Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 maj 2020

Av Malin wiper - 28 maj 2020 12:30


      

Vi fikade ju ute i naturen i går men när vi sen gick hemåt så kunde vi inte låta bli att fika ute ändå. Vi gick förbi Håkans Hembageri och tog oss varsin kaffe. Jag valde en hallongrotta och min man en finsk pinne. Jättegott. Vi var ensamma därute på en av bänkborden. Mitt hår har kapsejsat helt nu i och med att toningen snart är ett minne blott och håret behöver även en sax. Jag undrar om man får gå till frissan i rådande omständigheter?. Min man har inga problem med sånt för han har en klippmaskin som funkar jättebra. 

 

 

Man får bara gå in 2 st åt gången i bageriet och det är toppen. Tjejen som jobbade där just då hade en jättefin tatuering på armen. Vissat tatueringar tycker jag är snygga och detta var en av dom. 

 

                         

Här är några tatueringar jag fotat men det är många fler. Klicka på bilderna så blir dom större


 

Härligt när en matta hänger ner från en balkong. Gillar mönstret på denna


    

 

En barack bredvid ett gatuarbete. Inget får vara ifred från graffiti. Jag gillar ju graffiti och väggmålningar men då skall dom vara snygga 


 

Nu är det full rulle på gården i och med förbättringar så dom har rivit upp alla planteringar. I går rev dom upp den gamla asfalten och det var ett sånt liv så det vibrerade i både huset och min kropp. 


 

Hela den här gången skall få ny asfalt och sen får vi nya cykelställ, markerade ingångar, blomkrukor mm


 

Nu blir det en låt direkt ur min skivback

 

 

Jag väljer en vinyl LP skiva med Yves Montand som heter Le Paris De. Det är en av flera gamla LP skivor som min son hade med sig då han var till oss sist före convid-19. Jag fick en hel hög att kolla igenom och dom är från hans pappas samling. Jag skulle ta dom jag ville ha för han ville inte ha alla själv. Jag skaffade en skivback och fyllde dom med skivorna jag ville ha. Klicka här för att se skivbacken som egentligen är en låda till nåt annat men den funkade  

 

      

Jag väljer låten Les Feuilles Mortes med Yves Montand. Det är en tribut till honom med snygga bilder. Yves Montand var en italiensk-fransk skådespelare och sångare. Han dog 1991 i en ålder av 70 år. Han var gift med Simone Signoret som var en fransk hyllad skådespelerska. Hon dog redan 1985 i en ålder av 64 år. Yves Montand har en härlig poetisk röst. Ha det bra och sköt om er  

 

                                

via GIPHY 


#Håkans #Tatuering #Förbättringar #Yves

Av Malin wiper - 28 maj 2020 08:00


    

Lite bilder från vår fortsatta promenad i går. Hela dan var helt underbar och jag njuter. I och med dagens läge så behövs skönhetsupplevelser genom naturen för att dämpa oron


  

Min man blickar ut över Skantzsjön


        

Dagens vindsnurror


  

En kråka hade satt sig på en lyktstolpe


 

Det finns flera bryggor och många sittplatser vid Skanssjön


 

Alla goda ting är tre


 

En gräsand som gömt sig i vegetation


  

  

Så fint med det röda huset mellan dom höga träden


   

Nu avslutar jag detta inlägg med att önska er en fin torsdag. I dag skall min man gå och ta varanprov och det brukar för det mesta ligga bra till. Jag har än inte visat bilder från lördagen då vi hyrde elbilen. Jag har lite kö på bilder och inlägg.

 

      

Nu känns det som det behövs nåt som svänger lite så man får lite kontrast. Boogie-Woogie med Martin & Sabine Pyrker. Jag hade svårt att sitta still

 

                 animated-drum-image-0013                                     animated-drum-image-0013

 

#Promenad #Skanssjön #Vindsnurror #Kråka #Gräsand #Sabine

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards