Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 juni 2020

Av Malin wiper - 1 juni 2020 08:15

 

Nu är jag så glad att få komma ut med elbilen igen. Vädret är ju helt underbart så det passar ypperligt. Vi vet inte riktigt vilket håll vi skall åka åt. Sen att bara få åka ut på nån liten fin väg och hitta motiv och kraft är mer värt än någonsin nu.

 

  

Poster Lounge 

I går fyllde Clint Eastwood 90 år och han fortsätter att arbeta, och varför inte? när man är pigg och har ett arbete man trivs med. Jag är uppvuxen med hans filmer och har sett allt.

 

                        

Clint Eastwood är en amerikansk skådespelare, regissör och filmproducent. Han har tilldelats fem Oscarstatyetter, bland annat för bästa regi för De skoningslösa. Han har också varit politiskt engagerad. Jag hade inte en aning om att han hade så mycket som 8 barn

 

       

Klicka här för att höra ledmotivet till The Good the Bad and the Ugly. Jag fick ju i födelsedagspresent förra året en konsert med Ennio Morricone Globen av min son. Det är han som komponerat filmmusiken till många av filmerna. Även The Good the Bad and the Ugly. Det var en upplevelse som jag aldrig glömmer.

 

       

Här ett filmklipp från Globen då jag filmade. Där hör man låten The Good the Bad and the Ugly. Klicka här för att se ett klipp där jag filmade när konserten var slut och Ennio blev avtackad och var på väg ut

 

              animated-flower-image-0154

 

 Nu måste jag lägga på ett kol för vi skall snart åka ut med elbilen och vädret är helt underbart. Återkommer så fort jag hinner. Ha nu en bra dag än om vi har denna oro över oss som inte tycks ta slut. Tur att man ändå får vara utomhus. Sköt om er. Kram från Malin   


#Clint 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards