Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 maj 2020

Av Malin wiper - 18 maj 2020 14:30


 

I dag på förmiddagen promenerade vi först ner till centrum och det var helt underbart ute. Lagomt varmt, solsken och svag vind. Det står ett jättefint träd utefter gångvägen. 


 

Trädets blommor ser ut så här och jag undrar om nån av er vet vad det är för träd?. Nere i centrum träffade vi vår vän Kristina som vi satt och pratade med en lång stund. 


  

Efter det så gick vi en långpromenad och bara njöt. Vi gick förbi parkoasen som dom har hållit på att upprusta ett tag och nu verkar dom snart vara klara


 

Jag har för mig att det bara var en bänkrad förut och nu blir det två, en ovanför den undre där det jobbas för fullt.


 

Nu är det vatten i den stora fågledammen som hade fontän och en isbjörnsskulptur förut. Antar att dom kommer dit lite senare. Där kan man också sätta sig med medhavd fika


      

Dagens vindsnurra som är flera. En man som bygger vindsnurror


 

Sen gick vi upp mot utegymmet och där har dom en boulebana. Två män och en kvinna spelade och det såg så roligt ut. Jag fick deras tillstånd att fota 

 

                       animated-petanque-image-0005                                             animated-petanque-image-0005 

    

Mr T tuffar till sig lite..

 

                                       

Cool priser

 

Jag lutar mig tillbaka och tar vara på stunden. Jag har i flera år velat ha solglasögon med min styrka och kanske kromatiska. Tyvärr så har jag ett synfel som gör att det är svårt att få lite billigare glasögon därför har jag haft såna speciella solglasögon som man sätter ovanpå sina egna. Så fort jag haft lite pengar över så har det hänt nåt som slukat dom pengarna. Tänk om man varit så klok när man arbetade och lagt undan en tusenlapp i månaden.

 

                                    

Stylno 

Sen har jag flyttat så många gånger och det medför utgifter utöver flytten. Jag har även flyttat många gånger inom kommuner jag bott i. Sen har jag bytt arbeten, utbildat mig och bytt yrken. Nåt måste ju vara galet med mig. Den här sista flytten har gjort att jag känner mig rotlös för första gången i mitt liv. Fast efter över 3 år här i nya kommunen så börjar jag känna mig lite mer hemma och bara att ha nära till min son betyder jättemycket. 

 

                 animated-house-image-0059                 animated-house-image-0059             animated-house-image-0059        


 
Åsby Floristen


Nu känns vädret lite ostadigt igen och vi har mörka moln, men så pricker det upp igen. Vi hoppas på att kunna ta ytterligare en promenad för man blir så stimulerad och glömmer corona eländet för en stund. Vi har slutat beställa hem varor utan går till butikerna när dom har öppet tidigt på morgonen för äldre och riskgrupperna. Det har då bara varit högst 3 st andra på butiken och det hålls bra avstånd. Då köper vi så mycket så det räcker några veckor i och med att vi fryser in. En del varor som mjölk tar ju slut fortare men då får vi gå en extra gång för dessa. Ha det bra och sköt om er

 

      

David Nilsson med A love so beautiful (Roy Orbison cover). Jag tycker han gör den jättebra. Klicka här för att höra orginalet med Roy Orbison. Han dog 1988 endast 52 år gammal.


#Promenerade #Träd #Vindsnurra #Parkoasen #Boule #Solglasögon #David

Av Malin wiper - 18 maj 2020 08:00


 

I går packade vi ner termos, muggar, mjölk och smörgåsar i en väska. vädret såg rätt bra ut men när vi promenerat en bit så var himlen så mörk och det kändes regn i luften. Därför hamnade vi istället med vårt fika på balkongen. Precis som jag trodde så började det regna  och sen kom solen igen så det är väldigt ostadigt

 

         

Det kändes ändå lite mysigt att sitta på balkongen och blicka ut över gården. Fast jag såg inte en enda människa. Efter ett tag började det röra på sig och solen kom fram igen

 

 

Lite pelargoner i väntan på att blomma ut. Det är så pass kallt så man måste ta in blommorna på kvällen. Vi köpte växter alldeles för tidigt men hur skall man kunna veta vad det blir för väder?. Dom vi har i balkonglådorna är såna sorter som tål lite mer

 

 

I går susade det förbi en båt som vi såg från OKQ8 macken där vi genade ner mot centrum

 

 

Sen dök hunden Charlie upp med sin matte. Dom har jag fotat förut så när vi träffas på håll så brukar vi vinka till varandra. Charlie är en sån härlig och harmonisk hund och hans husse är en trevlig och cool person.

 

                 animated-dog-image-0432                    animated-dog-image-0432                    animated-dog-image-0432

 

Klicka här för att se när jag träffade Charlie första gången. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev sist jag träffade Charlie och hans husse

 

 

Det känns som att hunden känner igen oss och kommer fram helt naturligt. Charlie är en Cocker Spaniel som är 6,5 år gammal

 

  

Man kan inte annat än smälta 

 

 

När jag stod och fotade på Öster Mälarstranden i lördags så kom en man fram och frågade: kan du inte fota min båt också?. Det gjorde jag gärna och det är den med rött kapell. Mannen var Italienare men kunde prata jättebra svenska. Han var så spontan och glad och skämtade på med sina vänner. Han såg mig först framför hyrbilen och frågade om jag ville bli fotad vid bilen?. Då blev jag så full i skratt men det var ju så gulligt tänkt..  . Härligt med spontanitet mitt i det allvarliga läget.

 

      

Vad passar väl inte bättre då än med lite Italienska toner. Här med Umberto Tozzi & Anastacia. Låten heter Ti Amo det betyder: Jag älskar dig på italienska. Umberto Tozzi är en Italiensk pop- och rockmusiker och kompositör. Under din karriär har han sålt 70 miljoner skivor på olika språk. Nu är det måndag igen och läget ser likadant ut så man får fortsätta att begränsa sig och tänka sig för. Ha det bra och sköt om er

 

                                                         

 

Klicka här för att komma in på "Singelfarsans" blogg för att ta del av ett härligt inlägg med två musikklipp ang detta med covid-19

 

 

#Balkongen #Charlie #Båt #Umberto 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards