Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 juli 2020

Av Malin wiper - 22 juli 2020 13:30


  Jag såg denna jättefina  VOLKSWAGEN 1303 S i går och den hade sån ovanlig färg. Som ett fint rött årgångsvin.


  På samma ställe har jag förut fotat en likadan bil men den var blå. Kanske det är samma bil men omlackerad. Klicka här för att se en annan bubbla som jag fotade i november 2019

 

                              


MyAuto

  Den riktigt glänste där den stod och sken upp för oss förbipassrande

 

     Häftigt klipp från VW Beach Bash Car Show 2018


  På samma ställe har jag förut sett en blå volkswagen och det kan ju vara så att det är den som dom lackerat om. Min sons pappas moster hade flera bubblor genom åren och hon älskade dessa bilar


       

Jag väljer en låt från 1974 som är samma år som bilen tillverkades. Gruppen heter Bachman Turner Overdrive och låten heter You anin't seen nothing yet

 

Bachman Turner Overdrive, även kända som B.T.O är ett kanadensiskt rockband som bildades 1972. Gruppen hade sin storhetstid under 1970-talet och spelade mestadels hårdrock. Klicka här för att läsa mer om gruppen

 

                             


Into Music AB

Jag skall försöka korta ner mina inlägg lite ett tag framöver. Jag blir sittande alldeles för länge vid datorn i och med bearbetning av bilder, bildsök, länkar mm. Ha en fortsatt fin dag. Tack för att ni tittar in till mig          


#Volkswagen #Beach #Turner

Av Malin wiper - 22 juli 2020 08:30


 

Såna här karlspaderbullar köpte jag hos Håkans Hembageri här i Hallstahammar för ett tag sen. Min mage tål inte vanliga bullar men dessa funkar bra. Eftersom jag inte kan äta smörgås än så får jag hålla mig till en halv sån här bulle när jag känner att jag vill ha nåt extra. Tyvärr är det massor av strösocker ovanpå så jag får skrapa bort detta.

                              

                                 

9G Helth foods 

   

Jag frågade hos Håkans om jag kunde få beställa 10 st utan socker och det gick jättebra. Så i går var jag och hämtade dom. Kolla in så fina dom är och dessa kalsbaderbullar smakar så gott så jag bara njuter. Härligt att dom är så flexibla hos Håkans. Skall beställa fler då dessa är slut

 

 

Sen delar jag dom och fryser in. Jag fotade en massa nytt kaffebröd där men ingen bild blev bra genom rutan på disken. Jag gillar verkligen smaken på just kalspaderbröd så jag hoppas dom kommer att finnas kvar

 

      

Dagens vindskulpturer 

 

 

Vi har även köpt oss varsin hemmagjord dryck som dom säljer där . Min man tog rabarber och jag fläder

 

  

Min man har fått vara testpilot på både rabarbersaften och flädersaften. Så här lät utlåtandet om rabarbersaften: ej så söt, fräsch och svagt syrlig. Om flädersaften: ej så söt, syrlig och god smak. Han tyckte alltså att båda safterna var goda men flädersaften gillade han ett snäpp bättre och det är ju en smaksak

 

      

Min son mejlade över ett häftigt klipp på en camper 

 

                                                          


Happy mug 

Nu är det onsdag igen och det är bara 12 grader varmt på morgonen men solen skiner så det blir nog varmare. Vi skall försöka promenera ner till en sluss i dag för det ligger lite båtar förtöjda vid bryggan. Jag försöker vara så positiv som möjligt mitt i detta elände. Så fort jag börjar grubbla så påverkas magen och det orkar jag inte med just nu. Försöker att inte läsa nyheterna direkt på morgonen utan väntar några timmar. Nej!, nu gäller det att sätta fart så inte hela förmiddagen gått till spillo. Hoppas ni får en så fin onsdag som möjligt mina härliga besökare. 

 

 #Håkans #Kalspaderbullar #Vindskulpturer #Rabarber #Camper

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards