Dom har en restaurang vid Enköpingsån men där var det så knakat med folk så jag ville inte gå närmare

 

       

Dagens vindsnurra

Nu står verkligen mina bilder och inlägg på kö..  Jag har hur mycket som helst för vi var ute och promenerade i dag också. Vi träffar så mycket folk nu som vi lärt känna som vi kan heja på. Vädret är helt fantastiskt och lagomt varmt. Solen skiner och folk ser glada och nöjda ut. Nu lagar min man mat och sen diskar jag. Bra fördelning..  . Hoppas ni har en fin lördag och är rädda om er. Det finns ju bara en av er. 

 

                               Nu flyger jag iväg och gör lite annat.. animated-butterfly-image-0136

 

#Scania #Båtar #Son #Cykel #Fiskmås #Vindsnurra

Av Malin wiper - 25 juli 2020 08:15


  Vi besökte årets Tematrädgårdar när vi var till min son i Enköping. I år går är temat nordiska väsen. Det är trädgårdsmästarstudenter på yrkeshögskolan i Enköping som skapat dessa. Dom hade färdigställt tematrädgårdarna 17 juni 2020


  Det är många vackra blommor runt trädgårdarna


  Man måste vara uppmärksam för rätt som det är dyker det upp nåt runt dom små stigarna runt trädgården. Här en hängmatta i miniformat

 

  En liten böjd bro dyker upp och en liten bäck under bron som också är tillfälligt framtagen

 

       

Näcken. The river spirit


  Här står min son framför bron. 


  En vit vacker blomma som det fanns jättemånga av. Dom var dessutom väldigt stora


    Helt plötsligt i grönskan dyker det upp en trävägg så man får en känsla av ett gammalt hus i en skog. tyvärr så lyste solen så skarpt så bilderna blev lite otydliga. Försökte fixa till dom så gott det gick


  En närbild på ett gammalt fönster med kökshanddukar som gardiner och en apoteksflaska utanför


  Detta skall föreställa en gitarr och en fiol som stod mot en sten


  Sen dyker man på ett par gammaldags träskor som står framför en dörr. I år är det verkligen så att man måste vara uppmärksam och titta sig noga omkring. Det fanns så mycket mer att se men vi ville hinna lite annat också.

 

    En hög uppbyggd av stenar, grönt och plattor instoppade i högen 


  Innan man kommer in i parken så finns en liten rondell och där står denna lilla bil som ser ut som en Volvo PV. 


     

Min son är IT-Handläggare på One Dot Zero och det är han som filmat och gjort det mesta i detta klipp. Det var förra årets Tematrädgårdar. Det är olika teman varje år

 

  Nu är det lördag och vi har inget på agendan vad vi vet än. Promenad är nödvändigt för välmåendet men sen får det flyta på. Önskar er en härlig lördag kära besökare. Sköt om er

 

#Tematrädgårdar #Blommor #Hängmatta #Bro #Näcken #Hus #Fiol #One 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards