Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 maj 2020

Av Malin wiper - 16 maj 2020 13:00


      

Malin har ordet:

 

Jag har inget till övers för män som köper sex. Det finns inget försvar utan det handlar bara om dom och inte deras offer. Om man mår så dåligt och har pengar så hade han väl kunnat söka psykologhjälp istället för att förgripa sig på utsatta kvinnor. Han har inte förstört bara för sig själv utan sin familj och affärspartner också. Vad gör poliserna åt detta?, inte mycket vad jag kan förstå eftersom dom känner till dessa bordeller. Sen blir det säkert som vanligt låga straff för dessa personer och kvinnorna utvisas utan hjälp.

 

                       animated-dividing-line-image-0235

 

Klicka här för att läsa lite mer och även hur tjejerna har det. Många av oss har upplevt trauman men vi utsätter inte andra för det vi upplevt själva för vi har empati. Tur att det finns organisationer som föreningen Talita som hjälper dessa kvinnor så gott det går. Vad gör politikerna?. Man kan även stödja Talita med donation, bli månadsgivare eller engångsgivare. Jag hoppas verkligen att dom även får statligt stöd. Jag såg en representant från Talita i morse på TV 4 och det är en skrämmande utveckling vi har nu. Jag tipsar er om att se detta på TV 4 play

 

Lite fler naturbilder från gårdagen:

 

              

     

Marie Bergman med Ingen kommer undan politiken. Solen skiner, det är varmare och lite svalkande vind. Vi har varit ute och promenerat och efter lunchen blir det ytterligare en promenad för man dras ut av solen. Det är fler folk i farten nu i och med att inte alla åker till storstan längre utan håller sig i sin hemmiljö. Ha det bra kära besökare och sköt om er.

 

  

HD 

Klicka här för att komma in på en sida och läsa om Marie Bergmans "Rösttoning" (kurser). Hade jag haft möjlighet så hade jag gått med i en sån kurs för vi måste börja arbeta med insidan och måendet som blivit sämre för många både unga och gamla dom senaste årtiondena

 

#Talita #Naturbilder #Marie #Rösttoning

Av Malin wiper - 16 maj 2020 08:00


 

Det var så magiskt vackert i går då vi åkte omkring på små vägar och rapsfält dök upp till vår glädje. 


 

Det är så upplivande vackert så man glömmer allt tråkigt och ger sig hän en stund

 

 

Det är som att vrida klockan tillbaka när man åker på dom små vägarna. Vackra vyer och ett lugn behövs för att må bra


 

Klicka här för att komma in på Bondens i skolan för att läsa lite mer om raps


 

Vi gick ut ur bilen en stund och bara stod där och intog den vackra synen av det gula explosiva. Ännu mäktigare i verkligheten


 

Det dyker alltid upp nåt fint utefter dom små vägarna som här en mjölkpall med mjölkhämtare

 

  

Såna här gamla mjökflaskor hade vi som inredningsdetalj på vår balkong i förra lägenheten. Dom köpte vi på Frejas Bod. Vi fick betala 140 kr för uppsättningen. Vi kunde inte ha kvar allt när vi flyttade så vi var tvungen att göra oss av med dom


 

En fin gammal väskött traktor


 

Helt plötsligt dök det upp nåt på vägen som såg ut som en grävling på håll. När vi kom närmare så såg vi att det var en katt men vilken ovanlig teckning i ansiktet. Jag hade kunnat få några toppenbilder men då kom en bil förbi som dolde katten och sen var det för sent. För att få denna bild fick jag zooma in rätt rejält

 

      

Dagens vindflöjel


 

Hästar dyker man också på utefter vägarna. Nu önskar jag er en skön lördag

                                         

       

Kim Larsen med This Is my life. Gåshud så det smäller om det. Han gick ur tiden 2018 i en ålder av 72 år. Han är saknad. Klicka här för att höra en låt med honom som gick het på min skivtallrik när det begav sig



#Rapsfält #Mjökpall #Traktor #Katt #Hästar #Kim

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards