Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 juni 2020

Av Malin wiper - 6 juni 2020 18:15


                      

 

Trots att det var risk för regn så promenerade vi bort till Hallstaparken för att njuta av en kaffestund på deras uteservering. Det går att fika inomhus också. Det är så pyntat och fint framför Södra entrén med blommor och utemöbler. Där kan man ju också slå sig ner med sitt fika. 


 

Det är en rätt stor uteservering i det gröna med fågelkvitter och ett stort mäktigt kastanjeträd i mitten. 

 

                     animated-bird-image-0315                                                animated-bird-image-0315 

 

Utemöblerna står på behörigt avstånd och det är bara att välja vart man vill sitta.


 

Vill man sitta lite undanskymt för sig själv så väljer man den vita gruppen bakom kastanjen

 

  

Jag och min man filmade en snutt var men det blev så skakigt så nästa gång jag skall filma så tar jag med mig enbenstativet till kameran. Fast det vore ännu häftigare att ha en sån där Go Pro (action) kamera. Min son har en sån. 


 

Vi valde en grupp för två som såg mysig ut.  

                        

    

Här sitter jag i startgroparna för att ha en mysstund. Det var ju röd dag så jag valde en röd mugg


Kolla in smörgåsarna vi beställde..  . Dom är otroliga på att dekorera smörgåsar så dom är fina både för gom och öga


   

Min mans smörgås på nära håll. Jag är barnsligt förtjust i gapande smörgåsar. Han valde salami, brie och massor av grönt


 

Själv valde jag en med brie, vanlig ost och massor av grönt. Jag fick bara i mig halva för jag går lite på diet och magen har börjat krympa ihop lite. Äter inte efter 18.00 på kvällarna och det sista målet är havregrynsgröt. Jag har ändrat på en hel del. Min man fick äta upp den andra halvan. Det var otroligt goda smörgåsar.


 

Vi satt kvar ett bra tag och bara insöp miljön, fågelkvittret och lugnet. Som min man brukar säga: att man skall "efternjuta". Vi beställde även in pärondricka för vi blev lite törstiga och då kunde vi sitta ännu längre och njuta. Jag blev så lungn i själen och riktigt gick ner i varv             

 

 

Här är deras Café meny och öppettider. Förutom detta finns det även kaffebröd och det såg supergott ut. Dessutom har dom glass

 

                             

 

Det blev inget regn och solen kom fram till slut. Vi fick oss en liten promenad dit och en lite längre hem. Vi kände oss så nöjda och glada efter efter den mysiga fikastunden. Vi hade tänkt gå ut igen efter lunchen men det började blåsa och regna för fullt så vi håller oss inomhus. Ha en fortsatt fin lördag

 

Fortsättning följer med del 2 ...............................................

 

 

Jag fotade Susanne Croner och Ova Croner och det inomhus. Jag tog lite bilder inne också för det var inget folk där just då. Urgulliga tjejer och duktiga och kreativa på det dom gör

 

     

Susanne Croner med låten On My Own. Det är Susanne som driver Hallstaparken. Hon är även konstnär och körledare så hon har många järn i elden. Hon har en jättefin röst


#Hallstaparken #Uteservering #Smörgåsarna #Pärondricka #Susanne

Av Malin wiper - 6 juni 2020 13:00


       

Kanal Smedjan på uppdrag av Strömsholms Kanal. Till saken hör att vi råkade befinna oss på bryggan när killarna dök upp för att magnetfiska och filma. Därför kan ni se mig och min man som hastigast i filmklippet. 

 

                        


Detektorist 

Klicka här för att se när vi var dit och fick uppleva magnetfiske. Jag har satt in en bildlänk till Kanal Smedjan en bit under min presentationsbild. Det finns även en vanlig länk till dom under: Jag rekommenderar

 

 

Så här ser killarna ut som vi träffade på bryggan. Oskar till höger är även en skicklig smed. Han arbetar med materialet han får upp när han magnetfiskar. Jag glömde fråga vad Oskars kompis heter

 

        

Ytterligare ett klipp från Kanal Smedjan

 

                          animated-smith-and-blacksmith-image-0034                                           animated-smith-and-blacksmith-image-0034


 

Med denna bild från Skanssjön önskar jag er en magisk dag. Det har regnat i natt och det är inte lika varmt som förut men vad gör det om 100 år.



#Smedjan #Strömsholms #Magnetfiskar

Av Malin wiper - 6 juni 2020 08:00


 

Jag hajjade till på avstånd när jag såg nåt högt i ett cykelställ i skarp turkos färg. Det visade sig vara en annorlunda cykel som jag misstänker är ett hemmabygge. Jag blir ju så lycklig när det dyker upp ett sånt motiv. Fantasin går igång på mig om vad det kan vara för person som äger cykeln. Kanske en clown som använder den i sina nummer eller om Hammarteatern har den i nån föreställning. Eller är den en installation? Jag hade velat se när personen cyklade på cykeln, det hade varit en höjdare


 

Det är inte bara ekrar  vägrätt utan också lodrätt

 

       

Ett klipp med annorlunda och crazy cyklar. Den första dom visar är en sån jag velat ha länge men dom har inte kommit till Sverige. Dom heter Treadmill bike


 

På lite närmare håll upptill


Det turkosa ser ut som nån slags plastremsor som cykeln är inlindad i


   

Från andra hållet. Mer sånt här vill jag se...  


 

Efter det susade denna bil förbi men jag vet inte vad det är för bilmodell men tror att det är Pontiac. Om nån vet vad det är för bil så får ni gärna lägga in en kommentar


 

Jag såg denna OPEL REKORD COUPE när vi var ute på vår promenad i går. Den är av årsmodell 1967


 

Vi trodde det skulle börja regna i går men då träffade vi en man i centrum som hört att det skulle regna mer mot kvällen


 

Vårt ICA Supermarket Matkassen skall bygga ut. Det blir mot centrumgatan framför Hammarteatern. Det kommer även att inrymma ett Café som på dom stora ICA butikerna. Det grävs och jobbas för fullt 


 

Från andra sidan och på vänster sida ligger ICA 

 

   

I dag skall vi promenera bort till Hallstaparken för att ta en utomhusfika på deras Café som har öppet i dag från 10.00-16.00 Blir det busväder med regn så vet vi inte hur vi gör. Vi har frågat Susanne om det även går att fika inne vid dåligt väder, det går det men jag vill helst sitta ute. Ovan en bild på Hallstaparkens södra entré i september 2018. Vad jag kan förstå så har dom utomhuscafét på en bit ut på höger sida 


Hallstaparkens Café kommer att ha öppet onsdagar-fredagar 10-18


Lördagar och söndagar 10-16

 

                                   

Bauhaus 

       

Här kommer ett klipp då jag filmade The Granlocks på Hallstaparken 28/10 2017. Vilken härlig kväll vi hade. Klicka här för att se ett inlägg jag skrev på bloggen ang detta. Klicka här för att se del 2

 

                                  animated-weekend-image-0033 

 

Nu är det bara att önska er en härlig lördag och helg. Var rädda om er, det finns bara en av dig

 

#Cykel #Treadmill #Opel #ICA #Hallstaparken #Granlocks

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards