Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 juni 2020

Av Malin wiper - 17 juni 2020 13:00


 

På en liten väg i solskenet kom en AUSTIN A 30 SEDAN emot oss. Den är från 1956. Jag fotade från bilen och såg den i sista minuten så det blev ingen optimal bild men tar med den ändå. Mina föräldrar hade ett tag en svart Austin men den var av den större modellen

 

       

Här kommer en bukett med låtar från 1950-talet. Passar in till bilen ovan


 

En FORD GALAXIE 500 stod utanför ett garage för att bli genomgången. Den är från 1963 


 

Efter det dök en CHEVROLET upp och den var från 1966. 


 

Idylliskt mot en vägg i solskenet. I går eftermiddag satt vi på balkongen trots att det regnade. Balkongerna är ju insprängda så vi har ju tak från balkongen ovan. Jag mår väldigt bra när det regnar för det tar bort pollen och annat skräp från luften. Innan det började regna så hade jag huvudvärk och den försvann som ett trollslag när regnet kom


 

En ko låg och tog igen sig i en hage. Bild från förra gången vi var ute med elbilen


   

En kalv låg en bit ifrån och såg så söt ut


 

Det var så magiskt vackert när vi var ute med bilen sist. I dag har vi bara 14 grader varmt och det började regna i går. Vi får se hur det utvecklar sig för vi har hyrt elbilen i morgon igen. Vi har ett ärende och sen är det bara att åka omkring och njuta


 

Ett av mina foton på fjärilar som jag tog för nåt år sedan

                 

Jag har sett en naturfilm på SVT play. Den heter Fjärilarnas hemliga liv. Den kan jag verkligen rekommendera för man lär sig mycket samtidigt som den är så snyggt filmad, informativ, faschinerande, färgstark och magisk.

 

     

Ett klipp med olika fjärilar

 

 

Ytterligare några foton jag tagit på fjärilar

 

 

Nu flyger jag iväg till nya små äventyr i min närmiljö. Hoppas ni har en bra dag och njuter i det lilla. Var rädda om er. Tack för att ni tittade in till mig

 

                                     animated-butterfly-image-0246  

 

Nu har värmen gått upp till 18 grader och solen tittar fram igen. Vi gick bara en kort promenad för nu skall min man dammsuga alla rum och jag skall städa ur garderoberna i hallen. Det är så skönt att vi har varsin stor garderob i hallen och dessutom överskåp och ett linneskåp. I sovrummet har vi varsin stor också med överskåp. 


#Austin #Ford #Kalv #Fjärilar

Av Malin wiper - 17 juni 2020 07:45


 

Går man förbi Åsby Floristen så finns det alltid nåt vackert att  fota utanför. Dom ändrar om hela tiden så det blir väldigt varierande och ett fint synintryck för oss förbipasserande


 

Så vackert, fint uppställt och helt underbart


 

På bänken kan man bland annat se denna fina krukväxt


 

Lite mer lila

 

       

Dagens vindskulptur. Jättevacker. Det skulle vara kul att ha en liten vindsnurra/skulptur på balkongen. 


 

Vackert blodröda trumpetblommor, eller heter dom nåt annat?. Man får en sammetskänsla. 


 

Blommor i fina plåtlådor


 

Både krukan och pelargonen är köpt hos Åsby Floristen. Den hänger på balkongens kallförrådsdörr. När vi köpte pelargonen så var det bara bladen men nu är den översållad med blommor. Det är årets pelargon som är Tango Deep Rose With Eye. Vi har några till och dom har också börjat blomma


   

Dessa blomsterlådor står framför Biblioteket. Nu har biblioteket öppnat igen efter en stor reparation.


       
Vi har fått 4 nya lyktstolpar på vår gård. Dom är högre än dom gamla och lyser mycket bättre. Så nu har vi både dom och även dom två ljuskällorna vid varje ingång, och dom har rörelsesensorer. Hallstahem koncentrerar sig på utemiljön nu i och med corona. Dom har förbättrat så mycket under dom dryga tre år vi bott här så man känner sig jättenöjd. 

 

  

På en av våra promenader såg vi en kanadagås med sina 9 ungar. Tänk att dom kan få så många

      

Musikstycket Czardas by V.Monti här framfört av David Garrett och en symfoniorkester

 

                           Ha en skön onsdag (lilla lördag) gott folk

 

#Floristen #Vindskulptur #Tango #Biblioteket #Lyktstolpar #Kanadagås #David

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards