Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 juni 2020

Av Malin wiper - 7 juni 2020 13:30


 

Här kommer del 2 från Hallstaparken dit vi var i lördags. Jag fotade lite inomhus men det blev inte så bra för det är dämpad belysning och blixten hjälper inte fullt ut. Jag måste fixa en extra belysning på sidan om. Det var helt folktomt där då jag var inne och jag var bara där en korts stund och skyndade mig att fota


Klicka här för att se del 1


 

Det blev några detaljbilder i alla fall. Det är så fantastiskt inrett där med massor av retrosaker och möbler. Från 1950-1970-talet och en bit in på 1980-talet. Dom första två åren vi bodde här så var vi dit och roade oss ett antal gånger och såg även Stand up och dansade disco, pop och annat till Dj Clabbe.

 

             animated-dj-image-0003                                           animated-dj-image-0003

 

     

Jag fick Clabbes autograf och så här ser den ut. Klicka här för att se hur kul vi hade denna kväll. 


     

Det finns massor av olika sittplatser i lokalen och här en där man kan sjunka ner i kuddar och bara mysa


 

Det finns mycket att kolla in och saker som tillkommit


 

Jag har haft en gitarr som var i liknande färg som denna. Då satt jag i mitt källarrum och spelade och sjöng Joan Baez låtar och även Bob Dylan och några andra. 


 

Kul skylt


 

Om man inte vill ha smörgås utan kaffebröd så är det detta som finns på menyn hos Hallstaparkens Café. Där kan man både sitta inne och ute, bara att välja efter väder


 

Dom har även glass. Ha en fortsatt fin dag i detta omväxlande väder. När detta kommer in är vi på äventyr för vi blev så rastlösa av att sitta inne och vädret är så upp och ner så man vet inte när regnet kommer

 

      

Joan Baez med Diamonds And Rust från 1977. Hon har en magisk röst som berör


#Hallstaparken #Autograf #Gitarr #Joan

Av Malin wiper - 7 juni 2020 08:00


 

En MERCEDES-BENZ  från 1997 stod på en av våra huvudgator och lyste upp i sin snygga turkosa färg


 

Så här ser den ut framifrån

 

       

Dagens vindsnurror


 

En tjusig CADILLAC SEVILLE från 1984 susade förbi oss på en av våra promenader.


 

Här behövs det en bildoktor..    


 

Ytterligare en bil som behöver fixas till


 

Dök på en CHEVROLET van från 1989 på en annan promenad


 

Undrar om det är nån som varit och klottrat på bilen? för jag tror inte dom gjort det själva

                   

BP macken i Krokek. Häftig musik till klippet också 

    animated-dividing-line-image-0209  

Det kommer ytterligare ett inlägg från Hallstaparken men jag sticker emellan med detta först. Jag har så många inlägg på kö nu så min stressnivå är förhöjd..  men det är ju ingen brådska. Ha en lugn och fin söndag 

 

#Mercedes #Vindsnurror #Cadillac #Chevrolet #Krokek 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards