Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 maj 2020

Av Malin wiper - 26 maj 2020 13:15


  

Vi tog en fika på härliga Runes Café i går. Klicka här för att se när vi var dit sist. Klicka här för att se när vi var dit 9 maj. Min man fotade mig också men solen var så skarp så den blev så dålig. Hon sa att uteserveringen skall fixas till så småningom. Cafét ligger i ett bostadsområde så man ser hus och naturtomt vid uteplatsen

 

       

Dagens vindsnurra. Vacker och färgstark

 

  

Min man åt en "Samon lahen ajon" vad är detta?. Vi fick det beskrivet som en lättäten, tunnbottnad pizza från mellanöstern. Klicka här för att läsa en längre beskrivning i ett inlägg från april. Jag gillar deras tekakor så jag valde en sån. 


 

Min man har ätit en sån här förut också men den var lite mindre. Den finns i två storlekar och man rullar ihop den som ett tunnbröd


 

Sen är det bara att skära i bitar och äta och njuta av denna delikatess. Den är lättäten och inte så mäktig som den ser ut. Det är min mans favorit


 

Eller så äter man den som den är

 

                                      


Åhléns

 

Flerfärgade läckra dammsugare

 

                            

 

En läcker turkos blåbärstårta som redan mist några bitar till nån som ville njuta

 

                             


Ernst tårtspade

 

Denna rätt skall vi testa nästa gång och då ta dricka till. Det är ju som en liten lunch med ett bröd som innehåller falafel, blandade grönsaker, sås och lite annat. Sen for vi vidare på nya äventyr. 

 

 

                          animated-sun-image-0268Njut i solen och ha en fortsatt fin dag

 

      

Jag tar ytterligare ett klipp i dag med en vacker vindsnurra. Till den lite passande musik för jag blir så glad av att vi har sånt fint väder


#Runes #Vindsnurra #Samon #Blåbärstårta  

Av Malin wiper - 26 maj 2020 08:00

 

När vi började vår färd med elbilen i går så såg vi först denna FORD TUDOR från 1948 i sin fina vinröda färg. Den var så välskött och snygg och stod där och visade upp sig i all glans

 

          

 

          

Ford Tudor 1948 inuti från Flickr

 

   

Vi åkte sen in till Västerås centrum och där har vi inte varit på flera månader utan hållit oss till utkanterna. Såg en orange glänsande läcker motorcykel av märket Honda Shadow


 

Vi gick förbi svartån och en av broarna där det var så vackert nu. Det var en riktig sommardag i går

 

 

En grön minibil for förbi på bron

 

 

Det var jättevackert och vattnet låg där så spegelblankt.

 

       

Dagens vindspinner blir denna läckra sak


 

När vi sen gick ut på Stora Torget förbi en blomförsäljning då fick vi vända om. Vi hade gått en bra bit men det var rena rama "ryska rouletten" att ta sig fram för ingen höll avstånd så vi fick parera och ha ögon i nacken. Jag blev så stressad och irriterad till slut så vi åkte ut ur stan och kommer inte tillbaka förrens allt lugnat ner sig. Det var massor av folk ute och dom betedde sig som vi inte hade nån pandemi. Vi åkte istället ut på en liten fin väg. 

 

            animated-gun-and-pistol-image-0052                                                       animated-gun-and-pistol-image-0052

 

 

I våra blomlådor blomstrar det för fullt. Vi har inte orkat dela på blomlådorna än utan väntar tills vi får ett ryck. Två av dom skall vi flytta längre ner på räcket så det blir en öppning emellan

 

 

Nu är det livat igen på vår gård. Dom har börjat riva upp alla rabatter intill huset. Vi skall få asfalterat och sen får vi nya cykelställ, blomlådor och bänkar.

 

Det funkade bra i bilen med min ländrygg. Det är väldigt bekväma säten i elbilen så jag behövde ingen ryggdyna vi gick även ut och gick omkring några omgångar så det funkade bra. Tyvärr så har jag blivit dålig i magen istället för så är det med mig och värktabletter, vi går inte ihop. Så nu testar jag att inte ta några än om jag bara tagit en gång/dag men det räcker för att jag skall må dåligt i magen. Får hålla mig till kyla, bindvävsmassage och promenader. Min man frågade mig i morse om jag sovit gott. Då hörde jag mig själv svara: jag tror det men har inga bevis..   . Ibland tror jag hjärnan jobbar på egen hand. Nu säger jag Hej!, för denna gång och skickar en varm kram

 

                          Nu svävar jag ut på nya små äventyr          


 

 

#Ford #Honda #Svartån #Minibil #Ryska #Rabatter #Emily 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards