Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 juni 2020

Av Malin wiper - 21 juni 2020 18:00


  USA gag

 

Nu har Sagan om Ringen skådespelaren Ian Hom dött. Han blev 88 år gammal och dödsorsak var parkinsons sjukdom. Han var en brittisk skådespelare och är känd för många teaterpjäser och filmer. Han hade även en roll i filmen Alien (1979). Klicka här för att läsa om allt han medverkat i. Han var en toppenbra skådespelare enligt min mening och gjorde sina karaktärer full rättvisa. Han har ett digert CV och jag har sett det mesta han varit med i. Han hade en varm och fin utstrålning och det som är konsten då är att även kunna tänja på gränser och spela riktiga otäcka karaktärer. 

 

 

Här en bild på Ian Holm i sin sin rollkaraktär Bilbo Baggins från Sagan om ringen. Han gjorde en enastående rolltolkning. Jag såg hela serien hos min son 

 

                 

Ian Holm hade skotska föräldrar och hans far var plykolog, och hans mor sjuksköterska. Ian Holm gick i skola på Chigwell school och 1949 fick han en plats vid Royal Academy of Dramatic Art. Han utexaminerades från skolan 1953. Ian Holm spelade länge teater på Royal Shakespeare Company. Sen följde han upp med ett antal filmer.

 

      

Här kommer ett klipp med lite av hans rolltolkningar. Han gick verkligen in i sina roller och jag kommer att sakna honom. Klicka här för att se ett annat minnesklipp över Ian Holm

 

           animated-film-camera-image-0029 

 

            

 

#Ian #Alien #Sagan #Minnesklipp 

Av Malin wiper - 21 juni 2020 14:00


Här kommer lite bilder på båtar som jag fotade när vi var ute och åkte med elbilen i torsdags. Den ovan var väldigt tjusig och välskött. Jag slinker in lite överallt och fotar och man glömmer sig själv för en stund. Att fota är att leva i nuet

 

                                                             


Free clipart

 

Denna båt ser lite ut som ett spökskepp som behöver renovering och kärlek. Det är alltid kul att stöta på nåt som sticker ut. Den kan bli hur snygg som helst 

             

 

Det gäller at sticka upp för att synas i det gröna


   

Idyll är bara förnamnet när man ser denna syn vid en brygga

 

      

Dagens vindskulptur. Ett idylliskt lugn


 

En som sticker upp och visar sig från sin bästa sida


 

Vad är väl vackrare än blankt vatten och guppande båtar vid en brygga?


Tänk att bo så här..   

 

      

Chris Rea med Sail away. Vi har varit ute och promenerat och tog med oss kaffe och smörgås. Vi satt oss ovanför vår stora parkoas där dom har ett utegym. Där satt en man och tränade när vi kom och efter ett tag kom han bort och pratade med oss. Det pågick så länge så jag kom mig inte för med att fota annat än några bilder på väg dit och därifrån. Tack och lov så fläktar det lite och är svalare i skuggan. Sen ringde min son så vi pratade en stund och vi skall träffas på lördag om vi känner oss lika friska som nu. Det blir utomhus och på behörigt avstånd. Vi har inte träffats på flera månader trots att vi bara har 6 mil till honom i Enköping. Det blir ev en till tur ut på eftermiddagen

                                      
        animated-sailing-and-sailboat-image-0054 nu seglar jag ut på söndagsäventyr, fast båtlös. Ha en fortsatt fin söndag                                             

 

#Båtar #Spökskepp #Idyll #Vindskulptur #Chris 

Av Malin wiper - 21 juni 2020 08:00


  

Lånad bild från Qvikmart.com


Nu i dessa tider är det viktigt att värna om miljön och tänka sig för vad man bär hem sina matvaror och annat i. Vi har själva börjat använda tygpåsar mer och mer. Vi har både tunna som man viker ihop och sätter i fodral och sen lite tjockare tygpåsar med olika mönster. 

 

                   

Detta är några av mina egna alternativ av tygpåsar. På bild 4 några av mina tunna tygpåsar med fodral. Jag har haft många fler av dom små men dom slits ut rätt snabbt. Klicka på bilderna så blir dom större

 

   

       

Flergångspåse. Bild lånad från Qvikmart.com 


Jag dök på en sajt som heter Qvikmart.com som har massor av jättefina och praktiska tygpåsar. Där finns det även Isolerade lunchväskor som är nåt jag aldrig sett förut. Jag kommer själv köpa nåt därifrån och sen kan man ju även köpa som present till nån. Jag har en bildlänk till Qvikmart på höger sida under min presentationsbild i bloggen, och även under: jag rekommenderar. I dagens läge är det ju så bekvämt att kunna skicka efter det man behöver så långt det går

 

 

Bild lånad från Qvikmart.com 


Bilden ovan  är ett exempel på deras lunchväskor. Mat eller dryck hålls varm eller kall i flera timmar i väskan

 

Nu hoppas jag ni får en fin söndag trots det jobbiga världsläget. Tänk allt man tagit för givet förut och nu känns det som en lyx som man mist. Jag längtar efter att bara få gå på en pub och dricka en svalkande god öl med gott tilltugg. Var rädda om er.

 

        

Naturfilm - Sommaren är här 

 

#Miljön #Tygpåsar #Qvickmart #Naturfilm

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards