Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 juni 2020

Av Malin wiper - 8 juni 2020 13:00


                                 

I går fikade vi på Mäster Jacobs Bageri & Konditori. Det är ett rätt nytt ställe som ligger på Östra hamnen Notudden. Det låg ett annat café där förut.


 

Tyvärr fick jag inga bra bilder hur jag än fixade med dom så jag var antagligen för snabb med att fota. Jag får ta nya en annan gång. Detta är en av uteplatserna på sidan. Dom har blomlådor mellan varje bord

 

          

Dagens vindsnurra


 

Jag fick ingen bild framifrån mot ingången men så här såg det ut på ena sidan och dom små borden på höger sida är för barn.

 

                         animated-dividing-line-image-0201 


 

Andra sidan. Vi hade tänkt sitta ute för det var så mysigt där och lite annorlunda läckra möbler men det blåste så mycket så det gick inte.


 

Dom hade tre fikaplatser inomhus och dom stod på 2 m avstånd. Det var mycket snyggare där än jag kunde få fram och vi satt oss vid ett bord för två. Just då var vi ensamma där. Vi blev fotade och vi fotade varandra men bilderna blev inte bra så vi får ta nya nästa gång

 

 

Här är personalen som var mycket trevliga, glada och kunniga. Sånt betyder mycket


 

Dom rostar själva kaffet så det var otroligt gott

 

                                                                              


 

Min man tog en smörgås med solrosfrön, ost och grönsaker. Min man tyckte den var supergod

 

                                     


Nordic Nest

 

Jag valde majsbröd med ost och grönsaker. Det var det godaste majsbrödet jag någonsin smakat. När jag tuggade igenom brödet så var det frasigt, fin smak och lättätet så varje tugga var en njutning. Vi satt inte så länge för det kom sen in lite mer folk men blir det lite ihållande bra väder framöver så kan vi sitta ute och fika. 

 

 

Dom hade även massor av fint kaffebröd och ett av dom var dessa pajer. 


              

Dom hade massor av fint matbröd som syns på första bilden. Vi köpte med oss ett runt surdegsbröd med aprikos och pumpafrön. Ett rågbröd och 11 småbröd med majs. Klicka på bilderna så blir dom större. Min man testade en skiva av surdegsbrödet i går eftermiddag och han tyckte det var supergott

 

                                                   

 

Vi vaknade inte förrens 08.30 i dag så vi var nog rätt trötta. Vi hade så härligt i går på vår biltur och jag har rätt många bilder att färdigställa. I dag ser det ut att bli en solig och fin dag. Vi har varit ute på en kortare promenad för jag hade för mycket kläder på mig. Vi skalar av oss och går en längre promenad efter lunchen. 

 

        

Coffee Kiosk Full Design      



#Mäster #Möbler #Personalen #Majsbröd #Kiosk 

Av Malin wiper - 8 juni 2020 08:30


                        

 

Ett ordlöst inlägg med bilder jag fotat dom sista dagarna när det gäller blommor


        

      

Dagens läckra wind spinner (vindsnurra)


  

 

      

   

       

Dana Winner med Sound of silence. Simon and Garfunkel cover. 

 

Vi hyrde elbilen i går för vi var så rastlösa och kände att vi måste ut. Vi bestämde oss 09.30 och såg att elbilen var ledig så vi tog den 10.00 Jag håller på med bilderna jag tog nu så det kommer några inlägg så fort allt är klart. När vi kom hem så åt vi och sen pratade jag jättelänge med Lena min bloggläsare/vän. Efter det så tog jag det lugnt och kollade runt på laptopen efter nån film eller serie att titta på. Hoppas ni får en bra början på veckan

 

 

Vi får se om dagen sniglar sig fram


 

#Ordlöst #Blommor #Spinner #Dana

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards