Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 juni 2020

Av Malin wiper - 30 juni 2020 13:00

  

Det kom ett brev i vår postbox och där fanns en lapp där detta stod skrivet. Det var från min blogg/facebookvän Åke som driver bloggen nacka 144  


 

I kuvertet låg två röda jättesnygga kulspetspennor. Pennorna hade firmatryck på andra sidan med hans namn och andra uppgifter. Vad bra med pennor man kan ha sina uppgifter på. Jag har ju visitkort men det skulle vara kul med pennor också. Min man och jag fick varsin. Vi tackar så mycket för dom fina pennorna, vi blev jätteglada. Jag gillar hans blogg som har massor med bilder. 

 

                           animated-thank-you-image-0111

 

 

Hur kunde du veta att jag bara hade en penna kvar som fungerade?..  . Jag satt i båda i min pennmugg för att fota men den ena har jag sen överlämnat till min man. Jag har redan fört några anteckningar med min penna och den funkar perfekt


     

Julian Lennon med Saltwater. En låt som känns som före sin tid och är verkligen relevant nu då regnskogen skövlas och med allt annat galet som pågår. Klicka här för att få en översättning på texten. Julian Lennon är son till John Lennon. Julian Lennon är en brittisk musiker, kompositör, fotograf och skådespelare. Julian Lennon har även producerat dokumentärfilmen Whaledreamers, om en aborginstam och dess speciella relaton till valar. Den tar också upp många miljöproblem. Filmen har fått flera priser och visades vid filmfestivalen i Cannes 2007

 

                                

 

Klicka här för att läsa om hur äldre blir behandlade på ett serviceboende och det är inte det enda stället. Det kommer nog att bli ännu värre för ingen chef eller politiker verkar bry sig. Som äldre så väljer jag hellre ett annat snabbt alternativ om jag märker att jag börjar gå in i dimman. Jag som själv arbetat både i vård och arbetsteapi i ett antal år känner frustration av hur vi år 2020 kunnat hamna i denna situation. Vi är tillbaka till ätterstupan. När jag arbetade inom vården var det viktigt att dom boende hade det så bra som möjligt och vi visade respekt och hade många aktiviteter. Det var alltid rapportering och information mellan varje skiftbyte, dessutom hade vi alla utbildningen som behövdes. Dom satt inte inne i ett rum utan aktiverades hela tiden. Det går att berätta mycket om detta men det skulle ta sån tid 

 

Jag kan nu äta lite glass som gör att magen kyls ner lite. Bara några matskedar/dag och det går väldigt bra för efter en månad så har sötsuget nästan försvunnit. Härlig att kunna äta lite och inte sukta efter mer. Denna glass Gelatelli från Lidl är jättegod. Det är en vaniljglass som heter Premium Bourbon Vanilla och det skall vara en av dom finaste vaniljglassarna. Nu blev det en salig blandning som vanligt. Det var en person som tyckte jag hade den rörigaste bloggen men det bjuder jag på.

 

                

Det är inte lika varmt i dag så nu kan vi ta en lite längre promenad. Det var 18 grader ute och 25 grader inne i morse. Ha nu en fortsatt fin dag mina härliga besökare. Sköt om er och var rädda om er

 


#Kulspetspennor #Pennmugg #Julian #Serviceboende #Glass

Av Malin wiper - 30 juni 2020 08:00

 

När vi gick omkring i Köping i går så kunde jag inte låta bli att gå in på Mode City där jag köpt kläder förut några gånger. Det var så tidigt så vi var ensam i butiken och den är rätt liten. Trevlig stämning och bra bemötande. Tyvärr hittade jag ingenstans att länka till och ingen facebook. Jag skall ringa dom och fråga i dag


 

Jag snabbade mig och tog några bilder medans jag letade efter nåt till överkroppen. 

 

                animated-dividing-line-image-0051


 

Jag har velat ha nåt färgstarkt länge nu som livar upp lite och där på denna butik hade dom massor att välja på


 

Fin top med mönster som ser lite akvarell ut


 

Rosa botten med roligt mönster


 

Sen dök då denna topp upp och jag blev eld och lågor. Den var jag tvungen att prova. Jag tog med mig rätt många toppar till provrummet men denna passade jag bäst i och den satt så bra. Jag fick en känsla av 1960-1970-talet för jag har haft nåt liknande då men nu är det uppdaterat. Den var snyggt formad och jag fick lite större axlar. 


                    animated-dividing-line-image-0139

 

 

På etiketten står det Barbara Lebek. Det är rätt dyra kläder och det kändes på kvaliten. Fast jag kom undan med drygt 300 kr. 

 

 

Så här ser den ut baktill


 

Jag gillade även den till vänster i grafiskt mönster men färgen passade jag inte i

 

                                   


Häfele

 

Tuff hatt

 

        

Dagens vindskulptur

 

  

Dom har hur många solhattar som helst och nu har dom ett helt bord fullt där dom säljer ut för 100 kr/st


 

Äntligen hittade jag en solhatt som jag passade bra i och den var nedsatt till 100 kr. Den har en känsla av jeans och känns tuff på. Dom säljer även badkläder, underkläder, barnkläder och lite annat. Jag visar den senare då jag har den på mig ute. Man kan vinkla brättet som man vill. Nu är jag rätt nöjd för jag köpte ju 3 par nya byxor på rea hos Stilmarks för ett tag sen och jag har några toppar till som är nya. 

 

     

Olle Adolphson med Älskar inte jag dig då. Med den önskar jag er en härlig dag 



#Mode #Topp #Grafiskt #Solhattar #Olle

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards