Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 juni 2020

Av Malin wiper - 10 juni 2020 12:30


 

I fredags när vi promenerade hem från Hallstaparken så dök en kråka upp bredvid den lilla stigen. Den såg så eländig ut där den satt på en sten. 


 

Den vände sig om och såg ännu mer eländig ut. Den var nog sjuk och utstött så den blir nog inte så gammal. Jag blev så rörd och ledsen men man kan ju inte göra nåt. 

 

       

Mikael Wiehe med Flickan och kråkan

                                        animated-crow-image-0006


 

Jag stod helt stilla för att inte skrämma kråkan men den blev nog lite rädd för den gömde sig bakom stenen sen. Då promenerade vi iväg för att den skulle få vara ifred


 

Fiskmåsarna vaktar sina barn nu så det är inte värt att komma nära. Tur att jag har en kraftig zoom på kameran

 

Jag fick några bilder på fiskmåsungarna. Dom är 3 st men en av dom verkar inte må bra

 

                      animated-bird-image-0460               animated-bird-image-0460               animated-bird-image-0460

 

 

Här verkar det som att dom skall få mat

 

  

Det är ungen till vänster som inte verkar vara i form. Den sitter bara där och går inte fram till mamman/pappan för att få mat.  

 

       

Dagens vindsnurra Hummingbird

 

 

En bild jag hade i ett inlägg i går där jag skrev att jag tagit bort en ko bakom denna ko i photo shop. På begäran från syrran så ville hon se hur bilden såg ut före.

 

 

Så här såg bilden ut från början så jag har både beskurit den och tagit bort kon bakom i photo shop. Jag lär mig mer och mer där. Jag har haft en före och efterbild i bloggen förut och skall visa lite mer så ni ser vilken skillnad det blir om man måste fixa till nån bild. Att beskära och rikta upp måste jag göra på rätt många bilder. Vi har satt upp oss på elbilen på fredag för vi måste ha nåt att se fram emot. Det är toppenväder ute nu med en lite svalkande vind. Vi har redan varit ute en gång och vi skall ut ytterligare efter lunchen. Vi träffade vår vän Kristina i centrum och pratade en stund. Ha det bra och sköt om er

 

                                Hjärtlig hälsning från Malin 

 


#Kråka #Mikael #Fiskmåsungarna #Vindsnurra

Av Malin wiper - 10 juni 2020 07:15


 

Jag fick en bild mejlat till mig av syrran. Hon och hennes man har varit till våra föräldrars grav. Dom har gjort så fint runt den liggande gravstenen, tack snälla ni. Dom ligger på en vacker skogskyrkogård. Jag kan ju inte själv ta mig dit men vi har varit på den lilla minneslunden som finns här i Hallsta några gånger. Nu känner jag för att gå dit igen och tänka på alla som gått bort min mans och min släkt. Jag saknar er mamma och pappa..  

 

          

Flowers time lapse. Väldigt vackert

 

 

Det blommar för fullt på  balkongen. Här i krukorna som sitter under badrumsfönstret. 

 

  

Två änder som doppar sina fötter i det blanka vattnet

 

 

Varje gång man går förbi Åsby Floristen så får man nåt vackert att titta på.

 

  

Så mäktigt!.  

 

       

Sam Cooke med A change is going to come från 1963. Jag ser just nu en dokumentär om Sam Cooke på SVT play. Den heter Sköt du mig nu. Sam Cooke fick ett kort liv med sina 33 år på jorden. Han blev ihjälskuten. Klicka här för att se vad som står i Aftonbladet i och med denna låt. En fantastisk soulsångare


 
              animated-dividing-line-image-0180

 

Nu har onsdagen kommit och vädret fortsätter att tjusa oss. Det är bara att gå ut och njuta så länge man kan. Vi funderar på att hyra bilen igen till helgen och då inte fika på café  utan ta med oss fika och sätta oss vid nån hamn eller vid nåt vattendrag. Nu går vi in på dag 8 utan att ha ätit nåt efter kl 18.00 Vi har haft en kris men lyckades stoppa den med en halv kopp kaffe utan nåt till och en halv flaska lokavatten. Ha nu en skön onsdag mina kära besökare. Sköt om er och tack för att ni tittade in

 

#Gravstenen #Lapse #Änder #Floristen  #Sam

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards