Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 maj 2020

Av Malin wiper - 22 maj 2020 13:45


      

I går filmade jag två flugfiskare som fiskade i Kolbäcksån. Det såg så härligt ut så jag kunde inte låta bli. Dom såg oss sen och verkade inte ha nåt emot detta. Dom tog bort kroken och släppte tillbaka fisken men det kom inte med i klippet

 

 

Jag fotade lite också

 

                                  animated-fishing-image-0105

 

     

 

Vi vaknade ju så sent i dag så vi tog en fika på Hallsta Café & Restaurang. En man kom åkande på sin moped som såg ut som en vespa. Det är en Ventro Retro från 2017. 


 

Jag gick fram till mannen och frågade om jag fick fota honom och det gick bra. Jag trodde han var Italienare men det visade sig att han kom från Irak. Han har bott i Sverige i 15 år och har arbetat här hela tiden. Han hade nu bara en ledig dag sen skulle han till arbetet igen. Han pratade bra svenska och var supertrevlig

 

 

Jag skulle själv inte säga nej till en Retromoped

 

      

 

Jag fick ta ytterligare en bild och som ni ser så är det strålande solsken och i dag var det ännu mer folk i farten.

 

                   animated-scooter-image-0032               animated-scooter-image-0032               animated-scooter-image-0032


 

Sen träffade vi detta par på fiket som även känner min nätvän Margit, paret heter Monica och Jan. Dom har bott i Kolsva förut men nu bor dom sen 12 år tillbaka i en husbil. Det är ju precis det vi skulle vilja göra också. Dom åker ut och bor på olika ställen och bara njuter av tillvaron. Sist var dom i Södertälje men nu på på vår camping Skantzö Bad & Camping. Det är fler och fler som flyttar in i husvagnar och husbilar. Vilken frihet och bara det att få undan så mycket saker som man samlar på sig. Dom var supertrevliga så vi pratade en lång stund med dom.

 

      

The Lovin' Spoonful med låten Summer In the city. Nu skall vi ut igen för det går inte att vara inne när vi har såna fina dagar. I helgen skall det bli sämre väder. Ha det bra och sköt om er



#Flugfiskare #Retro #Par #Husbil #Spoonful

Av Malin wiper - 22 maj 2020 09:45

  

När vi började vår långa promenad i går i det vackra vädret så dök en OPEL KAPITÄN P DE LUXE från 1962 upp. Den stod vid vår OKQ8 mack. Den var så tjusig i både sin färg och form och det är inte ofta man ser en opel kapitän så det var en höjdare

 

 

Från baksidan. Klicka här för att se Opel Kapitän från 1938 till 1970.

 

     


Låten Opel Kapitän


 

Den är ju bara för snygg                                  

 

 

Sen fortsatte vi mot första slussen vid Strömsholms Kanal

 

      

Sen blev det då en liten fikastund vid kanalen

 

                                    


Rory's 

      

Dagens vindsnurra

 

En annan del av kanalen

 

 

Det här är en hund som verkligen gillade att simma. Hens matte kastade ut en blå leksak och hunden slängde sig i vattnet. Det hände 4 gånger medans vi stod där och tittade.  

 

                          animated-dog-image-0401

 

 

Vi gick vidare och sen hände saker men det kommer i ett annat inlägg för filmklippet är inte klart än

 

 

Kanadagässen trivdes ypperligt

 

 

Dessa träd bakom en busskur är magiskt vackra

 

Vi trodde klockan var 06.00 då vi vaknade i morse men det visade sig att den var nästan 09.00 och det blev ett lite bakslag. Vi hade tänkt promenera ut tidigt eftersom det är så soligt och varmt redan från morgonen nu. Vi får gå ut lite senare istället för jag har så många bilder att kolla igenom och fixa till om det behövs. Tog in dom som jag fick klara i går. Hoppas ni har det bra och njuter i det lilla nu när världsläget är som det är. Sköt om er   

 

                                      

 

#Opel #Strömsholms #Fikastund #Vindsnurra #Hund #Kanadagässen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards