Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 juli 2020

Haga Vintage Bernshammar del 2, bildkonst och Deep Purple

Av Malin wiper - 19 juli 2020 14:15


 

Här kommer del 2 av vårt besök hos Haga Vintage i Bernshammar. Här ser ni den härliga kvartetten som står vid ingången till ett hus på tomten som varit en konumbutik för många år sedan. Nu har dom öppnat upp den och inrett som en butik och konstgalleri. En vän till dom har skrivit så fint på dörrarna. På bilden ser ni Natahalie Lorich och hennes man Martin Axenroth, Carina Svensson och hunden Bamse

 

Bernshammar ligger mellan Köping och Skinnskatteberg

 

    

Så här ser hela huset ut. Dom har verkligen haft fullt upp med att fixa allt och alla är händiga och skapande personer

 

 

Här går man in till konstgalleriet och just nu ställer Nathalies man Martin Axenrot ut bildkonst

 

           animated-film-camera-image-0030                animated-film-camera-image-0030               animated-film-camera-image-0030                animated-film-camera-image-0030

 

 

Innanför på väggen kan man njuta av dessa bilder som Martin Axenrot har fotat. Han gick ut en morgon och fick syn på en hök som gav sig på en skata. Han fotade hela händelseförloppet och det blev stor dramatik i dom häftiga bilderna.                            

 

 

Utställningen heter The battle rages on och det kommer från en låt med Deep Purple. Martin Axenrot och hans musikgrupp Opeth känner nämligen medlemmarna i Deep Purple och det var en av dom som gav detta namnförslag på utställningen. Deep Purple är även en av mina favoritgrupper och jag har lyssnat mycket på dom genom åren. Kolla längst ner mot golvet för där har dom satt en del av en järnvägsräls som fotstöd

 

      

Då passar det bra att sätta in låten The Battle rages on med Deep Purple 

 

 

Det finns massor av olika saker till försäljning inne i huset och här ser ni en fantastiskt fin kudde. Den har Carina Svensson sytt av en gammal duk.

 

 

Här håller Carina upp en av dom andra kuddarna hon sytt av gamla tyger. Verkligen snygga kuddar. Det kommer lite mer i ett annat inlägg och vi köpte även en del saker

 

 

Längre in i huset finns det lite möbler och annat att kolla på. 

 

Fortsättning följer med del 3.................................................
 


      

Istället för vindsnurror och vindskulpturer blir det i dag flytande skulpturer. 


Vi kommer inte ut nåt i dag för vi har lite att göra för vi åker till min son i morgon. Jag har inte träffat honom på ca 4-5 månader så det skall bli så kul. Synd att man inte kan krama om honom. Vi har hyrt elbilen en hel dag. Ha nu en fortsatt fin söndag


 

#Haga #Konstgalleriet #Martin #Bilder #Deep #Kudde #Flytande

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards