Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 juli 2020

Av Malin wiper - 7 juli 2020 12:30


 

Wegow

I dag fyller Ringo Starr 80 År. Han var förut trumslagare i The Beatles men blev sen soloartist. Han sjunger rätt bra dessutom. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om hans 80-års firande. Klicka här för att se ett klipp på hans birthday uppdate. Han är så pigg, fräsch och ungdomlig. Klicka här för att se ett klipp från där han spelar trummor i The Beatles. Klicka här för att se en liten intervju med Ringo

 

                     animated-drum-image-0068                                        animated-drum-image-0068 

      

Ringo Starr & His All Starr Band med With a little help from my friends. Klicka här för att höra en annan låt med honom

 

              

Grattis på födelsedagen Ringo Starr       

 

#Ringo 

Av Malin wiper - 7 juli 2020 07:30






 

Det blåste rätt rejält i går då vi promenerade ner mot centrum. Vi kunde inte låta bli att gå in och ta en fika på Hallsta Café & Restaurang. Jag kör med te nu så länge magen är som den är. Det var inget väder att sitta ute i men det var bara 4 personer där just då och vi satt oss långt ifrån vid ett eget bord


 

Min man tog kaffe och en havrekaka med mörk choklad på


 

Jag tog ett te som hette hjärtegott och det var verkligen gott. Sen tog jag en liten slät kaka och åt långsamt och det funkar. 


 

På lördag 11 juli 17.00 har dom underhållning på Cafét. En dragspelare som heter Conny Ös och en sångerska som jag inte hittar namnet på. Siba hoppas på bra väder så evenemanget kan ske på deras stora fina uteplats. Är det så att vädret inte tillåter att kunna sitta ute så kan dom ta in ett begränsat antal personer inne i cafét och då får man sitta på avstånd. Vi skall försöka gå dit men jag kan ju inte äta nåt så det blir te för mig då och kanske en halv muffins. Vi bestämmer inget förrens i sista minuten. Kanske jag kan få en bakad potatis utan nåt innehåll för potatis tål jag.

 

      

Här ett klipp med dragspelaren Conny Ös. Han spelar en  Beatleslåt som heter Yesterday. Klicka här för att komma in på hans facebook

 

                animated-accordion-image-0013                                         animated-accordion-image-0013 

 

Här ser ni deras Månadens Öl och den är en Brewdog Punk IPA


                                                            

Prof-Tools

 

Här ser ni deras lista över snacks. Vill man bara ha nåt litet till ölet eller vinet så har man lite att välja på


 

Denna pelargon köpte vi hos Åsby Floristen men då hade den inga blommor utan bara bladen. Nu har den slagit ut i full blom. Det är årets pelargon och heter Tango deep rose with eye

 

      

Dagens vindskulptur. Jag vaknade till solsken och 13 grader varm men det blåser fortfarande men inte lika mycket. Jag börjar sakta bli bättre i magen så tabletterna verkar hjälpa. Sen gör avslappningsövningaran sitt till också. Ha en fin tisdag mina härliga besökare.  


 

#Havrekaka #Te #Conny #Brewdog #Snacks #Pelargon #Vindskulptur

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards