Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juli 2020

Blandade bilder från en utflykt, maträtter och The Carpenters

Av Malin wiper - 16 juli 2020 07:00


 

Vi fortsatte att åka runt lite på små vägar i tisdags då vi hyrt elbilen av Hallstahem


 

När vi var till Frösåker Vikingaby så låg en hund helt utslagen vid ett glasscafé. När jag kom lite närmare så steg hunden upp och gick omkring på området. Han tillhörde nån av dom som arbetade där


 

Vacker vy

 

       

Dagens vindskulptur


 

En båt tittar fram mellan två större båtar på Tegeludden


 

Här var jag tvungen att gå ur bilen när jag såg dessa balkonger fulla med blommor


 

På kortsidan av huset låg en frisering så snyggt placerad. Den heter Hårpalatset . På vänster sida finns Västerås Muskelklinik

 

                   


Kutts

 

Jag fotade min man när han satt på en stenbänk som satt fast på ett stenparti


  

Vi avslutade dagen med att äta på Hallsta Café & Restaurang. Min man tog bakad potatis som var i klyftor, grillade kycklingfileér och en tatzikisås till. Han njöt som bara den


 

Då var ju frågan om vad jag skulle äta som inte har ätit en hel måltid på länge utan mosad potatis, mosad morot, mosad banan, välling och lite annat. Då kom jag på att fråga om jag kunde få bakad potatis också i klyftor. Till det deras supergoda mozarellaost och som sås deras egna oljedressing som är supergod. Det är klart dom kunde fixa det för dom är flexibla. Det funkade hur bra som helst och magen mådde toppen och det var supergott. 

 

 

Nu kan jag även dricka öl om jag känner för det. Vi tog varsin Carlsbergs alkoholfria öl. Den var inte alls dum utan smakade bra och hade lite mörka toner i sig men helt lagomt. Jag har nu gått på Omeprazol och Mjölksyre bakterietabletter ett tag så jag mår mycket bättre. Nu får jag även en chans att se vad jag inte tål och magen reagerar på. 

 

      

Carpenters med It's a rainy day and mondays. The Carpenters var en popduo från USA som var verksamma från 1969 till 1983. Duon bestod av syskonen Richard Carpenter och karen Carpenter. I detta klipp både sjunger hon och spelar på trummor. Hon hade sån vacker sångröst och syskonparet har sålt omkring 100 miljoner skivor. Karen Carpenter dog 1983 endast 32 år gammal. Hon led av både anorexia och depression så hon fick en hjärtattack till slut som tog hennes liv. Så sorgligt

 

Nu är det torsdag och snart helg igen. Det har regnat till och från i några dagar. Vi har inget planerat utan tar dan som den kommer tills vi kan åka till min son. Ha det bra och sköt om er

 

                                

Silver paraply 


 

#Elbilen #Hund #Vindskulptur #Tegeludden #Balkonger #Hårpalatset #Muskelklinik #Kycklingfileér #Carlsberg #Carpenters 

 
 
Amisa

Amisa

16 juli 2020 09:53

Visste inte att Karen Carpenter dog så ung, vad sorgligt! Hon hade verkligen en väldigt fin röst.

Den där maten såg inte dum ut!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

16 juli 2020 14:16

Det är verkligen sorgligt. Som du säger så var hennes röst jättefin och vilken känsla hon hade

Dom gör jättegod mat.

Ha en fin dag
Hälsning Malin

 
paula

paula

17 juli 2020 00:14

Tråkigt att du har jobbiga magproblem! Omeprazol käkar jag dagligen sedan trettio år tillbaka, ända sedan jag fick konstaterat en reflux-sjukdom i övre delen av magmunnen. Jag är nästan besvärsfri numera men ger inte upp medicinen för då blir jag genast sämre.
Maten såg jättegod ut, riktig sommarmat. Jag är så trött på utbudet i vår affär, om du inte grillar vareviga måltid så finns inte mycket att välja på. Allt kött är färdigmarinerat...så det blir väldigt lite kött för mig som bor ensam och inte tänder någon grill. Trevlig helg

http://paulaz.se

Malin wiper

17 juli 2020 07:28

Jag visste inte att man kunde äta Omeprazol så länge. Då fortsätter jag också efter att jag ätit upp första kuren. Min mage har varit problematisk ända sen jag var barn. Fast efter att jag tagit bort gallsten så har magen fungerat rätt bra i flera år tills nu.

Den sjukdomen har jag inte hört talas om så jag skall googla. Kanske jag har den också. Det var verkligen sommarmat och jättegod. Trist att allt kött är färdigmarinerat för alla håller inte på att grilla jämt.

Vi grillar ju inte heller sen vi bodde i vårt egna hus. Då hade vi bara en liten elgrill.

Ha en trevlig helg själv. Tack för att du tittade in

Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards