Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 juli 2020

Haga Vintage Bernshammar del 1. utecafé och Nathalie Lorichs och Martin Axenrot

Av Malin wiper - 19 juli 2020 09:15

 

Målet för vår bilresa i går var Rosa Huset Haga Vintage i Bernshammar. Dom har öppet torsdag-söndag 11-15. 

 

 

Nu i dessa tider så har dom ordnat så bra så man får beställa fikat på farstubron och sen fikar man i deras stora trädgård på baksidan av huset

 

                        

 

Klicka här för att se när vi var till Haga Vintage 15 december 2019. Klicka här för att se när vi var dit 23 november 2019 del 1. Klicka här för del 2. Klicka här för att se när vi fick besöka deras nyöppnade skivbutik. Det är bara att söka så hittar ni mer

 

 

Här ser ni det fina paret som driver stället. Det är Nathalie Lorichs som även är sångerska. Sen hennes man Martin Axenrot som även är med i den kända gruppen Opeth sen 2006. Detta par är två ödmjuka snälla och kreativa personer.

 

     

En vacker låt med Nathalie Lorich och hennes man Martin Axenrot spelar gitarr och man får se fina bilder på paret. Hon har en jättevacker röst. 

 

                   animated-music-note-image-0055                    animated-music-note-image-0055                   animated-music-note-image-0055           

 

Det var även så kul att få träffa deras hund Bamse igen. Det är en finsk lapphund som är 4 år gammal och och så fin och kelen så man blir rörd. Det känns som han känner igen oss sen förra gångerna vi var där


 

Nathalie hade bakat en fantastiskt fin paj med rabarber och hallon och till den fick man hennes hemlagade vaniljsås. Hon har många strängar på sin lyra (gammalt uttryck)                              

 

 

I och med coronatider så hade dom även fixat till så man kunde sitta och fika på baksidan av huset. Det är så idylliskt där så jag kallar det för Paradiset och man har mycket att titta på. Det är mindfulness, att leva i nuet.


 

Vi valde pajen för jag ville kolla om jag kunde äta lite annat nu än bara en halv kalsbaderbulle. Fast jag kommer inte att fortsätta vara försiktig och bara njuta så här mycket nån gång emellanåt. Vi fick dessutom med oss på brickan Carina Svenssons hemgjorda saft med rosenblad på toppen. Den var otroligt god och lagomt stark. Pajen med sin vaniljsås var nog det godaste jag ätit så jag fick gåshud och njöt hejdlöst


 

Min man var också supernöjd med vårt fika och sa gång på gång: så otroligt gott

 

                         


Gastroshopen

 

Här sitter jag och njuter i fulla muggar (gammalt uttryck). Jag blev så smal på denna bild så vinkeln måste ha blivit lite perfekt..  

 

 

En annan sida av tomten där man ser växthus och även höns och tuppar som går omkring fritt på gården. Dom var så lugna, harmoniska och fina. Dom åt sniglar och annat från deras odlingar. Jag kommer att visa fler bilder på tuppar och höns för jag tog rätt fina närbilder. Det var en känsla att sitta där som inte går att beskriva utan det måste upplevas. Detta är bara början på inläggen för det fanns hur mycket som helst att fota. Vi kände en sån harmoni och lyckokänsla då vi åkte därifrån. Ha nu en fin och vilsam söndag och sköt om er

 

Det kommer en fortsättning med del 2.................................................


 

       

Jag avslutar detta inlägg med en lite lugnare låt med Opeth. Den heter Death whispered a lullaby. Opeth är ett proggressivt death metal-band från Sverige. Dom lägger till progressiva element i sin musik, med klassisk gitarr och influenser av jazz och akustisk musik. Namnet Opeth kommer från månstaden Opet i Wilbur Smiths bok Solfågeln (1972). Debutalbumet Orchid gavs ut 1995 och 2016 släpptes Sorceress- bandets tolfte studioalbum 

 


#Haga #Bernshammar #Nathalie #Martin #Bamse #Paj #Paradiset #Carina #Höns #Opeth

 
 
Bittan

Bittan

19 juli 2020 10:37

Hej! Var finns Bernshammar?
Usch här har jag fortfarande svår värk i min rygg och allt är så tråkigt när man inte orkar göra någonting.
Ser lite på Nyhetsmorgon nu och min man klipper gräs.
Ha nu en bra fortsättning på kvällen söndagen!
Kram från Britt-Marie ❤🦋🌷

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 juli 2020 10:56

Bernshammar ligger mellan Köping och Skinnskatteberg.

Så trist att du har besvär med ryggen fortfarande. När jag har besvär och även från nackskadan så kan jag inte heller göra nåt. Fast för mig blir det lite lindrigare när min man gör bindvävsmassage på rygg och nacke. Vi fick lära oss det av en kiropraktor. Sen hjälper kyla för mig och i sista hand tabletter

Tack för att du tittade in
Ha en fin söndag själv

Kram från Malin

 
Veiken

Veiken

19 juli 2020 11:02

Ojoj, vilket fantastiskt bra smultronställe ni har hittat! Nästa gång vi kommer till Köping får vi ta en tur dit!
Detta kreativa par behövs i dessa tider. Pajen och vaniljsåsen såg supergod ut!
Jag tyckte om hennes lite beslöjade röst!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

19 juli 2020 11:08

Det är helt fantastiskt och man måste se det i verkligheten. Det kommer fler inlägg

Jag kan verkligen rekommendera detta ställe. Som du säger så behövs verkligen kreativitet nu.

Hon har verkligen en fin röst och som du så fint säger "beslöjad"

Ha en skön söndag
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

19 juli 2020 12:53

Det var ett spännande ställe ni hittat där mitt ute på landet! Jag har inte hört dessa artister förut, men gillade deras musik. Min dotter som är en musiknörd visade sig däremot vara en fan av Opeth.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

19 juli 2020 13:11

Det är verkligen ett toppenställe och härlig vänlig stämning. Vad kul att din dotter är ett fan av Opeth. Vi gillar dom också trots att vi är äldre men jag är ju uppvuxen i pop och rockåldern ändå

Ha en skön söndag
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards