Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 juni 2020

Av Malin wiper - 28 juni 2020 16:00


          

Jag har skapat ett bildspel av balkonger och lite annat jag fotat. Bildspelet heter "Balkonger". Hade svårt att hitta på nåt i denna värmen. 

 

 

Vi kom i alla fall ut på en promenad på förmiddagen. Vi promenerade först 15 minuter bort till parkoasen som har en fontän men där var det för varmt att sitta så vi gick upp mot skogen och fick skugga. Vi satt oss på en bänk och min man tog upp fikat. Min man kan ju äta som vanligt men vi tog te med oss för magen är känslig mot kaffe just nu. 

 

 

Min man vill ha mjölk i tet så vi tog med oss en liten flaska. Efter ett tag kom det 3 st och satt sig på bänken bredvid. Vi hejade och pratade en stund med dom

 

                         


Rolig tesil i robotform 

 

Sen promenerade vi hemåt och det tog 15 minuter så vi gick i alla fall 30 minuter. Kolla på bilden hur dom satt fast bänken i en kedja som sitter fast i en tung metallring. Tänk sen att bänken sitter fastmurad i asfalten. Dom väntar sig nog att "Hulken" skall ta sig dit..  . Fast i dagens läge vet man inte för allt verkar stöldbegärligt

 

 

Även ett fint cykelställ utanför Håkans Hembageri satt fast i ett cykellås. Inget får vara ifred längre och då blir det ett trist och tråkigt samhälle. 

 

 

Nu till nåt mer positivs som vi gick förbi. En rosenbuske stack ut från ett radhus nära gångvägen. Så vackert!

 

 

Jag tog snabbt ytterligare en bild. Det ser ju lite konstigt ut när jag går omkring och fotar på alla möjliga ställen men jag berättar ju inte vart jag varit 

 

 

Jag har än inte hittat mina små batteridrivna handfläktar. Däremot 2 st såna här handdrivna som jag köpt på Flying Tiger 2018 för 20 kr/st. Hemma funkar dom men skall man ut så för dom ett jäkla liv då man pumpar handtaget ut och in. Jag hade tänkt skicka efter nya över nätet men det är en lång leveranstid på dom. Så jag letar vidare för jag vet att jag har flera stycken sen förra året

 

                                     

När jag googlade på handfläktar så dök denna roliga keps upp. Den har solcellsdriven fläkt..  . Klicka Här för att se vart den finns

 

Det märks redan nu att vädret kan slå om i morgon och då brukar jag känna det i och med lite tryckande huvudvärk. Det var så tomt i centrum när vi gick förbi där på vägen hemåt så folk håller sig nog hemma nu eller besöker badstränder. Vi har hyrt elbilen i 5 timmar i morgon för vi måste ut och se oss omkring lite och vi har även ett ärende. Ha nu en skön eftermiddag och kväll

 

#Balkonger #Promenad #Bänken #Rosenbuske #Handfläktar 

Av Malin wiper - 28 juni 2020 09:15


 

Jag får sätta ihop lite bilder i en salig blandning för jag har inget nytt att komma med. Ovan en skulptur vid en skola i Västerås. Två killar som armbryter. Det är nåt fel hos bloggplatsen för när jag ställer in inlägget på 09.15 så kommer det in 09.09 och så har det varit ett tag nu


 

Jag gissar på att detta är en Mustang. Jag såg den inte framifrån, kan ju även vara en Camaro. Är det nån som vet?


 

En tjusig motorcykel i metallicblått. Med motivlack på tanken. Vet inte märket för jag fotade den från elhyrbilen


 

Den var motivlackad även på bakre stänkskärmen

 

       

Dagens vindskulptur. 


En traktor i arbete på en åker

 

Dom små vägarna på landsbygden är en lisa för själen


 

Två hus vackert gömda bakom träd och buskage


 

När jag tog denna bild och satt i elbilen så kom jag att tänka på en låt med The Beatles som heter Fool on the hill

 

      

Här kommer då Fool on the hill med The Beatles. Det är Paul McCartney som sjunger. Låten avslutas lite abrupt

 

                animated-climbing-image-0004                                        animated-climbing-image-0004



Vad jag saknar att kunna gå på lite längre promenader. Känns i kroppen att jag inte tagit dessa promenader på några dagar. Så fort det blir lite svalare så kommer jag igång igen. Fast vi skall tvinga oss ut i dag på en liten utflykt men inte så långt för då flyter jag bort och hjärnan går på lågvarv. Nu behövs det verkligen regn i några dagar. Jag börjar få igång magen lite nu i och med att jag varit ihärdig och ätit välling två gånger/dag. Det bränner och svider inte lika mycket längre och jag äter några matskedar glass/dag också, det fungerar jättebra och kyler ner magen lite. Törs inte äta riktig mat än men nån dag skall jag mosa lite potatis och se hur det går. Hoppas ni har en fin helg. Tack för att ni tittade in

 

 #Staty #Mustang #Motorcykel #Vindskulptur #Traktor #Hus #Beatles

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards