Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 maj 2020

Av Malin wiper - 15 maj 2020 16:03


 

I dag åkte vi ner till Öster Mälarstrand i Västerås och kollade in båtar. Förra gången vi åkte in till Västerås så var det rätt tomt men nu är det precis som vanligt. Massor av folk ute och bilar överallt så man får se sig om hela tiden så man inte kommer för nära nån. Det är som om det inte finns nån pandemi längre och jag blev lite stressad av allt folkliv för man är inte van vid detta när man varit isolerad från storstan. Vi åkte bara igenom Västerås men hade ingen som helst lust att promenera inne i centrum för det var för mycket folk på gatorna.

 

 

En stor fin segelbåt var på väg ut från småbåtshamnen

 

                                  


Lingtinthebox 

  

Här åker den ut på öppet vatten

 

        

Madrugada med Sail away. Madrugada är ett norskt alternativt rockband som bildades i staden Stokmarknes 1993.

 

 

Sen dök denna öppna plastbåt upp som också var på väg ut. När han såg mig stå där och fota så vinkade han men den bilden blev inte bra

 

 

Här åker han ut genom vågbrytarna

 

 

När jag sen zoomade in ett fartyg så kom även plastbåten med och det blev rätt kul

 

 

Här har jag zoomat så mycket jag kan. Jag har en 30x zoom på min kamera. Fartyget är en Thun Evolve

 

   

En skeppsklocka syndes bakom en båt med presenning

 

                               


Nauticum 

 

En jättesnygg segelbåt

 

  

En närstudie 

 

 

Jag har fotat mycket i dag så det kommer i lagoma portioner. Nu är vi hemma igen och det har varit en härlig dag med sol, lite blåsigt men på det stora hela helt fantastiskt. 

 

       

Passande vindsnurra. Klicka här för att se en annan rolig vindsnurra. Hoppas ni har snurr på er dag än om läget är osäkert. Sköt om er och ha en härlig fredagskväll

 

 

#Mälarstranden #Segelbåt #Madrugada #Evolve #Skeppsklocka #

Av Malin wiper - 15 maj 2020 08:15

 

Jag skickade efter såna här hårrullar på nätet som är i skumgummi. Det blev två förpackningar och det är 6 i varje förpackning. Jag har bara rullarna i håret i ca 15-30 minuter i och med att jag har lite lockigt hår. Håret behöver inte vara helt blött utan jag tar bara lite vatten på fingrarna och drar in i hårslingan

 

Klicka här för att se vart hårrullarna finns att köpa

 

                  

 

Jag blev lite besviken när det inte var skumgummi helt igenom som dom såg ut förr. Jag har slutat använda plattången på vardagar för än om man har värmeskydd så blir håret slitet till slut. Om jag inte gör nåt så blir håret lite risigt på grund av att jag har lite lockigt hår. Därför har jag börjat lägga upp  håret på rullar och det har gjort att håret har blivit mycket friskare och fått glans igen. Om jag haft lite längre hår så hade dessa rullar varit perfekt men jag använder dom tills vidare ändå

 

                              


Det var egentligen denna sort jag var ute efter och nu har jag hittat en sida där dom finns. Klicka här för att komma in på den sidan. Klicka här för att komma in på en sida och se hur man använder rullarna. Jag har även slutat med parfymerade stylingprodukter och använder bara lite olja och sen lite parfymfri spray för att fixera frisyren. Det har funkat bra och jag blir bättre i andningsorganen och även i ögonen

     

Värmeskyddet jag använder kommer från DS och är parfymfritt. Det är jag jättenöjd med och det kostar 139 kr och är fraktfritt. Klicka här för att se vilken hårspray jag använder emellanåt. Den är också parfymfri och den billigaste jag någonsin haft men funkar väldigt bra på mitt hår. Den har dom på vårt Apoteket Hjärtat. Jag har slängt ut så mycket pengar genom åren på dyrare produkter i onödan

 

        

Ett av soundtracken från filmen Hairspray från 2007. Den heter I know were I've been och sjungs av Queen Latifha. En scen ur filmen som tyvärr fortfarande är aktuell i och med segreation och rasism.

 

I dag har vi hyrt elbilen så jag vet inte om jag hinner komma in nåt mer i dag. Hoppas ni får en fin fredag mina kära besökare.  

 

                                          

         

Dagens vindsnurra

 

#Hårrullar #Värmeskyddet #Queen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards