Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 juli 2020

Av Malin wiper - 15 juli 2020 17:00


 

Åsby Floristen har just nu sommarrea och det finns mycket mer inne i butiken än i dessa lådor


 

Välkomnande kruka och blomma utanför butiksdörren


 
Jag kunde inte motstå denna roliga groda som jag nu satt på en hylla i toaletten, Det blir en kul sak att upptäcka därinne. Det var inga kunder därinne då vi var dit. Jag var ute efter ett kort till en vän.


 

Nu hade dom bakat Marouk bullar med dadlar hos Hallsta Café & Restaurang. Min man köpte 4 st för han gillar verkligen dessa men tyvärr så funkar dom inte för min mage

 

    

Han bröt bitar av bullarna för då kan man ta upp bara två stycken små från frysen för en hel bulle är för mycket. Vi äter ju inget godis längre så en bulle eller nån kaka kan vi njuta av emellanåt till kaffet. Jag äter bara hälften av en bulle numera så dom räcker väldigt länge. Det som funkar bäst är antinen muffins eller karlspaderbullar och jag äter sånt bara ca 2 gånger/vecka hemma för att få njuta lite till kaffet i och med att jag inte kan äta smörgåsar just nu.

 

 

Håkans Hembageri här i Hallsta har dom såna här fina karlspaderbullar. Tyvärr är det en massa socker på dom så jag tar bort det så gott det går och sen delar jag och fryser in. Jag skall gå dit och beställa ett antal och be dom utesluta sockret på dom om det går. Min man säger att han skall försöka baka kalspaderbullar så får vi se hur det går. Vet inte varför kalspader funkar bättre för min mage än vanliga bullar. 

 

 

Så här ser Brynolf Bagares kalspaderbullar ut. Båda sorterna är lika goda. 

 

     

Karlspaderbullar från Mitt Kök. Bagaren är Roy Fares.   

 

                                   

Kaj 10

 

Hoppas ni får en skön julikväll mina fina besökare. 

 

     

Leonard Cohen med Everybody knows. Klicka här för att få texten översatt och den är så talanade för hur världen ser ut, och alla vet. 

 

#Floristen #Groda #Marouk #Karlspaderbullar #Leonard

Av Malin wiper - 15 juli 2020 12:15

 

Nu har jag vaknat till lite efter gårdagens biltur. Jag var inte i så bra form i går utan reds av ångest men i dag känns det mycket bättre. Jag började i dag med Savita Nordgrens avslappningsövningar och sen tog vi en promenad. Det började regna men det blåser inte och då funkar det med paraply. Vi träffade vår vän Kristina på Hallsta Café & Restaurang och pratade bort en lång stund. 

 

 

Vi åkte ut på lite småvägar i går och det lättar upp sinnet. Här en åker full med sk sockerbitar

 

 

En jättefin häst dök upp i en hage.

 

 

Hästarna ser igenom dessa bindlar som är till för att dom skall slippa få insekter i ögonen

 

      

Dagens vindskulpturer 

 

 

En get låg i gräset och myste. Längre bort så fanns det fler. Jag tycker i alla fall att det ser ut som en get men det kan ju också vara ett får. Är det nån som vet?

 

 

Här zoomade jag in en annan get från bilen

 

 

En fin möjlkpall med lite prydnader på. Det står Gillberga Gård på bakstycket

 

   

Vi hamnade även på en liten småbåtshamn som heter Tegeludden


 

Vi åkte även en tur till Frösåker brygga vikingabyn. Där har dom en vikingaby som vi besökte förra året också. Då var det mer fart och fläkt där. Nu var det lite avdomnat. Här sitter jag i blåsten på en stor brygga och har ett pampigt vikingaskepp bakom mig.

 

                    

Klicka här för att se när vi var dit i augusti 2019 del 1. Klicka här för att se del 2. Nu önskar jag er mina besökare en så fin dag som möjligt.

 

       

Pirates of the Carribean Theme (cover) framförs här på violin men jag får inte fram vad artisten heter

 

Tack Amisa som talade om för mig i en kommentar att violinisten heter Taylor Davis..  

 

 

#Avslappningsövningar #Småvägar #Häst #Vindskulpturer #Get #Gillberga #Tegeludden #Frösåker #Pirates

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards