Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 juli 2020

Av Malin wiper - 20 juli 2020 14:00

  

Dom har fixat så fint hos Haga vintage så man behöver inte gå igenom huset för att komma till toaletten. Dom har verkligen tänkt på allt. Fast först kommer man in i ett provrum som ligger intill toaletten. Deras vän har skrivit så snyggt på dörren

 

Förskrivet tidsinställt inlägg

 

                               

Sjöbutiken

 

Här är provrummet och rakt fram toaletten. Blir man trött så kan man sätta sig sig på divanen en stund. Det finns en stor väggspegel till vänster.  


 

Nu har dom flyttat ut alla vintagekläder och annat från rosa huset till en gammal välskött lagård. En del kläder hängde ute men men det fanns mer inne i ladan. Nathalie var så gullig så hon visade mig runt på gården och berättade om allt. Önskade att jag hade ett stort block med mig. Jag får använda mig av dom bilderna senare då vi varit dit igen och jag fått skriva upp

 

 

Två klänningar som hängde så fint på dörren så fint. Rött är sött

 

 

Kolla in så passande med draperiet bakom kläderna som går i lite 1970-talsstil

 

 

Kläderna på lite närmare håll

 

 

Det jag visat är det som finns utomhus men det finns mycket mer inne ladan

 

 

Jag filmade lite inomhus och trodde jag var långsam men det är helt snurrigt men ni ser ju ändå vad som finns där. Jag måste ha mitt enbensstativ med mig nästa gång och jag måste även köpa en sån där GoPro kamera där man kan sätta på ett handtag så det blir bättre viktfördelning. 

 

 

Jag köpte denna vintagering för 100 kr. Ha en fortsatt fin måndag

Det kommer lite mera från Haga Vintage i ett annat inlägg för jag är inte klar än..  

 

      

Vintage musik från 1960-1970-talet

 

#Haga #Provrummet #Vintagekläder #Draperiet #Filmade #Vintagering

Av Malin wiper - 20 juli 2020 08:00


  

Nu blir det fortsättning med ytterligare inlägg från vårt besök hos Haga vintage Bernshammar i lördags. Så här ser det ut på baksidan av rosa huset. Det odlas egna grödor på ett stort område längre ner

 

       

Dagens vindskulpturer 

 

  

Dom har både tuppar och höns på gården. Hönan till vänster är av arten Japanska silkeshöns. Dom är så behagliga och fina. Gör inget väsen av sig utan går omking på hela tomten och sprider glädje. 

 

 

Så här ser hönsungarna ut och dom är blixtsnabba och bara far iväg och det ser så kul ut

 

 

Här en silkeshöna med lite mörkare färger i fjädrarna

 

  

Jag filmade både höns och tuppar när dom var inne i hönsgården. Dom kunde gå ut och in som dom ville

 

 

Närbild på en av tupparna. Glömde att fråga om tuppen också är en japanare..   


 

Här ser ni vänner till Nathalie och Martin. Carina Svensson med sin man Ingemar Jansson, ett gulligt par. Han är även sångare i punkrockbandet No fun at all

 

    

Här kommer ett klipp med No fun at all med Ingemar Jansson på sång. Bandet bildades i Skinnskatteberg 1991. Bandet splittrades 2001 men har senare gjort flera återföreningsspelningar. I november 2008 släppte de ett nyinspelat album, Low Rider under sin egen skivetikett Beat "Em Down Records"

 

 

Vi träffade även Nahalies pappa Christer Lorich som också är en trevlig person. Som ni ser hålls avstånden

 

 

Snyggt pyntat på en bänk på sidan om farstubron

Fortsättning följer med del 4............................................Nu har jag blivit galen..  

 

I dag åker vi till Enköping för att träffa min son så jag har tidsinställt dagens inlägg. Hoppas ni får en fin början på den nya veckan 

 

#Vindskulpturer #Silkeshöns #Tupparna #Carina #Fun #Christer

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards