Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 juni 2020

Av Malin wiper - 29 juni 2020 16:15


 

Vi åkte till Köping i dag och kollade runt för det var ett tag sen. 


 

I dag dök jag på en DKW F94  från 1956 i Köping. Den var så otroligt välvårdad och fin. Mina föräldrar hade en DKW under några år. 


 

Den stod där och lyste upp hela parkeringen med sin blå färg och sina snygga former

 

        

 

Snygga DKW fälgar


   

Lika snygg baktill. Bilarna numera ser ut som flygplan och jag antar att den formen är den bästa i dagens trafik som är mer fartfylld. Fast dom kunde väl ändå göra bilarna lite roligare med motivlack och nåt som sticker ut.


 

Jag gick ner mot Köpingsån men solen sken så skarpt så jag fick inga fina bilder. Vattnet i ån hade sjunkit väldigt mycket i och med värmen. Det var inte så mycket folk i farten som jag trodde och det kändes skönt 

 

   


En filmsnutt jag tog från Köpings torg 2018. Där ser man även en stenig vattenfontän


 

I detta gamla fina stenhus ligger Sjömans Konditori. Dit har vi varit ett antal gånger sen vi flyttade till Västmanland för drygt 3 år sedan. När vi hade egen bil så åkte vi runt mycket mer. Det är ett väldigt fint konditori

 

 

Dom har desstuom en väldigt snygg skylt. Det har varit mer lagomt varmt i dag och ändå har vi soligt och lite svag vind.  

 

   

      

Vangelis med Beautiful planet earth


 

#Köping #DKW #Sjömans #Vangelis

Av Malin wiper - 29 juni 2020 08:45


 

Hej på er alla härliga besökare. Hoppas ni har det bra trots allt som händer och gör livet lite mer komplicerat. Jag vaknade i natt av att det störtregnade och det kändes så lättande. Det är 19 grader varmt ute och 27 inomhus så nu går fläktarna för fullt och vi vädrar. Om ett tag skall vi åka ut i elbilen för vi längtar ut. Jag fortsätter med min diet för magen tycks gilla det och jag mår bättre. Jag tror jag skall fortsätta med välling på morgonen efter att jag blivit bra för man håller sig mätt längre.

 

 

En bild från 29 juni 2018. Ja ni ser ju vilken brist på bilder jag har..   

 

      

Dagens vindsnurra är verkligen snurrig med tåget som åker runt och musiken i bakgrunden. Jag blir lite snurrig men man vaknar ju till i alla fall. Jag har tyvärr dåligt med bilder nu så jag får ta till alla knep för att få ihop ett inlägg. Borde egentligen ta en paus i bloggandet men det är ju så roligt så jag väntar tills jag verkligen behöver det. Jag har svårt för att vara helt sysslolös.  

 

    

Nu ger vi oss iväg ut på lite små äventyr i lagom hastighet. Hoppas ni mina kära besökare får en fin början på veckan. Kram på er

 

                                                animated-swan-image-0014 

Klicka här för att läsa om nåt som gör mig både sorgsen och arg. Hur är man funtad när man tar livet av en svanhona och dess ungar, helt enkelt utplånar en svanfamilj. Hanen var så stressade så den gav sig av. Det är så hemskt så det går inte att förstå

 

      

On the road again med First Aid Kit


#Störtregnade #Vindsnurra #First

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards