Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 maj 2020

Av Malin wiper - 20 maj 2020 13:30

 

I dag är det så pass fint väder så vi promenerade till Strömsholms kanal med medhavd fika

 

 

Det är så otroligt vackert nu i kanalen. Klicka här för att se när vi besökte en av våra andra slussar

 

 

Vi satt oss vid ett av borden på gräsmattan framför kanalen. Efter ett tag gick solen i moln och det blev rätt kallt men vi satt kvar en stund till. Ovanför ser man Skantzö Bad & Camping. Klicka här för att se när vi var dit 23 april

 

                                                                  

TS Reklam  

  

Jag såg en knipa i kanalen och den hade hög fart och sen fick jag zooma rejält. Vad bra man mår när man är ute och promenerar och får ta del av all grönska, fågelkvitter och mycket mer

 

      

 

Vi gick sen förbi det andra utegymmet som dom har i kommunen. Det ligger i anstlutning till campingen. Där kan man också inta sitt fika. Jag vill skaffa mig ett boulespel och börja spela boule på boulebanan vid det andra utegymmet. Jag håller på att kolla upp bouleset på nätet. Först skall min man och jag träna men sen kan vi ta med oss nån/några fler för det finns ju 6 bouleklot. När vi sen gick hemåt så träffade vi det trevliga och fina paret som är med i "kompisgänget" (Hallsta Café & Restaurang) som nu har uppehåll i och med covid-19. Vi stod och pratade med dom en bra stund på håll. 

 

 

Lite blommor som stack upp från en balkong

 

 

Detta är nog den slitnaste vägskylt jag sett. 

 

 

Jag såg en pilfink i gräset. Klicka här för att se pilfink i fågelholk

 

Den vände sig sakta om

 

                animated-bird-image-0474               animated-bird-image-0474               animated-bird-image-0474               animated-bird-image-0474               animated-bird-image-0474               animated-bird-image-0474

 

  

Sen tittade den rakt på mig och tycktes tänka: är du färdig snart med fotandet så jag får äta i fred?.  

 

 

När vi närmade oss vårt bostadsområde så såg jag att fiskmåshonan nu ruvade för fullt på sina ägg

 

     

Jag avslutar med en 9-årig gitarrist. Han heter Marel Hidalgo, och Wow! 

 

                                         Ha en fortsatt fin dag..animated-guitar-image-0017


 

#Strömsholms #Knipa #Pilfink #Marel

Av Malin wiper - 20 maj 2020 08:30


 

Jag köpte en ny datormus för ett tag sen hos Hallsta Teknik. Den kostade 169 kr och har lite mer funktioner än min gamla. När jag sen hade använt den ett tag så fick jag ont i hand och armled. Inte för att det var nåt fel på datormusen utan den var lite högre än min gamla. Då gav jag den till min man för hans datormus är rätt sliten så han blev jätteglad och den fungerade toppen för honom. Hoppas vår teknikbutik får finnas kvar för vi har köpt lite där både batterier och annat. Han som driver butiken är jättetrevlig och hjälpsam

 

 

Så här ser min gamla datormus ut. Höjden på den är 2 cm  och på den nya 3 cm. Tänk att det kan göra sån skillnad. Jag hade önskat att jag hade kunnat använda musplattan på laptopen men hur jag än försöker så blir det galet så jag gav upp. Jag gjorde några justeringar på inställningar så den gamla datormusen nu fungerar lite bättre.

 

                     animated-mouse-image-0067                                        animated-mouse-image-0067 

 

 

Detta åt vi till lunch i går. Det består av vegetarisk schnitzel, pasta, röd vinbärsgelé, morötter, broccoli, palsternackor och Eric Lallerstedts curry-Lime dressing. Schnitzeln är så otroligt god och även pastan

 

  

Kan verkligen rekommendera dessa vegetariska schnitzlar som kommer från Hälsans Kök och en förpackning innehåller 3 st schnitzlar. Kan även tipsa om pastan som kommer från Zeta Casa di luca och är en strozzapreti. Det är en av mina favoriter och min mage mår bra för den innehåller 100% durumvete. Jag har tipsat om dessa två produkter förut men det var rätt länge sen. 

 

       

Dagens vindsnurra/snurror


 

Om ett tag skall vi promenera ut och ha kaffe med oss för det ser ut att bli toppenväder i dag. Hoppas ni har en bra onsdag att se fram emot mina härliga besökare.

 

     

Nu kan vi behöva nåt svalkande och vackert som här med Tessa Virtue & Scott Moir. Dom paråker till låten I wanna hold your hand (The Beatles cover). Jag har ju varit och är ett fan av konståkning i alla dess former. Tyvärr har jag inte följt med dom sista åren men förr så satt jag spikad i TV-soffan och såg allt. Nu är det så mycket annat som lockar så man hinner inte med i svängarna.


#Datormus #Schnitzel #Vindsnurra #Cykel #Tessa

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards