Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 juli 2020

Av Malin wiper - 13 juli 2020 13:00

 

Jag har sett en film som heter The Good Liar som är ett crime, drama, mystery från 2019. För regin står Bill Condon. I rollerna ser vi: Helen Mirren, Ian McKellen, Russell tovey, Jim Carter, Mark Lewis Jones, Laurie Davidson, Phil Dunster, Lucian Msamati mfl

 

                                   


Vecteezy 

Jag tänker inte delge er handlingen för när jag såg filmen på HDMT så hade jag själv inte läst vad filmen handlade om och det gjorde att jag blev överraskad hela tiden. Det börjar ju lite avslaget med ett äldre par som har en date på en restaurang men jag höll ut. Sen hände det saker hela tiden och det blev oväntade vändningar med ett slut som exploderade i ett fullskaligt creshendo. Helen Mirren och Ian McKellen var som klippta och skurna för sina rollfigurer. Dom var helt enkelt suveräna. Jag satt som på nålar i slutscenerna och spänningen bara steg. Jag har inte hört talas om denna film förut så det var toppen att jag dök på den.

 

Eftersom miniräknare förekom i filmen så får filmen 4 miniräknare i betyg av 5 möjliga av mig. 

 

       

 

      

Trailern till filmen 

                               


Clipart Library

#Liar #Bill #Helen

Av Malin wiper - 13 juli 2020 08:00


 

När vi var till Arboga så fikade vi på Håges Bröd och då satt vi utomhus. Först var det för mycket folk på uteserveringen så vi promenerade runt en stund och när vi kom tillbaka så var vi nästan ensamma där. Det var första gången vi fikade där


 

Här sitter min man och myser. Hade velat fota hela uteserveringen men skulle ha gjort det direkt innan det kom fler folk.

 

                                


Mr Spex

     

Måste fixa solisarna lite, då fotade min man..  

 

       

Dagens vindskulpturer

 

 

Jag tog te och min man kaffe. Mr T valde en nötkongress som han sa var speciell med flera lager av godsaker och inte alls så söt. Då är det kvalitet. Jag tog en hallongrotta som var magiskt god. Det kändes så lyxigt med en tekanna istället för vatten direkt i koppen. 


 

Brödet serverat på ett fint avlångt fat. Jättefint ställe med vänligt bemötande. Jag försökte fota lite bröd i disken men det var så litet där man handlade och det kom folk som stod och väntade utanför. Dom hade i alla fall väldigt fint bröd

 

                                         


Butlers 

Tips på andra caféställen vi varit på i Arboga:

 

Sweet heart green café. Klicka här för att se när vi var dit 2017

 

Sallad & Smörgåshörnan . Klicka här för att se när vi var dit 2017

 

Café Två Skator. Klicka här för att se när vi var dit 2017 

 

 

Vi promenerade runt på gamla kullerstensgator med bevarade sten och trähus. Klicka här för att se när vi var till Arboga 2017

 

  

 

En skylt som stack ut lite i sin form och text. Hårman the next generation


 

Efter att vi promenerat runt ett bra tag så var det dags att åka vidare med den suveräna elbilen från Hallstahem

 

       

Van Morrison med Philosopher's Stone. Van Morrison är en nordirländsk sångare och kompositör. I dag var det 12 grader på morgonen men solen skiner och det blir nog varmare. Som vanligt skall vi promenera men först skall jag tona mitt hår som är solblekt just nu. Vi förbereder oss för morgondagen då vi åker till min son i Enköping 6 mil från oss. Jag har inte träffat honom på över 4 månader så jag saknar honom till tusen. Hoppas ni mina besökare får en jättefin början på veckan än om vi har en långvarig utdragen corona som inte tycks släppa sitt grepp

 

#Håges #Vindskulpturer #Nötkongress #Tips #Skylt #Elbilen #Van

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards