Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 juli 2020

Av Malin wiper - 18 juli 2020 18:15

 

I dag kom vi på 09.00 att vi kände för att hyra elbilen. Den var ledig så vi satt upp oss på 10.30 och åkte iväg mot Bernsahammar för att besöka Haga Vintage. Dom har nu fixat ett utefik bakom huset, det kommer inlägg därifrån i morgon då bilderna är klara. 

 

 

Vi åkte på små fina vägar och här körde vi igenom Kolsva mot Bernshammar och då dök denna snygga gamla bil upp. Det är en AUBURN 8-100 CUSTOM  från 1932

 

 

Denna lapp satt på en av bilrutorna. Bilen körde Ivar Kreüger i filmen om Ivar Kreüger. Gangsterledaren Al Capone i Chicago hade en likadan bil. Klicka här för att se en scen ur filmen. Klicka här för att se hur Al Capones bil såg ut

 

   

     

Livet hemma 1930-talet 

     

Vilken kul placering av reservdäcket. Klicka här för att se 1930 Swing

 

 

Baktill sitter en väska för bagage.

 

 

Den är ju urtjusig

 

                               


Nyckelring Instrument 

 

Rutan var nedvevad så jag var så fräck att jag fotade instrumentpanelen

 

     

Lite soft light & Sweet music från 1932 som passar in till bilens årtal 

 

Det har varit lite regnvarning hela dan men det kom bara några droppar och nu är solen framme igen. Vi har haft en helt underbar dag så jag har lyckokänslor. Nu önskar jag er en skön och festlig lördagskväll

 

                     

 

#Auburn #Ivar #Hemma #Sweet 

Av Malin wiper - 18 juli 2020 10:15


 

För ett tag sen då vi hyrde elbilen så åkte vi till Skiljebo Centrum. Det är så fint där med massor av olika sittplatser i form av stolar, bänkar och bord i snygg blå färg. Det finns tyvärr ingen sida till själva köpcentrumet


 

Där kan man även se denna fina skulptur som är skapad av Arne Jones 1962. Skulpturen går under namnet "Rum för vindar", vilket poetiskt namn och det passar ju ypperligt till skulpturen som har ett rum med många öppningar för vindar. Arne Jones föddes 1914 och han dog 1976. Klicka här för att se ett klipp där man får lite information om konstverket


 

Två av många utemöbler i centrumet. Här i form av två stolar som även är vridbara. 

 

      

Dagens vindskulpturer 

 

 

En av dom andra utemöblerna i centrum och där ser man även en barnstol till vänster. 


 

Utanför en ungdomsgård ser man dessa blå färgstarka fyrkanter i alla möjliga storlekar. 

 

  

Vackert utanför ett hus i centrum


 

Sen har vi då själva inomhuscentrumet Skiljebo Centrum. Vi har varit dit en gång förut och då regnade det. Tog med denna bild för när vi var dit sist så satt en person framför ingången och då vill jag inte fota


 

Här går man då in och längre fram finns både ICA, Restaurang, blombutik och lite annat. Restaurangen heter Restaurang Valentino


      

Sånt här gillas. En stol som är nedfällbar


Intill centrumet finns ett väldigt fint bostadsområde med stora grönområden mellan husen. Det tillhör HSB. Man ser det bakom denna fina blomsterinhägnad

 

                                     animated-saturday-image-0002

 

Vi kände oss så rastlösa så vi hyrde elbilen i sista sekunden. Vi har ett mål och det skriver jag om senare då vi varit dit och jag har ett klart inlägg. Det är bara 20 grader än så länge och solfritt men det kan ändra sig snabbt. Ha nu en skön lördag mina härliga besökare. Sköt om er

 

     

Diana Krall med The lock of love


#Skiljebo #Arne #Utemöbler #Vindskulpturer #Diana

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards