Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 juli 2020

Av Malin wiper - 10 juli 2020 15:45


 

Jag såg en vit duva i Köping i dag och jag tror inte jag sett en vit duva förut. Den hade lite svart teckning på fjädrarna och även på sidan om ansiktet. Det är tamduva vad jag kan se. Antingen har den rymt, släppts ut eller förvildats 

 

                 animated-pigeon-image-0033                                                          animated-pigeon-image-0033

 

 

Här ser man mer av den svarta teckningen på en av fjädrarna


   

Det blå, svarta på kinden syns mer på denna bild. Jag skulle vilja hålla i en duva och känna hur det känns. Dom ser så kompakta ut på nåt vis

 

         

Lisa Ekdahl med Flyg vilda fågel


 

Duvvan var så vacker och stod länge på stenpartiet ovanför Köpingsån så jag kunde fota.


 

Efter ett tag dök en skogsduva upp. Den var väldigt tjusig också. Klicka här för att läsa lite mer om skogsduvan


 

Sen blev det turturduvor av dom båda. Dessa duvor verkar höra ihop och dom kelade jättelänge. Tyvärr hade dom bytt plats lite längre bort så jag fick zooma rätt rejält så bilden är inte så skarp

 

                         animated-heart-image-0639               animated-heart-image-0639               animated-heart-image-0639



Sen gick vi förbi denna fina fontän som jag filmade.  Jag har fotat den förut men det var rätt länge sen.

 

I dag åkte vi först till Arboga och gick omkring där och på hemvägen åkte vi över Köping. Det har varit en jättefin dag med sol och lite varmare än i går. Det var mindre folk på gatorna i Arboga än i Köping så det var behagligare att promenera runt i där. Nu skall vi bara ta det lugnt och se på nån film och bara mysa. Hoppas ni besökare har en fin kväll att se fram emot. 

 

#Duva #Lisa #Fontän

Av Malin wiper - 10 juli 2020 08:30

 

Hej på er! Hoppas natten varit sömnrik. Jag har sovit rätt bra och vi skall ut med elbilen. Jag har lätt för att bli uttråkad så det var ett måste att komma ut lite nu. Ute är det regngrått och bara 12 grader varmt. Det känns så konstigt att vi inte haft nån människa hemma hos oss på över 4 månader. Börjar längta efter att få bjuda hem några men det ser inte lovande ut än på länge. Denna hemska situation börjar nu sjunka in mer och mer. Allt man tagit för givet har gått om intet. Det värsta är om man inte får gå ut alls utan blir instängd i lägenheten en längre tid. Fast jag/vi lever ju än i alla fall

 

      

Dagens vindsnurra 

 

 

Detta är ett Café som heter Brynolf Bagare och ligger i Västerås centrum. Det har funnits så länge jag kan minnas för vi har ju varit dit och fikat innan vi bodde här och då med min son och min mans bror. Nu har det fått lägga ner i och med covid-19 och det känns så sorgligt. Åkte förbi där sist vi hade bilen och det såg så ödsligt ut men jag fick ingen bra bild från bilen. 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg där vi var Cafét 24 augusti 2019

 

 

Fast Brynolf Bagare på Erikslund finns kvar och där har vi också varit några gånger. Det är ett lite större café och dom har väldigt fint fikabröd och smörgåsar. Även supertrevlig personal

 

Klicka här för att se när vi var till Brynolf Bagare på Erikslund 25 januari 2020

 

 

Brynolf Bagare på Erikslund har ett otroligt gott kalsbaderbullar som jag brukar köpa med mig och frysa in. Jag har några kvar i frysen. Jag pillar bort sockret och tar en halv bulle till kaffet nån gång då och då. Det är ett bröd som min mage tål men inte vanliga bullar i och med magkatarren. Vet inte vad det är som gör att dessa bullar passar min mage så bra. Sen är dom magiskt goda men efter över en månad på lägre kaloriintag så kan jag inte äta lika mycket som förut. Det var 30 dagar sen jag åt choklad och det är verkligen ett rekord. 

 

Önskar er en skön fredag mina härliga bloggbesökare. Sköt om er för det finns bara en av er..

 

      

Peter and Gordon med A world without love. En snygg video och man slås av hur prydliga killarna ser ut i och med att många föräldrar tyckte att killarna med långt hår såg ovårdade ut när jag var ung. Fast jag har aldrig hört mina föräldrar uttrycka sig så, kan bero på att dom hängde med i tiden och anpassade sig 

 

 

#Brynolf #Vindsnurra #Karlspaderbullar #Peter 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards