Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 maj 2020

Av Malin wiper - 25 maj 2020 13:00


 

På en av promenaderna i går så tog vi med oss fika men det såg inte lovande ut med dessa mörka moln, Vi höll ut och fortsatte gå men vi hade paraplyer med oss. Tur att det inte blåser så mycket nu 

 

                               

Huvudparaply från Grandado

 

Det är pyntat och fint lite överallt 


 

Snygga träd


        

Dagens vindsnurra nr 2


  

 

Till slut blev molnen så mörka så vi skyndade oss och tog en fika på en gård nära oss. Det området tillhör också Hallstahem. Vi hade tänkt gå till en annan plats längre bort och fika men det hade vi inte hunnit innan första regndropparna kom

 

                                    


Kaffetermos från Lyckasmedmat

 

Det gick bra att sitta där en stund mitt i området och inte en enda människa i sikte. Dessutom tycker jag söndagar är tråkiga


                                                          

Magasin 11


 

Det kom bara några droppar så vi gick vidare ett tag till. Det går över mitt förstånd hur man kan få skövla regnskogar. Lokalbefolkningen har organiserat sig och försöker driva bort skövlarna. Det gör att många har fått sätta livet till och det är så tragiskt. Hur kan nån få bestämma över regnskogarna?. Klimatet förändras, urbefolkningen försvinner och djuren dör ut. Det är ren och skär ondska. Klicka här för att läsa lite mer


 

Detta var ett fantastiskt vackert träd men det blev inte fullt så bra på bild


 

Däck kan också bli bildsköna


 

Ännu finare med dessa i gräset


 

Jag orkar inte hålla upp det lutande trädet längre. Mr T kan du ringa Räddningskåren..  

 

När detta kommer in så är vi ute med elbilen på äventyr. Jag är bättre i ländryggen men vi får se hur ryggen reagerar av att sitta i bilen men vi stannar och tar promenader. Ha en fortsatt fin måndag

 

               animated-television-image-0058                                             animated-television-image-0058

 

Några serier jag följer just nu på SVT play:

 

Kommissarie Lewis, McLeods döttrar och dokumentären om The Boppers som min väninna Lena tipsade om. Hon har sett dom live flera gånger och många andra grupper

 

      

The Boppers medley


#Moln #Träd #Vindsnurra #Fika #Regnskogar #Däck #Lewis

Av Malin wiper - 25 maj 2020 07:30


 

I går skrev jag om vår klädesbutik Stilmark och då om herrkläder. Nu kommer lite damkläder jag fotat. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev i lördags ang herrkläder

 

                      


Vändbar klädborste från Rito

     

Jag såg utanför butiken såna här byxor som dom sålde för 199 kr. Dom finns i svart, mörkblått och beige. Dom är sommartunna och har resår i midjan så jag köpte mig ett par. Sen har dom lite blixtlås och knappar som utsmyckning. Jag har väldigt dåligt med tunna sommarbyxor så jag behöver ännu fler par men det får jag köpa senare. 


 

Tunna långa klänningar är på modet nu och jag har själv haft såna för flera årtionden sen. När jag är överviktig så passar jag tyvärr inte varken i klänning eller kjol. 

 

                                       


Metro klädhängare från Bra Innemöbler

 

Lite blusar med mycket mönster


 

Gula och gröna nyanser. Hade jag haft lite mer tid på mig så hade jag kunnat fota med lite mer finess.


 

Det finns topar med både mönster och enfärgade men jag ville inte vara därinne och fota för länge


 

Svart, vitt verkar alltid hålla sig i modet

 

         

Dagens vindsnurra, en vacker syn


 

Expo skor där min man köpte sina reaskor i går har ju även damskor och dom ligger intill Stilmark. Jag hann ta några bilder

 

                       


Skohylla från Whon Zimmer. Går lika bra att ha som hatthylla

 

Härliga sandaler

 

 

Dom här vita sandalerna köpte jag hos dom i maj 2019 på rea. Betalade 200 kr och dom har kostat 400 kr. Jag använde dom inte förra sommaren men nu har jag tagit fram dom och det är ju kul med nåt nytt. Märket är Inblu


 

Så här ser dom ut från sidan. Jag kan inte ha helt platta skor utan det måste vara lite höjd baktill


 

Snyggt i gult och grönt. Det finns hur mycket som helst där och även väskor, barnskor och annat.    

 

   

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2016 då vi bodde i Vaggeryd. Jag fotade ofta på vår skobutik City Skor. I det ser man dom sista sandalerna jag köpte och dom funkar fortfarande efter 4 år. Myrna som driver butiken var även min Tandhygenist i flera år. AB skor och tänder...  . Hon anordnade också återkommande "Tjejkvällar" och "Grabbkvällar". Jag var på flera stycken och även min man. Klicka här för att se lite mer jag fotade hos City Skor. Jag glömmer er aldrig och hoppas på att så småningom kunna åka på en nostalgitripp till Vaggeryd. Vi tillbringade ju hela 17 år i den kommunen

 

      

In this shoes med Bette Midler

 

Jag var ute och promenerade tre gånger i går på grund av ländryggen. Sen satt jag med ispåse ett tag men jag kan inte göra vissa saker nu som jag tänkt i och med att vi håller på att stälda i skåp och rensa. Det får jag vänta med tills detta lugnar ner sig. Jag får finna mig i att ta värktabletter några dagar. I dag har vi ju hyrt elbilen så jag får ta med mig den extra ländryggsdyna och sitta på i bilen och det var det nog ca 1 år sedan jag behövde sist. Det är 12 grader redan 07.00 på morgonen så det blir nog en härlig dag. Ha en fin början på veckan och sköt om er

 

 

#Stilmark #Vindsnurra #Expo #City #Bette 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards