Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 juni 2020

Av Malin wiper - 11 juni 2020 13:00


                        

 

Vi har skickat efter munskydd från CDON som vi fick i postboxen i går. Dom har förut kostat 349 kr för 20 st. Nu kostar dom 149 kr för 20 st. Dom har 3 lager och är CE-godkända. Klicka här för att läsa lite mer om dom. Vi köpte 40 st så vi har för om några veckor skall vi hyra elbilen och åka och hälsa på min son i Enköping. Vi kommer att vistas ute hela tiden. Då skall vi ha med munskydd och sen är det bra att ha lite hemma för säkerhets skull


 

Detta är en näsolja som jag verkligen kan tipsa om, den går under namnet Näsolja ABECE. Är man ständigt tät i näsan och inget hjälper så kan detta vara nåt som gör skillnad. Jag likasom min son har besvär med både torra slemhinnor i näsan och är hela tiden tät. Det hjälper inte att sköja näsan för det bildas nytt på en gång. Denna olja smörjer upp både i ytter näsan och längre ner. Jag snarkade till flera gånger på natten förut så min man fick väcka mig på grund av att jag var så tät. 

 

                           animated-nose-picking-image-0008                                                         animated-nose-picking-image-0008

 

Nu har jag testat näsoljan en längre tid och det har blivit stor skillnad Sen har jag en andningsövning jag gör i sängen innan jag skall sova. Näsoljan går att använda 3 gånger/dag men jag behöver bara använda den på kvällen. I motsatts till nässpray som kan vara vanebildande så kan man använda denna näsoljan hur länge som helst utan att man blir skadad. Den är utan konserveringsmedel och det är en fördel i och med att jag reagerar på konserveringsmedel. Jag har köpt den på vårt Apotek Hjärtat där dom ger så bra rådgivning. Det är viktigt att läsa bruksanvisningen

 

Klicka här för att läsa om Medveten andning och få lite övningar 

 

 

Detta är ett diskmedel vi köpt på Matpriaten när vi var dit en tidig morgon för att storhandla så vi klarar oss några veckor. Diskmedlet heter Seventh generation och det är ett parfymfritt diskmedel för känslig hud och ett bra miljöval. Det var lite dyrt med sina 30 kr för 500 ml men när jag nu använt det ett tag så tycker jag det är värt sitt pris för man behöver inte använda så mycket diskmedel utan det räcker längre och då blir det ju inte dyrare. Dessutom känns det behaglig att diska i och ingen doft alls. Flaskan är återvinnigsbar och diskmedlet är inte testat på djur. Läs mer genom att klicka på länken ovan. 

 

                  animated-washing-dishes-image-0004                                              animated-washing-dishes-image-0004


Min man lagar maten och jag diskar. Fast nu längtar jag lite efter att få laga mat så vi skall turas om tills jag känner för att diska igen.   och få sätta mig vid dukat bord istället 

 

       

Tomas Andrsson Wij med När solen färgar juninatten. Har haft den inne förut men nu blir det en repris för den är så vacker och rörande. Dessutom är musikerna bakom Tomas så otrolig proffsiga så jag får gåshud. Tomas gör dessutom låten så bra. Det är poesi

 

                                 


Tunby Fritid 

Nu längtar jag bara tills i morgon då vi har hyrt elbilen. Vi har även satt upp oss på en helg om några veckor då vi åker till min son i Enköping. Längtar så efter att få träffa honom. Vi kom ut så sent på vår första promenad i dag så vi tog inte med oss nåt fika, som vi hade tänkt göra. Det blir en längre promenad efter lunchen. Ha nu en fortsatt fin torsdag 

 

 

#Munskydd #Näsolja #Seventh #Tomas

Av Malin wiper - 11 juni 2020 08:00


    

När vi kom ut genom porten i förmiddags så såg vi att vi fått två höga ljuspelare på vardera sida om det nya stenpartiet. Dom har inbyggda rörelsesensorer så när man man närmar sig så börjar dom lysa, lysande sa "Vanheden".  Nästa steg är ny asfalt på gångvägen och sen blir det blommor i stenformationerna under varje balkong

 

  

När vi var på väg ut efter lunchen så testade dom belysningen i ljuspelarna

 

 

På ena kortsidan av huset kommer det att bli en blomplantering och några bänkar. 

 

 

En lyrisk bild på en bänk mot en vägg som jag fotade på en av promenaderna i går. Tänk att sitta där en sommarkväll med ett litet flyttbart bord och lite gott att dricka med tilltugg. Eller bara en kopp kaffe med nåt till

 

        

Dagens vindsnurror

 

        

En bild på mig då vi var ute och promenerade efter lunchen i går.   

 

 

Här har vi hamnat vid parkoasen där dom nu skall fylla på vatten

 

 

Nu är även den övre bänkraden klar i parken så det har blivit större med fler bänkar att slå sig ner på. Vi satt oss där en stund och drack vår medhavda lokavatten

 

Bild före:

 

 

En bild jag tog i går som den ser ut innan jag beskurit och fixat till den lite. Kul att jag fick ett önskemål för då får jag förnya mig lite i bloggen. Tack syrran! 

 

Bilden efter:

 

 

här har beskurit och riktat upp bilden. Sen har jag tagit bort lite skarpt ljus på vänster sida. Det gör man genom att använda en stämpel där man kopierar andra delar av bilden till rätt ställe. Skuggorna på sidan om krukorna har jag behållit 

 

                           

 

Jag vet inte vad jag skall tro om det dom kommit fram till i Palme utredningen. Jag tror det är nåt mycket större. Helt plötsligt blev det så bråttomt att bli av med detta. 

 

         

Låten Vem skall jag tro på med Thomas Di Leva passar bra in nu. Då skriver vi torsdag och helgen knackar på dörren. Hoppas det blir lika fint väder hela helgen så man kan sitta ute nånstans och mysa med medhavd fika. 

                                   animated-sun-image-0268Solskenshälsning från Malin


#Rörelsesensorer #Bänk #Wind #Beskurit #Palme #Thomas

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards