Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 maj 2020

Av Malin wiper - 19 maj 2020 14:15

 

Jag promenerade ensam en stund i dag och då såg jag denna VOLVO 360 GLT från 1984. Det roliga var att det låg två gamla väskor på takräcket. Bilens färg var också lite udda med med svart plåt ovanför hjulen framtill


 

Den såg välskött ut och fin ut. Jag blir alltid glad då jag ser äldre bilar som sköt om

 

                                


Resebyå

 

       

Klicka här för att se ett gammalt klipp från Trafikmagasinet


 

Här ser man en av väskorna på nära håll. Jag gillar när dom blandar in rekvisita från bilars årtal


 

Fint framför en portingång

 

  

Hellre däcklös än rådlös..  


  

En rosa barnmössa som kommit på villovägar och låg där så ensam och utslängd/borttappad

 

 

Till och med en stol kan man hitta i omgivningen. Denna stod vid en gräsbeväxt kulle längst ner vid ett stenblock. Framför kullen fanns ett litet staket. Svårt att förklara men det såg lustigt ut


 

Lite mer blompynt framför en annan portuppgång. Ser man sig omkring ordentligt så dyker det alltid upp nåt man kan fota


 

Åsby Floristen har alltid så fint pyntat utanför sin blomsterbutik


 

Det gäller att vara påhittig 

 

Vi tänkte sätta upp oss för att hyra elbilen på fredag. Tyvärr är vi för sent ute för den är uthyrd hela veckan och helgen. Därför satt vi upp oss nästa måndag för vänta längre vill jag inte. Jag börjar få samma karusell i huvudet som när jag fick min utmattningsdepression. Därför måste jag röra på mig så mycket som möjligt och jag har utökat mina avslappningsövningar till 2 gånger/dag. Att det blivit så är nog för att man känner sig lite instängd efter flera månader med restriktioner. Nej! nu skall vi ut och promenera igen för det är ju det enda roliga förutom fika ute vi har nu. Sköt om er och ha det så bra

 

     

En kul karusell på Liseberg. Den heter veteran-sportbilarna. Innan jag fick min nackskada så var virvelvingen min favorit och den har åkt mycket med på Liseberg dom åren jag bodde där. Liseberg var inte så stort då som nu. Sist jag var till Liseberg var i början av 2000-talet. Klicka här för att se en fin liten minikarusell som snurrar i lagom takt..  

 

 

#Volvo #Väskorna #Däcklös #Barnmössa #Floristen #Karusell

Av Malin wiper - 19 maj 2020 08:45


 

Jag såg en lång tjusig Buick Electra från 1970 sist vi var ute med elbilen. Bilen hade en färg som gick i limegrönt/gult. Nu kommer det att dyka upp många såna fina bilar framöver än om det inte blir några cruisingar. 

 

                           animated-radio-image-0069


    

      

Dagens vindsnurra: kille som vevar igång sin bil


  

Fint formad text: Limited

 

 

En dag när vi gick igenom vår mack så såg jag den här glänsande röda Honda motorcykel från 2003. Jag frågade mannen om jag fick fota och det gick bra. 

 

 

Den var verkligen mäktig och en sån man kan ha packning med sig i. 

 

 

Från sidan. Solen låg lite fel för foto så det blev inte optimalt

 

 

 

          animated-motorbike-image-0016                         animated-motorbike-image-0016                         animated-motorbike-image-0016

 

  

Till vänster på styret sitter en silvrig döskalle

 

                              


Färjil 

       

The Rolling Stones med Rout 66


Det är regn i luften men vindstilla så det blir nog en promenad trots allt. Rastlösheten kryper i kroppen så vi blir nog tvungna att hyra bil snart igen. Vi har i alla fall fått mycket gjort hemma dom sista dagarna. Rengjort på alla fönsterbrädor och städat både badrum och toalett. Sen har vi 4 påsar till second hand så det verkar aldrig ta slut trots att vi inte har nåt stort förråd numera. Vi vill ha så lite som möjligt för det ger en frihetskänsla. Nu har vi bara det porslin vi använder i köksskåpen så övre hyllorna är tomma, det känns toppen. Min man fortsätter rensa bort onödigt från sin datorplats. Själv har jag minimalt med saker och mitt skrivbord/datorbord är så lagomt stort så där ryms bara det allra nödvändigaste. Det börjar duggregna ute nu och det är bara 6 grader varmt. Ha nu en så bra dag som möjligt i detta läge. 

 

          

Best Animations

 

#Buick #Honda #Rolling

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards