Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 juli 2020

Limousin Chrysler, Buss, Buick och ett vindspel

Av Malin wiper - 5 juli 2020 09:30


    

Jag har aldrig sett en sån lång Limousin. Det är en CHRYSLER VIG 6 från 2006. Gissar att det är ett brudpar med följe som har hyrt bilen. Man ser folk bakom bilen och en av dom ser ut som en brud med sina tärnor. Själv har jag aldrig längtat efter att gifta mig i vitt eller i en kyrka så vi är olika. Jag fattar inte hur man kan svänga i en kurva med denna

 

Klicka här för att komma in på stället där dom hyr ut denna limousin

 

                        

 

Här ser man chauffören vid framdörren och han har en hjälmmössa på sig. Jag var inte den enda som sprang ur bilen för att fota. Det var rätt många som stod där och knäppte av


  

Framifrån och i bakdörren hjälper chauffören inne i bilen


 

Vid en rondell dök en intressant buss upp. Det är en Volvo B 5850 från 1966 som är lastbilsregistrerad 


 

På vägen hem dök denna gula veteranbil upp som jag fotat några gånger förr men på Veteranbilsträffar. Det är en BUICK ROADMASTER från 1957


 

Ytterligare en bil dök upp och det är en Cheva van från 1985. Bilderna blir ju inte optimala från bilfönstret men det får duga

 

      

Jag hittade ett klipp med avslappningsövningar i går på Youtube. Det räddade gårdagen för jag blev helt lugn och avslappnad. Jag blev både dåsig och pratade lugnare och därför kommer jag att använda mig av detta varje morgon. Det höll i sig jättelänge och jag som är en högvarvare gick ner i varv så mycket så det kändes vilsamt och lugnt i kroppen. Klippet heter Omfamna det du känner. Jag gillade även hennes lugna röst som sa att man får känna det man känner och låta det komma ut. Annars är det alltid detta snack om att man skall vara positiv hela tiden och som ett rakt streck. Alla är inte såna så vi är olika som människor och det skall vi omfamna tycker jag. Att man behöver avslappning eller är en viss personlighetstyp betyder inte att man är svag så det är en stor missuppfattning som råder.  Jag skulle aldrig ha klarat allt jag gått igenom i livet om jag inte haft en grundstyrka

 

               

Jag fick tag på min son så vi åker dit och träffas på håll några timmar. Min mage börjar sakta rätta till sig men jag tror det tar lite tid för jag har nyss börjat med tabletterna och då som kur i 14 dagar. Vi har ju hyrt elbilen hela helgen så det gäller att använda den och vi blir inte borta så länge. Det ser ut att bli regn i dag också men det kan ändra sig. Hoppas ni får en lugn, skön och harmonisk söndag mina fina besökare

 

        

Dagens vindspel som är ett härlig och roligt 

 

#Limousin #Chrysler #Buss #Buick #Avslappningsövningar #Vindspel

 
 
Skogsälvan

Skogsälvan

5 juli 2020 21:09

Avslappning är ju jättebra. Själv försöker jag göra något som kallas Självhypnos, en avslappningsövning på ca 10 minuter, helst tre gånger om dagen. Mår jättebra av det.

http://www.skogsalvan.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 juli 2020 07:06

Det funkar och man mår bättre. Självhypnos låter intressant. Bra när man hittar nåt som passar en.

Ha en fin måndag
Hälsning Malin

 
Veiken

Veiken

5 juli 2020 21:16

Himmel och pannkaka vilka limousiner.... Jag har väl sett några förlängda, men några där tog priset!
Så skönt att få hjälp att slappna av om man behöver det! Avkopplande med en lugn röst.
Ha det fint!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

6 juli 2020 07:08

Den såg ännu längre ut i verkligheten. Den tog verkligen priset som du säger. Det var verkligen ett avslappningsklipp som passade mig. Jag gick helt ner i varv.

Ha en fin början på veckan
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards